Wegenbelasting voor paardentrailers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 08:38

PhiaBink"]
De acceptgiro komt niet in de bus. Je moet je trailer aan melden bij het belastingkantoor.
[/quote]

[quote="Margreet schreef:
ik ga het ook echt niet zelf aanmelden. De acceptgiro komt vanzelf wel in de bus nu alle trailers een eigen kenteken hebben...

Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:43

Margreet"]
[quote="PhiaBink"]
De acceptgiro komt niet in de bus. Je moet je trailer aan melden bij het belastingkantoor.
[/quote]

[quote="Margreet schreef:
ik ga het ook echt niet zelf aanmelden. De acceptgiro komt vanzelf wel in de bus nu alle trailers een eigen kenteken hebben...

Haha!
[/quote]

Dat is dus niet zo. Al hebben ze een eigen kenteken, je moet zelf aangifte doen. Dit staat duidelijk in de paardenkrant dat het anders gaat dan bij kentekens van auto's. Dus je moet echt zelf aangifte doen. De belasting geeft het door aan de aan het Rijksdienst voor wegverkeer. Van hun krijg je dan een acceptgirokaart. Ambtenaren he Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:36

Dan zullen ze het toch echt een keer ergens anders moeten publiceren dan alleen in de paardenkrant... Wie leest dat nou?

Een paar jaar geleden had er eens een stuk gestaan in het krantje van Veilig Verkeer Nederland over het verplicht worden van het ruiterbewijs op de openbare weg. Klonk toen al alsof dat rond was... Hoe kan ik dat nou weten? Had het nooit ergens anders gelezen hoor!!! Achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen en is het er nooit van gekomen.

Misschien tijd voor voorlichting van de belastingdienst?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:43

Duuuuuuh Phia ik ben niet simpel.... Dat snap ik heus wel.
Ik vertik het alleen om dat vrijwillig aan te gaan melden en ik ga er vanuit dat het niet lang zal duren voordat het automatisch gaat, wat zou anders de reden zijn van die eigen kentekens.... Daar gaan ze heus wel een keer geld uit kloppen, daar twijfel ik echt niet aan...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:24

Margreet schreef:
Duuuuuuh Phia ik ben niet simpel.... Dat snap ik heus wel.
Ik vertik het alleen om dat vrijwillig aan te gaan melden en ik ga er vanuit dat het niet lang zal duren voordat het automatisch gaat, wat zou anders de reden zijn van die eigen kentekens.... Daar gaan ze heus wel een keer geld uit kloppen, daar twijfel ik echt niet aan...

Je moet het zelf weten. Ik hoop niet dat je met je trailer op de foto wordt gezet door de douane of door de belastingdienst. De politie heeft er niks mee te maken. Het betekend wel dat je voor de gehele periode dat je eigenaar bent van je trailer belastingnaheffing moet betalen en boven op de naheffing een boete van 100%.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:05

ik wist het geen eens :d dus nee die van mij is niet aangemeld..

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:58

Ik had er ook nog nooit van gehoord, onze is ook niet aangemeld.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:13

Verward Ook ik ben lekker blond. Heb hier nog nooit van gehoord en zal dat ook niet gaan doen. San is blond en blijft blond. Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:56

ER BESTAAT GEEN WEGENBELASTING VOOR AANHANGERS!!!!!!.
Die is namelijk al jaren geleden afgeschaft.
Alleen voor aanhangers >3500kg totaalgewicht moet je belasting betalen en die zijn er alleen voor achter vrachtwagens! DIE aanhangers moeten overigens ook APK gekeurd worden!!!
Hier heeft dus weer een of andere debiel de klok horen luiden, maar geen flauw idee gehad waar hij die klepel moet zoeken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:49

Wat een goede daad, Ikke!

Jij maakt paardentrailerbezittend Nl. weer helemaal blij OK dan!

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:51

Inderdaad... Fitz! OK dan! Ikke...

