'' Doe eens niet zo lomp! ''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:10

IngeK schreef:
Mijn pony loopt tegen hekken op, stoot z'n kop tegen de muur, schampt de hindernisstaanders... Wil zeker de baas zijn over de stenen muur :j Of zou ie toch gewoon lomp zijn :D

_O- _O-

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:33

Romywils schreef:
IngeK schreef:
Mijn pony loopt tegen hekken op, stoot z'n kop tegen de muur, schampt de hindernisstaanders... Wil zeker de baas zijn over de stenen muur :j Of zou ie toch gewoon lomp zijn :D

_O- _O-

Ik kan je wel zeggen dat de muur won, met als gevolg een kale plek op de oogkas van pony.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:38

Hier heeft het hek verloren en liep het paard in het bos :')
(Hek stuk helaas... Paard heeft wel een vrij lange tijd van de vrijheid mogen genieten, want het duurde even voordat de overbuurvrouw doorhad dat ze een stuk hek zag en iets in de bosjes scharrelen)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:43

IngeK schreef:
Ik kan je wel zeggen dat de muur won, met als gevolg een kale plek op de oogkas van pony.

Arm ponyke! Viel hem toch wel even tegen zeker toen de muur niet achteruit ging voor hem? :')

Iolanthe

Re: '' Doe eens niet zo lomp! ''

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:47

Ik ken ook wel lompe pony's, maar dan noem ik ze zo omdat ze tegen kruiwagens en zo lopen.
Volgens mij weten paarden over het algemeen heel goed waar ze hun voetjes neerzetten, dus als hij "toevallig" op mijn voet gaat staan, maak ik dat ook meteen duidelijk dat ze uit mijn ruimte moeten blijven. Het is zo irritant als ze constant tegen je staan te duwen! Ik heb natuurlijk niets tegen knuffelen en zo, maar dat is wel anders :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:51

Ik herken het. :+
En ik moet zeggen, ik word er ontzettend kwaad van. Als ik mijn paard sta te poetsen en meneer besluit zich even leuk om te draaien, duwt/loopt mij omver, kan hij zeker een tik verwachten. Als ik of andere mensen in de buurt zijn wil ik dat mijn paard voorzichtig is, als er geen mensen zijn mag hij zo lomp zijn als hij wilt.:')

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:57

Romywils schreef:
IngeK schreef:

Arm ponyke! Viel hem toch wel even tegen zeker toen de muur niet achteruit ging voor hem? :')

Nou, zeker omdat pony van schrik achteruit sprong, waardoor hij aan het halstertouw trok, en de muur zelfs die kant op niet wou meegeven :')

vuurneon schreef:
Hier heeft het hek verloren en liep het paard in het bos :')
(Hek stuk helaas... Paard heeft wel een vrij lange tijd van de vrijheid mogen genieten, want het duurde even voordat de overbuurvrouw doorhad dat ze een stuk hek zag en iets in de bosjes scharrelen)

Oeps! Dat is minder!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:03

Ja, vooral dat ie zijn vrijheid niet wou opgegeven en met een opgeheven staart heel vrolijk weg draafde. Pa maar gebeld en die vloekte hard, stapte hard op hem af en greep hem bij de manen en zei; jij GAAT nu mee!! Overdonderde het paard volkomen :') maar kon goddank eindelijk een halster omdoen en paard meenemen.
Ja dat was echt lomp, gewoon door een hek knallen :')

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:16

oh oh zoiets herken ik ook alleen dan met de shire bij ons op stal dat is esn pemsion klsnt en mocht dus niet opstal dus we ztten de shire even im het andere weitje en laten de parden naar de stalleen en hij word helemaal gek en rent zo door hetvtouwvheen touetje en paltje kapot
en als je hem dan trug naar de wei brengt gaat hij zo super gezellig lopen spetteren in de moder whahaha

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:18

Het paard wat mijn baas mee naar Boekelo heeft nu wil ALTIJD als hij aan 't drinken is z'n voet neerzetten waar jouw tenen zijn. Ik moest 'm even wat laten drinken na het springen en hij stampt vol op m'n teen, dus ik zet 'm terug en ga aan de kant, vindt hij het nodig om nu maar net wat te draaien zodat m'n tenen dus wéér vol onder z'n hoef kwamen toen hij wilde gaan drinken. -O-

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 17:34

Ze kan ook wel een flinke tik verwachten als ze vervelend doet hoor, daar niet van, maar tijdens het rijden kan ik haar geen tik geven, want ik rij niet met zweepje, en om dan met mijn hand op haar kont te meppen, daar reageert ze toch niet op :+

