Hebben jullie ook van die slooppaarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 02:35

Lieke"]
[quote="Lovely schreef:
Mijn paard sloopt nooit iets met opzet, hooguit een keer per ongeluk iets, maar dat mag geen naam hebben. Het is een kwestie van opvoeding volgens mij.

Ehm, graag uitleg hoe ik mijn pony kan opvoeden zijn deken niet te slopen?
[/quote]
Nou, dat kun je bijvoorbeeld doen door hem duidelijk te maken dat hij niet aan zijn deken mag kluiven, of er zelfs maar aan mag frummelen. Gewoon, simpelweg, mag niet.
Bij jonge paarden kom je daar nog een heel eind mee, als je een wat ouder paard hebt, dan wordt het lastiger, vooral als je paard al niet zo heel erg veel respect voor je heeft. Maar, consequent optreden doet wonderen hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:16

Hmmm, ik geloof niet dat het met opvoeding te maken heeft. Bij die van mij iig niet! Bij Stan is het een kwestie dat hij gewoon wéét dat hij sterk is en overal doorheen kan...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:52

Die van mij sloopt ook veel. Ik heb hem weet ik hoe vaak op zijn donder gegeven als hij weer eens ergens aanzit, en hij doet het dus ook niet als ik ernaast sta. Maar zodra ik mijn hielen licht, gaat het kapot.

Dekens heeft hij vrijwel allemaal gesloopt, hele repen eruit. Vooral op de borst. Hij staat in een uitloop met aan beide kanten een andere uitloop direct ernaast. Als hij dus weer eens met zijn buurman staat te etteren, gaat hij lopen showen, en bijt daarbij in zijn deken bij de borst en scheurt er zo hele stukken uit.
De palen waarmee de uitloop is afgezet gaan er ook aan, doordat hij met zijn voorbeen gaat staan maaien tegen de paal. Dat er schriklint omheen zit interesseert hem vrij weinig, beetje mikken en je raakt het net niet.
Als de stallen uitgemest worden gaan de paarden even in de bak. De bak is ook afgezet met schriklint. Dan test je gewoon of het schriklint aanstaat door je neus ertegen te houden Verward Staat het niet aan, dan parkeer je je kont tegen het schriklint en loop je net zo lang achteruit tot je er doorheen bent.
Aan de kraan moet ook gefrummeld worden zodra het baasje even de zadelkamer inloopt o.i.d.. Hoofddoel is de kraan open draaien. En wil het draaidingetje niet meewerken, dan pak je gewoon de leiding en rukt hem van de muur....

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:07

Marco is ook zo'n sloper. Elke deken is na hoogstens een half jaar onder de naaimachine geweest en ook hoofdstellen, halsters, stalmaterialen en weideafrastering zijn niet veilig bij hem. Hij doet het niet echt met opzet, maar is gewoon ontzettend ruw. Hij stoot zich ook vaak met zijn hoofd of benen tegen dingen. Een beetje onhandig Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:06

Ik heb mazzel. Bij mijn paard hangt de zweetdeken over de zijkant van haar stal te drogen, haar peesbeschermers hangen aan de tralies, ze heeft echt nog nooit iets gesloopt. Waarschijnlijk gaat ze 's nachts stiekem de kroeg in en is ze te moe om te slopen... Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:59

Ja Gulpje, dat denk ik ook!! Misschien dat ze een keer met Stan uit wil Cool ? Misschien dat hij dan ook te moe is om te slopen...

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:57

lin, heeft vorige week zijn deken gesloop-> voering er uit gepulkt Verward maar halstertouwen zijn ze grote favoriet!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:19

Stan heeft 2 favorieten: halsters en teugels...!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:19

Stan heeft 2 favorieten: halsters en teugels...!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:48

Quellian schreef:
Ja Gulpje, dat denk ik ook!! Misschien dat ze een keer met Stan uit wil Cool ? Misschien dat hij dan ook te moe is om te slopen...