En niet iedereen heeft of leest de Paardenkrant... toch Haha! ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:53

Ik lees dit net op belastingdienst.nl:

Aanhangwagens
Als u achter uw motorrijtuig een aanhangwagen gebruikt, hoeft u daarvoor alleen motorrijtuigenbelasting te betalen als: - de toegestane maximum massa van de aanhangwagen meer is dan 750 kg (zie het RDW-registratiebewijs); én
- de aanhangwagen is gekoppeld aan het motorrijtuig.

Wat ze daar dan weer mee bedoelen?

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:05

Is een AANHANGWAGEN niet altijd om AAN een motorrijtuig te koppelen? Anders zou het een geen AANHANGwagen heten, toch?
Uhm.. dan denk ik toch dat een paardentrailer in deze categorie valt...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:10

Misschien dat je alleen belasting hoeft te betalen als hij er daadwerkelijk achter hangt, en niet als je hem alleen voor de sier op het erf hebt staan Knipoog

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:34

Iemand van onze rijvereniging was aangehouden en kreeg een bekeuring hiervoor.

Wat een geniaal idee zeg Rolleyes , welke regering heeft dit bedacht?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:32

mdmoiselle schreef:
Iemand van onze rijvereniging was aangehouden en kreeg een bekeuring hiervoor.

Wat een geniaal idee zeg Rolleyes , welke regering heeft dit bedacht?

Een boete voor het niet betalen van wegenbelasting? Dat zal wel uit de duim gezogen zijn om de werkelijke stommiteit die ie uitgehaald heeft te verdoezelen; of het is meer dan 10 jaar geleden gebeurt. Het is namelijk afgeschaft tegelijk met de afschaffing van de 60-dagenkaart.
Dat er ooit nog wel eens wegenbelasting terug gaat komen, dat zal best wel, net zo goed als dat er wel APK voor aanhangers komt, precies zoals nu al bij vrachtwagens, maar voorlopig is er nog helemaal niks.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:04

Oh, zal het nog eens navragen dan Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:12

In de Paard en Sport van deze week staat dat er wel degelijk wegenbelasting voor paardentrailers betaald moet worden.
Paard En Sport nummer 1 3 januari 2004 bladzijde 27 schreef:
Wegenbelasting
Veel trailerbezitters zijn er niet van op de hoogte dat ze voor hun paardentrailer motorrijtuigenbelasting dien te betalen. Op het moment dat je het kentekenbewijs van een aanhanger (met een maximum massa van 750 kilo of meer) op naam zet, ben je hiertoe verplicht. En natuurlijk ook gemakkelijk te traceren! Toch is het niet zo dat wegenbelasting voor trailers pas sinds de invoering van het eigen kenteken verplicht is; dit was al langer het geval. Alleen zijn slechts weinigen hiervan op de hoogte. Ook is het niet o dat de belastingdienst, net als bij de motorrijtuigenbelasting voor je auto, jou als belastingplichtige aanschrijft. Bezitters van een paardentrailer moeten zélf de belastingdienst informeren dat ze belasting 'willen' betalen. Overigens betaal je als particulier minder dan wanneer je de trailer voor zakelijk gebruik aanwendt. Voor meer informatie www.belastingdienst.nl" class="postlink">http://
www.belastingdienst.nl

Kortom als ik dit zo lees, moeten we dus wel belasting betalen.
Ben trouwens benieuwd hoeveel dat dan wel niet is...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:41

De paardenkrant en de hoefslag zijn ongeveer de enige bladen die ik niet lees...Ik weet dus van niets en mochten ze me eens aanhouden dan lepel ik het verhaal van Ikke wel op Ben een beetje Blond op zulke momenten Clown

Ik ga trouwens met Margreet mee dat het met die eigen kentekens wsl vanzelf wel automatisch gaat straks

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:57

als ik op wegenbelasting.nl kijk dan moet je al voor een kleine aanhangwagen belasting betalen.

IK heb pas mijn aanhangwagen gekocht...
Waarom ben ik dan niet op de hoogte gesteld dat ik hem moet aanmelden bij de belasting???