Het zadel is trouwens prima hoor, maar ze heeft een beetje een doorgezakte rug. Zonder dat gelpad krijgt ze kale plekjes op haar rug, maar nu gaat het stukken beter, dat bontje is meer dat het zadel nét iets beter ligt, maar ach, pony is gezond, doet het nog prima en is zeker niet zielig :)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:41

IngeK schreef:
Nou, zeker omdat pony van schrik achteruit sprong, waardoor hij aan het halstertouw trok, en de muur zelfs die kant op niet wou meegeven :')

Hahahahah!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:27

Celiien schreef:
Dat heeft echt niks met ouderdom te maken :=
Goedpassend zadel is alleen een dekje, bontjes ed zijn er om te verbergen dat t zadel niet goed ligt :+

dat is niet WAAR, ik heb bijvoorbeeld een bontje zodat mocht haar schoft groeien ze meer ruimte heeft daar

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:27

Espritfan schreef:
Celiien schreef:
Goedpassend zadel is alleen een dekje, bontjes ed zijn er om te verbergen dat t zadel niet goed ligt :+

dat is niet WAAR, ik heb bijvoorbeeld een bontje zodat mocht haar schoft groeien ze meer ruimte heeft daar

Dan ligt dat zadel toch zonder het bontje niet goed :+ ?

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:29

Celiien schreef:

dat is niet WAAR, ik heb bijvoorbeeld een bontje zodat mocht haar schoft groeien ze meer ruimte heeft daar[/quote]
Dan ligt dat zadel toch zonder het bontje niet goed :+ ?[/quote]
maar dat is met een rede, jij schetst het alsof wij rijders met bontjes slechte zadels hebben

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:32

Espritfan schreef:
maar dat is met een rede, jij schetst het alsof wij rijders met bontjes slechte zadels hebben

Als je zadel past, hoef jij geen zadelbontje te hebben. Of dit nu is omdat je paard in het zal groeit (kan ik enigszins begrijpen), of omdat je zadel niet past,. Want als je zadel wel 100% zou passen, zou je problemen krijgen omdat dat bontje ruimte opvult, snap je wat ik bedoel :=

Ik zeg niet dat jullie slechte zadels hebben ;) Alleen dat niet 100% past en dat dat 'verborgen' wordt door het bontje:)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:39

Bontje onder het zadel is ook druk verdeling hoor. Met springen gaat het zadel vaak omhoog en als je dan weer gaat zitten dan valt het zadel eerst in het bontje alvorens je er met je kont op zakt. Bontje is nou ook weer niet ZOOOO dik dat je meteen een boommaat groter mot hebben heur waardoor je zadel niet meer past. Als je en een bontje, én een pad en een ding voor onder het dekje gebruikt ja dan ben je de ligging van je zadel aan het beïnvloeden.

Lompigheid ken ik als geen ander :Y) ben het zelf ook.
Wel dwing ik het af bij mijn paard. Vind het oer irritant en ook een stukje respect. Ik borstel haar altijd tussen 2 kettingen wanneer ik dat uitgebreid doe. Voorkomt draaien en tenentrappen. Verder is zo ook vrij lomp... weet soms haar eigen krachten niet haha
De pony van mijn vriendin is niet lomp maar heeft geen respect dat is weer wat anders; ze loopt je gewoon omver en boeit het niet dat wij mensen hele gevoelige teentjes hebben. Een schrikreactie is altijd normaal maar niet 5 minuten later nog lopen te draaien en te klieren.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:44

oh, ik heb de afgelopen tijd
- het éénjarige haflinger veulen van mijn vriendin op mijn teen gehad toen ze ergens van schrok. was ik ff blij dat ik klompen met stalen neuzen van mijn vriendin had geleend
- op een fjord gezeten die met zijn voorbenen aardig sprong, maar vergat zijn achterbenen mee te nemen, dus stond midden over de hindernis stil
- op een haflinger gezeten die er na een kwartiertje slalommen geen zin meer in had en dwars over de laatste 2 pionnen heen dendert
- een fjord gezien die per ongeluk met zijn hoofd in een prullenbak was vast komen zitten, en heel rustig op zijn gemakje stond te wachten tot iemand hem kwam helpen
- mijn shetje dwars door het hek heen zien knallen omdat ze niet op tijd remde

dat was het voorlopig wel denk ik, meer kan ik me niet meer herinneren

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:45

Zijn er hier nog mensen die verschil merken tussen mannen en vrouwenpaarden? En dan bedoel ik niet ruinen of merries, maar paarden die door mannen opgevoed zijn en paarden die door vrouwen opgevoed zijn. Wij hebben er hier 1 die door een man opgevoed is, en dat is me toch een klier -O- Loopt dwars door je heen, over je heen, geeft regelmatig kopstoten.. en het is niet gemeen, maar hij is gewend aan mannenhanden en is onwijs sterk nu. Zijn baasje kan 'm echt niet aan, en baasje is dan ook nog zo'n softie die het wel leuk vindt als hij "kusjes geeft" of "komt knuffelen", wat zich nu aan het vertalen is in je omver duwen en in je gezicht proberen te bijten. -O-

