pensioenpaarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: pensioenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:46

Al mijn paarden blijven voor de rest van hun leven bij mij, ongeacht ik er nou wel of niet op kan rijden. Mijn eerste paard is inmiddels 29 jaar en ik vind het nog elke dag heerlijk om voor hem te mogen zorgen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:52

Mijn 19 jarige Arabier staat bij het Paardenverzorgcentrum De Wildtshof, daar geniet hij van zijn welverdiende pensioen (uiteraard door mij betaald) :) Ik heb er zelf een jonge merrie als rijpaard bijgekocht. Omar was niet meer geschikt als rijpaard, maar heeft verder geen blessures e.d., en geen pijn, dus kan heerlijk van zijn oude dag genieten. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem dan in te laten slapen of te verkopen. Hoop dat hij nog vele jaren mag genieten op de Wildtshof!

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:00

Mijn merrie van 21 mag lekker oud worden hier thuis! Ze is nu nog heel energiek en dus span ik haar zo'n drie tot vier keer per week in om er lekker op uit te gaan en ik merk dat ze hier nog met volle teugen van geniet, maar zodra ik merk dat dit minder begint te worden dan bouwen we het af en gaan we gewoon kleine stukjes wandelen. Ja, dat kost me geld en ik heb er wat betreft rijden niets aan. Maar vind het iedere dag dat ik deze topper mag verzorgen een voorrecht dus ik hoop dat ze het ook nog heel wat jaartjes vol gaat houden :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:07

Mijn toppertjes gaan ook nooit meer bij me weg! Tenzij het echt niet anders kan (financieel). Maar dat zal niet van toepassing zijn. Ook al worden ze oud, dat maakt ze niet minder geliefd.. Dieren die oud zijn, zijn voor mij evenveel waard als voor een jong dier. Je doet je oude dier toch niet weg omdat het te oud wordt, en je er 'niks' meer mee kunt? Zoals hierboven al werd gezegd: in voor en tegenspoed!
Nee mijn lieffies (geldt voor al mijn diertjes) gaan niet bij me weg, tot de dood ons scheidt. <3

maby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:39

goed om te horen al deze berichten.
helaas zijn er nog genoeg anderen die ze zo inruilen of aan de kant zetten.
hier op stal staat een bejaard paard en die eigenaar zie je zelden. (tja je kan er nix meer mee hoor je dan)
maar ik zie het anders. je paard werkt jaren voor je, doet wat je van em vraagt. en als ie oud is dan is het nix meer.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:52

Tja, dat ze hem houdt en ervoor betaald is al heel wat tegenwoordig.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:02

maby schreef:
goed om te horen al deze berichten.
helaas zijn er nog genoeg anderen die ze zo inruilen of aan de kant zetten.
hier op stal staat een bejaard paard en die eigenaar zie je zelden. (tja je kan er nix meer mee hoor je dan)
maar ik zie het anders. je paard werkt jaren voor je, doet wat je van em vraagt. en als ie oud is dan is het nix meer.

Hier komt ze ook maar op de goedkoopste weide in de buurt hoor (wel een groot aantal hectare's, paard zal in de kudde niks te kort komen qua beweging en voeding) maar verder zal die maar weinig aandacht van me krijgen. Paard staat daar echt niet op te springen, om geborsteld te worden en gekriebeld, die word liever gekriebeld door weidegenootjes.

Nu heb ik ook een vreselijk chagrijnig en eenzaam paard, die weigert 9/10 keer alle aandacht (of je moet al snoepjes voor haar hebben, zodra die op zijn is ze weer weg). Die ga ik echt niet meer lastig vallen dan hoor... :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:45

Mijn geblesseerde paard van bijna 16 en oudere pony met spat van 22,5 jaar oud staan gewoon aan huis. worden verzorgd met meerdere keren per dag voer, een aai, schone stal/paddock/wei en af en toe een borstelbeurt of wat rustige beweging in de vorm van stapritjes of wandelingen.

Mijn paard was bedoeld als rij vervanging voor mijn pony maar haar zwakke gestel gooide roet in het eten. tijd en energie voor een derde erbij en de financiele druk daarvan zie ik nu niet zitten. met jonge dochter en zwangerschap komt het de komende jaren toch niet echt van veel rijden. wacht wel tot 1 of beiden wegvallen om dan aan een nieuw sportpaard te beginnen. of een leuke pony voor mijn dochter. tegen de tijd dat de jongste naar school gaat is de oudste 8...