Is goed! Als hij maar genoeg geld meeneemt zegt Daisy net Cool

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:13

Lovely schreef:
Mijn paard sloopt nooit iets met opzet, hooguit een keer per ongeluk iets, maar dat mag geen naam hebben. Het is een kwestie van opvoeding volgens mij.

???Ja hoor....
Wat kan ik eraan doen om de pony;s af te leren hekken niet meer te slopen? en hoe leer ik dat Apollon d'r stal niet aan diggelen te traopen?
Ik kan er niks aan doen maar echt veel met opvoeding heeft het niet te maken lijkt mij. We hebben de pony's op allem ogelijke manieren gestraft (en lang en consequent volgehouden) maar niks helpt.
Dus wat jij nu zegt vind ik niet kloppen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:08

Mijn paard heeft donderdag voor het eerst iets kapot gemaakt... Ze heeft een klap tegen de wei-omheining gegeven en dus moest er een nieuwe paal in. Verder heeft ze "nog" nooit iets kapot gemaakt. Gelukkig maar...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:08

Maffick heeft zo'n beetje zn eigen bankrekening nodig om alle gesloopte spullen van te betalen.

Halsters leven niet lang
Touwen trekt hij in rare buien kapot
Dekens gaan kapot, niet erin bijten, maar af proberen te krijgen, op staan en scheuren maar
Etc etc, er is in de jaren dat ik hem heb heel wat gesneuveld

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:01

Die van mij mollen niks,gelukkig, maar ze kwijlen alles helemaal af Boos! . Zodat er van die groene vieze vlekken in komen. Bij mij doen ze het niet meer, maar als er iemand anders te dicht in de buurt staan en niet oplet........ Bloos Knipoog Haha! Schijnheilig Schijnheilig
Wordt een behoorlijk dure hobby als ze telkens alles kapot maken Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:09

xxappiexx"]
[quote="Lovely schreef:

???Ja hoor....
Wat kan ik eraan doen om de pony;s af te leren hekken niet meer te slopen? en hoe leer ik dat Apollon d'r stal niet aan diggelen te traopen?
Ik kan er niks aan doen maar echt veel met opvoeding heeft het niet te maken lijkt mij. We hebben de pony's op allem ogelijke manieren gestraft (en lang en consequent volgehouden) maar niks helpt.
[/quote]

Laten we het erop houden dat het voor jou niet klopt omdat jouw paarden al veel te stout zijn en dat het voor mij wel klopt omdat die van mij nooit iets met opzet sloopt. Het is mijn mazzel dat mijn paard van jongs af aan al een hele duidelijke opvoeding heeft gekregen. Bij zijn fokker heeft hij een hele heldere set do's & dont's meegekregen en daar ben ik erg blij mee. De meeste mensen zijn gewoon veel te makkelijk, lief en aardig tegen hun paard en dat levert vaak paarden op die te weinig respect kennen en te weinig weten waar ze aan toe zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:40

Pffff tot nu toe zijn ze van mij alletwee etters geweest met hun hálsters Boos!
Lekker hun kop omhoog trekken terwijl hun halster achter de balk van de boxdeur (bijv.) blijft hangen. Die hele neusriem telkens weer naar de haaien Boos!
Dat is ook een reden waarom ik sommige gewoon heb hangen voor het 'net' omdat Leo die anders toch alleen maar sloopt... Scheve mond

Spike kreeg het soms zelf voor mekaar die neusriem zo naar beneden te schuren dat hij erop kon kauwen... Scheve mond daar ging het leren halster.... Scheve mond

Leo heeft er ook wel eens een handje van tegen de boxdeur aan te gaan staan en zo de dwarsplankjes eraf te slopen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:42

Toch ben ik het er niet mee eens dat het aan de opvoeding zou liggen. Degene die beweren dat het wél aan de opvoeding ligt, zullen Stan eens van dichtbij moeten komen bekijken!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:03

Quellian schreef:
Haha, bij ons op stal staat een pony, die sloopt werkelijkwaar ALLES!! Heb hem al een keer voorbij zien komen met een deur aan zijn halster, een hek aan zijn halster,

Welke randdebiel zet zijn pony ook aan een deur of een hek vast?
Dat is levensgevaarlijk.
Regel 1 bij het vastzetten van paarden en ponies, NOOIT aan bewegende delen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:31

Welke randdebiel zet zijn pony ook aan een deur of een hek vast?
Dat is levensgevaarlijk.
Regel 1 bij het vastzetten van paarden en ponies, NOOIT aan bewegende delen[quote][/quote]

Lieve schat, meneer Stanley liep gewoon lekker in de paddock, stond niet vast aan het hek...

