Cursus voor zelfverdediging met paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:39

Gewoon een zweep *klats* tegen de ballen van zo'n naakte oversexte gek leert ie wel af

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:41

Die heb ik ook gezien, maar hee als een naakte man tegen mn paard staat aan te ...... waarom trap je hem dan niet in zn ballen, hij vraagt erom, open en bloot :p

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:41

Ik zou zeggen, kijk het filmpje wat ik net plaatste. Zo simpel en makkelijk is dat écht niet. Er was ook een filmpje waarin hij een clinic aan het geven was. Daar ga ik nog even verder naar zoeken.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:43

Mette schreef:
Ik zou zeggen, kijk het filmpje wat ik net plaatste. Zo simpel en makkelijk is dat écht niet. Er was ook een filmpje waarin hij een clinic aan het geven was. Daar ga ik nog even verder naar zoeken.

Nee dat is zeker niet makkelijk, maar als ik de kans zou kunnen krijgen om hem te trappen ofzo dan doe ik het ook :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:44

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:45

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:46

Crazycat: inderdaad! Daarin liet hij echt goed zien hoe snel iemand van zijn paard afgetrokken was ookal wist ze dat het kon gebeuren. Ik geloof dat dat tijdens een clinic was?

edit: toch nog kunnen vinden. Weliswaar zonder geluid maar het is tijdens een clinic over self defence van hem.
Laatst bijgewerkt door Mette op 20-10-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:47

ik krijg er kriebels van aangezien ik altijd alleen rijd
:brr:

Friso_lover

Re: Cursus voor zelfverdediging met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:03

Ik heb niet alle filmpjes bekeken, maar ook ik ga voortaan met zweep buitenrijden :+ Deed ik al als ik met anderen reed (paard kan erg traag zijn), maar nu dus ook wanneer ik alleen ben.
Die tips van dat eerste filmpje neem ik ook zeker goed in me op :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:56

RUI -> PP

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:02

Goh ik schrik toch wel van dat filmpje op de vorige pagina, had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat kan gebeuren := Ik heb altijd zoiets van 'mijn pony schopt wel een keer' maar als het op zo'n manier gaat kan dat eigenlijk nieteens... bah daar wil je eigenlijk helemaal niet aan denken ... blij dat ik nooit iemand tegen kom, alleen naast een drukke weg!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 19:31

Precies, het kan zomaar ineens gebeuren. Ik blijf altijd op mijn hoede, en dan nog kan dat soms niet genoeg zijn. Erg bruikbare tips in dat filmpje. En vooral niemand je paard laten aaien, zelfs als het een gezinnetje is doe ik het niet meer. Stel iemand ziet dit van een afstandje en ziet dan hoe makkelijk je dicht bij een paard komt. Gewoon altijd doen alsof het een heet en 'bang' paard is dus.. Het viel me wel op, dat toen ik mijn fjord er nog bij had mensen hem altijd wilde aaien, maar bij mijn zwarte merrie wordt nooit gevraagd of ze haar mogen aaien. Zal zwart afschrikken? Als ik het niet vertrouw, dreigend rijden dus :j

Jammer dat zo'n clinics niet in Nederland worden gegeven, zo kun je testen hoe je paard reageert en oefenen / trainen met de tips die je van die cursus krijgt. Ik ga in ieder geval oefenen dat ze snel draait en het 'wijken'. Nog leuk om te oefenen ook!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:22

oo bah wat eng die filmpjes :? ! Ik ben ook echt een schijtlak, ga eigenlijk nooit alleen naar buiten wel af en toe een zandpaadje dat ik mee pak, doe ik nu dus ook niet zo snel meer..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:37

Goede die filmpjes, zou ik uitgelicht zetten, zodat iedereen op bokt hem zit. paar kleine tips die toch heeeeel handig zijn, oa als hij dus teugel pakt, niet terug trekken maar 'mee' trekken zodat paard met hoofd op aanvaller eindigt, en als hij been pakt paard van persoon af laten draaien. Slim hoor.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:38

Het lijkt mij toch dat de bereden politie (of ME) hier ook trainingen voor moeten krijgen? Misschien een mailtje naar hun sturen? Ik vind het in ieder geval wel interessant. Zelf nog nooit zo over nagedacht, al is paardlief wel een bangerik en schrikkerig voor geritsel in de bosjes. Maar voetgangers van voren (of nog erger van achteren) die je aanvallen, brrrr

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:42

Ik zou draven op zulke paden, mijn pony loopt gewoon iedereen omver, als ik haar 'zeg' dat ze hier draaft/galoppeert doet ze dat ook gewoon en dan gaat ze voor niets of niemand aan de kant (och ze is al vaak tegen bomen of muren aangelopen omdat ik niet oplette _O-), zoiets zou ik echt oefenen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:51

Misschien vind hij dat zweepje wel juist lekker :+

:=

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:57

Tessa_93 schreef:

HAHA :r

Misschien leuk om inderdaad een mail te sturen naar zo'n organisatie. Ik denk wel dat veel mensen zich aanmelden voor zo'n cursus met paard of niet? Ik wel in ieder geval!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:05

elkee schreef:
Tessa_93 schreef:

HAHA :r

Misschien leuk om inderdaad een mail te sturen naar zo'n organisatie. Ik denk wel dat veel mensen zich aanmelden voor zo'n cursus met paard of niet? Ik wel in ieder geval!