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:56

Hier blijven ze tot ze omvallen,als de gezondheid dit toelaat tenminste.
De oudste is nu 21 en heb ik als 21 jaar en 2 van 17 zijn met vervroegd pensioen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:08

Alle aangekochte dieren slijten hun leven hier , er wordt met liefde voor hun gezorgd en dat zal altijd zo blijven.
Moest het echt nodig zijn dat inslapen echt noodzakelijk is , dan wordt dit ook gedaan voor ze pijn te besparen :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:32

Mijn paard is inmiddels ook met 'pensioen'. Hij staat sinds vorig jaar aan huis, heb hem al ruim 9 jaar en is helaas nooit helemaal goed geweest, wel altijd aangepast gereden met hem, nog tot L1+3 bereikt ondanks alles. Helaas is het de laatste tijd erg hard gegaan en rijd ik hem echt alleen nog paar keer per week recreatief totdat dat niet meer gaat. Maar hij mag de rest van zijn leven bij mij slijten, ben er trots op hem dat te kunnen geven, met deze gedachten heb ik hem toendertijd ook gekocht. Heb er onlangs een veulen bijgekocht als maatje en toekomstige opvolger. Hoop dat ie nog vele jaren pijnvrij bij ons kan blijven.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:56

Esmeej333 schreef:
Tja, dat ze hem houdt en ervoor betaald is al heel wat tegenwoordig.

daar zeg je iets. Ik weet een pony (1987), 2 jaar geleden gedumpt door de eigenaren en waar hij nu staat betalen al ruim 2 jaar alle kosten (voeding/smid/da). Hij is nog volledig gezond.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:58

Die van mij blijven bij ons staan. Ik heb er nu 1 staan die op verplichte rust staat de rest van haar leven ivm copd. Gelukkig hebben we lekker een weiland dus ze mag blijven.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:59

Dan heeft het beestje een beschermengel. Hoe vaak dit wel niet mis gaat in de handel met die oudjes :(.

Anoniem567

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:23

Mijn merrie (23 jaar) blijft ook bij mij tot het einde. Ze is nu nog heel erg fit en werkt graag dus ik rijd haar nog bijna elke dag. Zodra zij dit niet meer aankan, zullen we dit afbouwen en mag ze gaan genieten van haar oude dag.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:33

Drie van de vier zijn hier gepensioneerd. Ze staan met zijn vieren op een lekkere lap grond met schuilstal en krijgen dagelijks even aandacht/worteltje/wat dan ook. :+ Van de drie is er eentje 17,5, eentje 18,5 en eentje ergens rond de twintig. Ieder met eigen problemen, die het ongeschikt maken voor het werk. Ze blijven hier tot hun dood.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:39

mijn oudje van 25 is bij mij lekker met pensioen. We rijden ongeveer 3 keer in de week en ze moet zelf aangeven wat ze wil. Wilt ze lekker crossen naja dan gaan we toch crossen en heeft ze geen zin naja dan word het toch een rustig rondje. Zo hoop ik nog lang te kunnen genieten van haar. Wandelen vind ze niet leuk dan liggen de oren de hele tijd in der nek :P. Ik hou haar wel in beweging maar geen bak werk!! Ze zal tot de laatste dag bij mij blijven!

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:00

Ik heb een jonkie van 14 die nu bijna een jaar met met pensioen is door een blessure. (Zenuwschade in zijn hals, geen pijn, en ook geen uitzicht op pijn, gelukkig!)
Hij mag de rest van zijn leven bij mij blijven, heb net nog 1,5 uur met hem gewandeld aan de hand, hij staat lekker de hele dag buiten, te spelen met de shet en te kroelen met mijn merrie. Hij eet me arm aan de kilo's hooi die hij wegkaant, staat wijs te kijken als ik met de merrie aan het rijden ben, en het belangrijkste, hij staat hier gewoon mooi en lief te wezen. <3
Ik hoop dat hij minimaal 30 jaar wordt, ken hem al 12 jaar, hij is 7 jaar van mij, zou nog eerder mijn paard die geen blessure heeft verkopen, als ik het onverhoopt ooit niet meer financieel kan bolwerken.
Maar goed, gelukkig is dat allemaal niet aan de orde. Ik denk dat ik eerder een bijrijdpaard zou zoeken dan een van mijn paarden wegdoen omdat ik er niet meer op kan rijden, heb mijn merrie heb ik ook al sinds haar geboorte, en moet er niet aan denken om een van de paarden ooit weg te doen omdat ik zo nodig wil rijden...

Linda2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:15

mijn Tinker is nog maar 8 maar ze zal tot het einde bij mij blijven.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:21

Wij hebben op dit moment twee paarden van 20 en 21 jaar bij de Wildtshof in Uddel staan :-) Zij staan daar volledig verzorgd en blijven daar tot hun dood. Eens in de zoveel tijd gaan wij bij ze langs :-)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:52

mijn oudjes blijven ook tot het eind bij mij

mijn merrie is nu 24 die is nog wel te rijden, mijn ruin is 30 en die wordt echt minder.. ( heb hem opgehaald toen hij 28 was als gezeldschap voor mijn merrie)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:56

Mijn shet blijft bij mij tot ze dood gaat. Ook als ik niet meer met haar kan 'werken'. Ze mag dan lekker van haar oude dag geniete bij mij op de wei tussen mijn andere monsters :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:58

Mijn paard staat nu 2 jaar met pensioen. Bij een goede bekende aan de andere kant van het land lekker 24/7 in de wei. Wel alleen ivm gezondheidsproblemen, maar met een draadje er tussen :)
Daar mag hij lekker blijven tot hij op is.