Dus ik ben niet de randdebiel in deze Clown

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:55

Lovely"]
[quote="xxappiexx"][quote="Lovely schreef:

???Ja hoor....
[/quote]

Laten we het erop houden dat het voor jou niet klopt omdat jouw paarden al veel te stout zijn en dat het voor mij wel klopt omdat die van mij nooit iets met opzet sloopt. Het is mijn mazzel dat mijn paard van jongs af aan al een hele duidelijke opvoeding heeft gekregen. Bij zijn fokker heeft hij een hele heldere set do's & dont's meegekregen en daar ben ik erg blij mee. De meeste mensen zijn gewoon veel te makkelijk, lief en aardig tegen hun paard en dat levert vaak paarden op die te weinig respect kennen en te weinig weten waar ze aan toe zijn.
[/quote]

Dank je...dus als ik hetgoed begrijp vind jij gewoon dat ik mijn paarden te zacht behandel en dat het dus mijn eigen schuld is dat ze nu stout zijn.
HOE WIL JIJ EEN PAARD AFLEREN NIET UIT DE WEI TE KOMEN???
Wij hebben onze pony's niet van kleins afaan en hebben de de belangrijkste punten bij het opvoeden niet zelf kunnen doen.
We doen er nu ook alles aan om ze wat respect aan te leren wat oo redelijk lukt. Maar als mijn pony tegen zijn stal wil meppen doet ze dat ook, al spring ik door het dak heen.
Dus ik vind het ook niet echt leuk overkomen dat mijn paarden gewoon al te stout zijn en dat ik ze veel te zacht behandel en dat die van jou lief zijn en nooit iets fout doen.
Schijnheilig amehoela.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:25

Bas sloopt ook altijd alles. Hij is echt zo lomp en groot dus loopt alles omver enzo. Halstertouwen en teugels zijn niet niet veilig voor hem. Hem 2 minuten in de stal zetten met bandages werkt ook niet helemaal want dan trekt hij ze eraf. Ik hoop dat het een kleuterfase is (hij is 4) en dat het over gaat.
Als je zegt dat het over opvoeding gaat ben ik het er niet geheel mee eens, hij word echt genoeg gestarft maar of hij is echt zo dom dat ie het niet snapt of zo vreselijk eigenwijs.
Maar ja, de laatste tijd gaat het steeds beter.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:38

Mijn paard sloopt, door alles (echt alles) waar ie bij kan in zn mond te steken en lekker op te kauwen.
Dus van de omheining tot de posters op stal. Ook blijft t oppassen met jassen, zadels en poetsspullen in zijn buurt....
Heel vermoeiend....

shadowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:48

mijn oudje sloopt ook vanalles. Ik had een nieuwe deken gekochtbinnen een week 3 scheuren erin. en hij maakt zn dekens zo los. ik weet echt niet hoe ie het doet Verward ....met een deken singel om, staartriem en borstsluiting nou? en als het er dan af is gaat ie erop staan plassen en vervolgens vind ik het onder de mest, plas etc. terug hmmm.
>;)

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:36

Ik weet niet of hij de hele dag op stal of op de wei staat. maar een van de redenen dat hij dit doet kan zijn dat hij zich verveelt. Als het dit is zou ik hem wat vaker losgooien longeren oid of iets in de stal hangen of iets met eten maken waarmee hij lang bezig is en zich niet gaat vervelen.

ik hoop dat hij in het vervolg zijn dekens heel laat!
misschien moet je hem eeens vertellen dat als hij geen dekens meer kapot maakt er wat meer geld overblijft om lekkers voor hem te kopen Haha! Haha! Haha!