Ik ook ! :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:13

Ik had wel eens jongens die de teugels vastpakten van Vienna en zeiden dat ik er af moest omdat hun wel eens zouden 'knolhobbelen'. Even op Vienna's knopje 'steigeren' gedrukt en ze waren heel snel achteruit... Voelde me altijd aardig veilig met een VD paard onder mn kont ;) (inclusief bokken, steigeren, jambettes, draaien op 1 beenhulp en volle galop op 1 beenhulp)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:24

VisibreTeam schreef:
Ik had wel eens jongens die de teugels vastpakten van Vienna en zeiden dat ik er af moest omdat hun wel eens zouden 'knolhobbelen'. Even op Vienna's knopje 'steigeren' gedrukt en ze waren heel snel achteruit... Voelde me altijd aardig veilig met een VD paard onder mn kont ;) (inclusief bokken, steigeren, jambettes, draaien op 1 beenhulp en volle galop op 1 beenhulp)

Ja dat zal zeker een fijn gevoel geven, misschien toch maar met vrijheidsdressuur beginnen met mijn paard!

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:55

Als iemand je teugels grijpt: dwars overheen galopperen, liefst in travers. vooral niet tegenin trekken.

Als je controle hebt over je paard: maak dat je weg komt. zijgangen zijn hier heel nuttig.

First rule of self defense: don't be there.

Er zijn hier letterlijk boeken over geschreven, al honderden jaren geleden:
'wat te doen als je met een kruisboog rondrijd (op jacht ofzo) en van achteren wordt aangevallen door twee ruiters met lansen ' etc.

het grappige is dat ik een paard dagen geleden nog ben aangevallen door een kind met een grote tak (ca 4 cm doorsnee ofzo) terwijl ik aan het buitenrijden was. de ouders maakten wat halfslachtige opmerkingen dat ie dat maar niet moest doen.

Ik heb gelukkig een paard die zoeiets redelijk normaal vindt, dus ik kon gewoon zijwaarste weggalopperen (hij achtervolgde mij ca 50 meter met die stok boven z'n hoofd) en hem toch even vertellen dat dat heel gevaarlijk kon zijn..

De ouders vonden dat ik niet zo tegen hun kind moest praten.

Overigens: adviezen als zweepgebruik en ballen trappen zij vaak bijzonder nutteloos en contraproductief. dat maakt mensen boos. boze mensen zijn gevaarlijke mensen. de kans de je raakt is miniem. daarnaast is pijn een enorm onbetrouwbare prikkel. heel vaak merkt zo iemand het pas veel later. daarnaast kan het goed zijn dat ze iets gebruikt hebben of dronken zijn... dan voelen ze al helemaal niks.

dus neem physiek controle: zorg dat ie de teugels niet meer vast heeft en galloppeer weg.
Direct aanspringen in galop uit stap of stand is (om de een of andere reden) enorm indrukwekkend.
die politieagent zei het eigenlijk vrij goed, ik von de agente erg grof rijden: dat is niet nodig.
maar ik zou juist iemand VOOR mij met een achterhandwending overrijden, en ACHTER mij met een voorhandwending.(dus precies andersom) dat is ook hulp-technisch handiger.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 09:33

Als je het inderdaad andersom doet, die bewegingen, lijkt het mij ook dat het harder aankomt en meer afschrikt. Een paard is dan ineens een behoorlijk dier, al is die van mij maar 1,50 :=

Vienna is toch dat perfect getrainde zwarte paard, die ook ' dood' kan vallen en nu naar een filmset of iets dergelijks is verhuisd? Dan komt VD enorm van pas inderdaad!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:18

elkee schreef:
Als je het inderdaad andersom doet, die bewegingen, lijkt het mij ook dat het harder aankomt en meer afschrikt. Een paard is dan ineens een behoorlijk dier, al is die van mij maar 1,50 :=

Vienna is toch dat perfect getrainde zwarte paard, die ook ' dood' kan vallen en nu naar een filmset of iets dergelijks is verhuisd? Dan komt VD enorm van pas inderdaad!

Hahaha ja dat is Vie'tje :j
Maar Silke was net zo, kindjes wilde haar gaan slaan met takken (waar halen die kids het uberhaupt vandaan?...) en 1 keer bokken en ze stonden op afstand ;)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:10

Wat erg airent, dat die kinderen zo vreselijk irritant deden. Wat bleef jij nog vriendelijk zeg! Ik zou pislink worden.. Ouders moeten dat soort kinderen bij zich houden en optreden!

Ook bij vervelende kinderen komt VD dus goed van pas haha..