Vaders en paarden....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:36

Pa vind het geweldig om met een snoepje in zijn hand (hoe gemeeeeen! Knipoog ) door Nacinos paddock te rennen en Frieno met z'n oren in de nek erachteraan natuurlijk Verward

Hij begint ze steeds leuker te vinden en heeft les genomen om op Nacino te kunnen rijden toen ik op stage was. Ook vond hij het verschrikkelijk toen hij geopereerd moest worden Scheve mond
Hij zou best een paard willen hebben, maar toch ook niet want hij wil niet een dier kopen wat hem 'overleefd' Lovers

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:04

Mijn vader vind paarden wel mooie beesten. Vooral de barokke paarden. Hij heeft er alleen totaal geen sjoege van.
En als een van de paarden eens vervelend is, dan is het van: nou, als ik er op zat dan trok ik um door midden Verward . Tuurlijk paps...
Mijn moeder is doodsbang voor paarden....

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:20

Mijn vader vindt Friezen en tuigpaarden helemaal geweldig........

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:30

Mijn vader plaatst af en toe van die zogenaamd grappige opmerkingen, maar ergens vind ie het ook wel leuk dat ik rij. Zodra er een plaatje van een paard voorbij komt is t van, 'En Tam, wat is dit er nou voor 1?' Hij roept ook nog steeds dat ie op les wil zodat we samen een strandrit kunnen maken, maar zie het eerlijk gezegd nog niet gebeuren....

Hij heeft wel een aantal keer aangeboden mij naar bos/strand/hei/duinen te rijden toen ik nog reed, als ik dan ff een trailer regelde zou hij wel rijden. Heeft ie idd ook een x gedaan, ben een x met Cherra en een meisje van stal met haar Fries in de trailer naar de Lage Veluwe geweest, echt super! Paps groomde dapper, ookal wist ie niet zo goed wat ie moest doen, zorgde voor de picknick halverwege en is daar de hele middag geweest tot wij terugwaren. Lovers

Stiefvader vind paarden geweldig, maar kan niet meer bij ze in de buurt komen door zn allergie, wordt ie gelijk benauwd, hoesten en alles. Hij kwam wel iedere week kijken op de manege toen ik daar nog reed, trots vertellen dat dat nou zn stiefdochter was die daar zo netjes reed. Bloos *LOL* We hebben ook een x een strandrit gemaakt, errug leuk, alleen dat gaat dus niet meer vanwege zn allergie. Maar hij blijft geinteresseerd!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:19

Mijn vader herkent linards nog niet. (na drie en halfjaar) Hij herkent alleen joris, omdat die een melkmuil heeft Knipoog goed hor pap!
Ook heeft ie altijd commentaar als ie iemand ziet rijden die bijv. voor geen meter zit, en hij heeft zelf wel 1 x op een paard gezeten en hij doet het nooit meer Lachen de held!

tweedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:38

Hierin herken ik meer mijn moeder, die probeert altijd te doen alsof ze er verstand van heeft en dan ook nog koppig volhouden dat ze gelijk heeft.
Mijn vader heeft er gelukkig wel verstand van en hij wil graag mee, helpt altijd op concours en gaat mee naar les met trailer. Om vervolgens ook nog een heel uur lang in de kou te staan zodat hij kan horen wat ze zeggen in de les, terwijl hij ook in de kantine kan zitten. Hij vindt paarden ook leuk en kan gelukkig goed meepraten. Des te leuker was het toen ik laatst van mijn oma hoorde dat mijn vader vroeger totaal niks van paarden moest hebben en concoursen altijd paardje pesten noemde! Hij is gelukkig helemaal omgeslagen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:31

Mijn vader heeft vroeger zelf een aantal jaren paard gereden en zelf een paar rijlaarzen en broek,... En zelf voorstander van eigen paard Knipoog

Maar hij gaat doodleuk bij een les staan kijken en dan commentaar geven en dan heb ik echt zoiets van ""SSSST!' Lips are sealed

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:38

Mijn vader is noit geinteresseerd in mijn paard
Maar op het monment dat norm koliek of wat dan ook heeft komt ie bijna ieder uur kijken bij hem (dat is dan toch wel een soort van liefde denk Lachen )

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:27

Mijn vader vindt paarden leuk
Hij heeft er pas weer ene gekocht Tong uitsteken

Nu is hij zaterdag jarig en hebben m'n moeder en ik besloten hem paardrijles cadeau te doen.
Weet hij ook eens hoe dat voelt Tong uitsteken
Hoeft ie erna ook niet meer te vragen of ik moe ben Knipoog

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:02

whahaha... vaders.... Verward Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:46

mijn vader verklaart mij iedere keer voor gek als ik weer een pony(tje) gekocht heb. ook bij een bezoekje aan de veearts zegt hij:''heb je dan zoveel geld?''

alsof ik eerst geld ga tellen voor dat de veearts komt.
het gaat altijd goed..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:51

Mijn vader zit al 30 jaar in de paardensport.. Dat verklaart genoeg he Knipoog Trouwens het hele gezin zit in de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:10

Mijn vader ziet ook geen verschil tussen bijv. een Fjord en een dressuurpaard Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:50

Telt de vader van een vriendin ook mee ? ( mn ouders zijn gescheiden dus zie mn vader niet zo vaak )

-Wat doen jullie met die beesten, verkoop die peerden toch.
-Peerden zijn rotbeesten, altijd eigenwijs, had ik maar koeien gehouden.
-Dat knien( bas dus ) van jou kun je wel tegelijk met Maffick meeverkopen

Maar ondertussen mest hij wel graag uit, trekt me gewoon de vork uit mn handen en zegt erbij : Ga jij t knienenhok ( bas zn stal ) maar doen, ik doe dit wel ...

