Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JJane schreef:Giolli jou paard kan weer gewoon gebruikt worden mischien geen topsport meer maar dat hoeft ook niet. Een minder ambitieuze ruiter kan nog heel veel plezier van haar hebben. Maar we hebben het hier over paarden waar eigenlijk niks meer mee gedaan kan worden. En natuurlijk als je die bij huis hebt staan kunnen ze een fijne oude dag hebben. Maar die mogelijkheid hebben we nou eenmaal niet allemaal.
_Natasja_ schreef:Jammer dat mensen voor zulke paarden niet die laatste enkele reis kiezen en ze ipv daarvan de handel ingooien.
Giolli schreef:JJane schreef:Giolli jou paard kan weer gewoon gebruikt worden mischien geen topsport meer maar dat hoeft ook niet. Een minder ambitieuze ruiter kan nog heel veel plezier van haar hebben. Maar we hebben het hier over paarden waar eigenlijk niks meer mee gedaan kan worden. En natuurlijk als je die bij huis hebt staan kunnen ze een fijne oude dag hebben. Maar die mogelijkheid hebben we nou eenmaal niet allemaal.
Nadeel aan mijn merrie is dat er iemand moet zijn die haar weer opnieuw onder het zadel wil brengen. En daar zit nou eenmaal veel tijd in.
Giolli schreef:Hier waarschijnlijk iemand waar je op doelt. Mijn 16 jarige merrie staat te koop voor maar 500,-
Ze heeft vroeger een peesblessure gehad, maar mag al weer een poosje aan het werk. Ik heb echter geen tuig voor haar en heb ook niet de behoefte dat aan te schaffen, vooral omdat ik haar zelf als fokmerrie heb gekocht.
En ja, met het faillissement van mijn ouders er bij, zijn het behoorlijk dure cavia's om naar te kijken.
Sassy schreef:Mensen moeten daar ook niet zo naïef in zijn te geloven dat een ander wel geld wil blijven uitgeven voor een "grasmaaier" waar ze zelf niet meer in willen investeren.
Die contracten zijn niet rechtsgeldig van zodra er ook maar 1 euro betaald is.
Urielle schreef:Op Boktmarkt staan ook leuke en goede paarden hoor.
Maar ook veel rommel, omdat mensen hopen dat ze via Bokt aan een paardenliefhebber kunnen komen die hun kapotte paard niet nog verder kapot zal rijden. Ik zeg: neem je verantwoording zelf, is je paard niet meer bruikbaar als rijpaard dan hou hem zelf of maak er een einde aan. Ook op Bokt zitten genoeg mensen met een mooi verhaal en minder mooie bedoelingen. Of mensen die hem verkopen aan zulke mensen.
Sassy schreef:Mensen moeten daar ook niet zo naïef in zijn te geloven dat een ander wel geld wil blijven uitgeven voor een "grasmaaier" waar ze zelf niet meer in willen investeren.
Salsa schreef:Tja voor veel mensen zijn het dure cavia's om naar te kijken. Paardenmensen en mensen paarden is kul. Vaak dat aanklooien net dieren die lijden met uitzichtloze situatie omdat het baasje geen afscheid kan nemen vind ik juist voor mensen met paarden ipv paardenmensen
Caira schreef:Sassy schreef:Mensen moeten daar ook niet zo naïef in zijn te geloven dat een ander wel geld wil blijven uitgeven voor een "grasmaaier" waar ze zelf niet meer in willen investeren.
Dat is de hele trend tegenwoordig, alles moet je komen aanwaaien, anderen moeten voor jou dieren betalen. Je mag niet klagen als de poes van een ander jouw tuin onderscheit, De regering is k*t want er wordt bezuinigd, maar we willen wel allemaal extra huursubsidie.
Mindim schreef:Salsa schreef:Tja voor veel mensen zijn het dure cavia's om naar te kijken. Paardenmensen en mensen paarden is kul. Vaak dat aanklooien net dieren die lijden met uitzichtloze situatie omdat het baasje geen afscheid kan nemen vind ik juist voor mensen met paarden ipv paardenmensen
Mwah, ligt er aan wat het paard heeft, een stuk paard hoeft niet te lijden vanzelf. Men noemt het al gauw stuk als je er niet meer op kan zitten, terwijl een paard zonder een ruiter dan heus nog wat kan doen.
Caira schreef:_Natasja_ schreef:Bijna iedereen schaft een paard toch aan om mee te rijden.
Dat is geen geldwolverij.
Dat is voor mij het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen. Ik heb er 5 waarvan er momenteel 1 bereden wordt, de rest is of met pensioen of wordt vanaf de grond gewerkt.