Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar na mijn studententijd komt er sowieso een paard haha xNathaliee schreef:ais schreef:Niet met paarden in z'n geheel, maar heb door studie en werk wel minder tijd dan ik zou willen.
Gelukkig staat mijn paard op een topstalling, anders was het allemaal veel lastiger geweest. Maar gereden heb ik al meer dan een half jaar niet meerIk vind het ook niet eerlijk tegenover mijn paard om m een keer in de paar weken te rijden. Hij geniet nu nog een paar maanden van een lange vakantie, waarin hij af en toe gelongeerd wordt en zo veel mogelijk uren buiten staat
Ik kijk nu al weer uit naar het moment waarop ik weer tijd heb om meer met hem te doen dan de noodzakelijke verzorging!
Ben je niet bang dat wanneer je het rijden weer oppakt dat je weer van voor af aan moet beginnen? Of is jouw paard een typisch geval opstappen-en-wegrijden ? Lijkt me heel zuur als je door tijdgebrek of geldgebrek je paard zou moeten verkopen..
Hoop voor je dat je snel weer kunt rijden, hoe lang duurt je opleiding nog?
Met rijden verwacht ik dat hij de eerste paar keer zal draken, hij heeft wel eens vaker een of twee maandjes vakantie gehad. Toen longeerde ik hem de eerste keer, en liet de longeerlijn en zweep in de bak liggen, voor als hij lastig zou gaan doen.
Hij weet denk ik ook wel dat ik hem nooit zal overvragen.xNathaliee schreef:Aha das inderdaad andere koek! En wat je zegt over een veulen zit ook wel wat in, ik ben altijd bang dat ik tijdens het inrijden wat verkeerd doe wat het paardje zijn hele leven met zich mee zal dragen haha. Maar goed je kan tegen die tijd natuurlijk ook iemand inschakelen om te helpen. En een veulen is wel zo leuk als je een land heb naast je huis waar het veulentje in kan staan lijkt mij dus dan moet je daar natuurlijk wel over beschikken.

maar goed iedereen begint érgens.. 
Scheelt dat het de helft van de prijs is voor een dressuurles. Als het ook zo duur zou zijn. zou ik nu waarschijnlijk nog steeds niet rijden
Maar kan het paardrijden toch niet achterwege laten
Had voordat ik gestopt was, 9,5 jaar gereden.
Eind van de zomer gestopt met mijn geweldig lieve verzorgpaardjes, o.a. vanwege problemen met de eigenaren van die stal. Mis ze ontzettend, en ben wel van plan paarden ooit weer op te pakken. Nu echter examenjaar dus ook vrij druk. Gelukkig wel een aantal lieve vriendinnetjes met paarden