Hij laat de paarden eruit,zet ze weer binnen.
Met maffick kan hij zelfs nog beter omgaan dan ik, Maffick heeft echt respect voor hem en ze mogen elkaar wel.

Dus ik denk dat hij stiekum toch wel paardjes leuk vind, alleen het niet toe wil geven Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:53

Bedenk me toch nog een paar over mn eigen vader...

-Biks ? waarom moet hij dat eten, je kan ze toch gewoon schillen geven?? Deden wij vroeger ook
- Hoefsmid ? Even een vijltje erbij langs en door de zee rijden, is goed voor de hoeven, deden wij vroeger ook...
- Zadel ? Kind, ik reed vroeger altijd zonder zadel, wij hadden niet eens een zadel

etc etc, kortom, mn pa is van de oude stempel Knipoog Hadden vroeger een belg die voor de melkwagen liep...

Volgens hem kan ik mn paard nu nog wel zo onderhouden als zij dat vroeger deden....

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:02

Mijn vader zorgt doordeweeks voor mijn paard, omdat ik dan op kamers in de stad woon.. Van te voorjaar gaat ze met mij mee, omdat ze dan oud genoeg is om gereden te worden en dat dat alleen in het weekend niet echt opschiet natuurlijk. Maarreh dat ze van veulentje tot een groot sterk paard geworden is.. voor een groot deel dankzij pappie hoor!! Superdad!! OK dan!

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:14

onze vaders zijn niet lastig de vader van pris neemt zelf af en toe een zak wortellen mee van zijn werk voor Igor Lovers
Mar de vader houd met gemak een paard vast maar meer ook niet Knipoog
Alle broers zijn vervelend zeggen elke keer ze zijn goed voor paardvlees

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:21

Mijn vader heeft wel aardig wat verstand van springpaarden en dekhengsten, want hij gaat namelijk altijd mee naar concoursen en hengstenshows (hij weet de weg naar de VDL-Stud helemaal uit zijn hoofd). Maar hij blijft friese paarden toch het mooist vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:58

Toen ik 15 was reed ik de pony van Jantien, Akka van Kebnekaise, en mijn eigen paard, Levi's. Akka was een vos D-pony, en Levi's een bruine WPN-er van 1.65m. Akka was op dat moment drachtig van Al-Dabaran.
Ik stapte een keer over de weg naar de binnenmanege met Levi's (die had ik toen ong. een jaar) en kwam mijn vader tegen met de hond. 's avonds aan de eettafel:

V: Goh, ik vond Akka nog helemaal niet zo dik
Z: pap, dit was Levi's...
V: O, is dát nou Levi's?

Ach gut

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:20

mijn vader vindt het maar niks dat ik uberhaupt rij
had geloof ik liever gehad dat ik helemaal geen 'gevaarlijke' sporten deed...

maar een tijdje geleden kwamen hij en mn moeder langs toen San en ik met Jansie en Jelle (Friese merrie en veul) en toen vond hij Jelle wel heel lief enzo maar hij moet er verder niets van hebben...

jammer Verdrietig

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:31

Staat Sharir in de achtertuin, doet m'n vader de achterdeur op een kier, steekt zijn hoofd er door heen en zegt: 'hé maatje, eet je de bramen niet op?'

gaat zo standaart als sharir in de achtertuin staat Verward (sharir eet graag aan de bramenstruik Schijnheilig )

maar hij vind het wel erg leuk dat we hem hebben en dat ik en m'n zus rijden.

ScapaPolo3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:13

Mijn vader is zelf opgegroeid tussen de paarden dus die heeft nix negatiefs op te merken, en me moeder heeft ook gereden en ik en me zusje rijden ook.
Gelukkig geen domme reacties Tong uitsteken

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:17

Vader : "jij koud?, Ga maar eens gauw naar je paard, die staat te bibberen in zijn stal" (Marco geschoren en onder twee dikke dekens, geen tekens van koude te bekennen)

En natuurlijk alle wilde verhalen van vroeger met paarden aanhoren....... Schijnheilig

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:41

Mijn vader heeft een gruwelijke hekel aan mijn paard... "Wanneer verkoop je dat t*r*ngpaard nou een keer?"
Hij toont totaal geen belangstelling voor de vorderingen die Banjer en ik maken, terwijl hij vroeger, toen ik nog op manege De Prinsemolen reed, de drijfveer was voor de wedstrijden, en hij was nog fanatieker dan ikzelf...

Daar komt bij dat hij ook bang is voor paarden....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:46

Mijn vader is bang voor paarden en vind ze dus niet leuk. Maar hij zegt verder niet dat ik ze moet verkopen gelukkig. Wel vind ie dat ze erg veel geld kosten, maarja dat betaal ik allemaal zelf Knipoog