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:47

gerlindie schreef:
- op een fjord gezeten die met zijn voorbenen aardig sprong, maar vergat zijn achterbenen mee te nemen, dus stond midden over de hindernis stil

dat had ik met een Tinker, jaren terug :') We waren in het bos aan het rijden en uit het niks besluit hij opeens rechtsaf te slaan, en daar stond dus zo'n 'slagboom', waar hij in galop op afging, en met z'n voorbenen overheen kwam.. maar z'n achterbenen bleven achter. :') Stonden we dan.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:48

mijn paard kan niet springen, ze heeft er echt de bouw niet voor. ze snapt het niet weet ik veel. ik heb het 3 maanden geprobeerd spelende weis. niks doet het. Komt er een tractor aan sjoef paard over 2 draden heen. mijn mond stond open van verbazing

Mijn paard is door mij vrouw opgevoed en heel zacht

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:06

Ik poets mijn pony in de stal dus ik kan haar niet echt vastzetten aan twee kettingen, dus ik kan het draaien niet echt tegenhouden. Niet dat ze het vaak doet hoor.
Mijn zadel is overigens prima, maar omdat zij een doorgezakte rug heeft (ouderdom) ligt het zadel met een bontje er onder beter.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:59

Oh maar ook in de stal kan je dat prima tegen houden hoor.. :)

Die van mij heel tijd gewoon in de stal opgezadeld, hele lekkere ruime stal dus kon prima. Tegenwoordig staat ie in een iets kleinere stal en zet ik hem gewoon los in het gangpad.

Maar wat ik deed als ze toch wouden draaien, is zelf naar de voorhand lopen en met je eigen lichaam het paard al tegen houden dat ie niet door kan lopen zeg maar. Zelfde als wanneer ze achteruit lopen ga je zelf net wat meer bij de achterhand staan en houd hem daar ook weer met je lichaamstaal tegen. Loopt ie toch gewoon dom door mag je best even een tik uitdelen hoor. Meestal is 1 keer genoeg... ;)

Mannen of vrouwen paarden? Als in opgevoed door een man of vrouw.. ik merk zeker wel verschil! De paarden die door een man zijn opgevoed die zijn vaak veel beter opgevoed, als in de opvoeding was gewoon 10 keer duidelijker voor het paard. Nee is ook echt nee... niet ene keer nee en andere keer ja.. Een vrouw heeft vaak veel meer de neiging om in het grijze gebied te zitten en sneller toe te geven ('Hij keek zo zielig!' 'Hij was zo braaf geweest met rijden!' etc.) ook verwennen vrouwen sneller met snoepjes e.d. waardoor je van die irritante drammers krijgt die continu aan je zakken lopen te frummelen etc.

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:22

Mijn pony loopt overal naar binnen. Zo ook de kantine in door de deur. Ze stond al met 1 been binnen. Weet zeker als ik niet optijd was dat ze binnen stond en niet meer naar buiten durfde te gaan hahah.

Tegen kruiwagens aanlopen schijnt ook leuk te zijn..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:33

_Marinke_ schreef:
Mannen of vrouwen paarden? Als in opgevoed door een man of vrouw.. ik merk zeker wel verschil! De paarden die door een man zijn opgevoed die zijn vaak veel beter opgevoed, als in de opvoeding was gewoon 10 keer duidelijker voor het paard. Nee is ook echt nee... niet ene keer nee en andere keer ja.. Een vrouw heeft vaak veel meer de neiging om in het grijze gebied te zitten en sneller toe te geven ('Hij keek zo zielig!' 'Hij was zo braaf geweest met rijden!' etc.) ook verwennen vrouwen sneller met snoepjes e.d. waardoor je van die irritante drammers krijgt die continu aan je zakken lopen te frummelen etc.

Wij hebben er dus één die door een man is opgevoed en die loopt overal doorheen, zijn eigenaresse is een 19jarig meisje en die heeft er wel moeite mee dat hij door een man is opgevoed en ingereden, hij kan zichzelf onwijs sterk maken en een man houdt dat dan toch sneller tegen. Wat je zegt over dat drammen is ook waar, Sugar Brown Babe en Sugar Bob zijn allebei onwijze drammerds, hele tijd met hun hoofd in je zakken en ook niet bepaald subtiel.. Die zijn ook beide opgevoed door een vrouw en die vrouw heeft geen kids, dus de paarden zijn haar kinderen. Zijn wel hele lieve paarden overigens, erg relaxed :j