Paard kopen, eerst sparen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paard kopen, eerst sparen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:49

OPG -> PP

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:06

superwoman schreef:
Livelovelife, dat van een jong paard en een betere band is echt de grootste onzin!

toch niet. Als je een paard koopt wat in de handel is geweest zal hij zich nooit zo aan je hechten als een jong dier. Mocht je dit jezelf niet realiseren, heb je het nog niet meegemaakt :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 09:25

C_arola schreef:
OPG -> PP

Dankjewel!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 09:28

livelovelife schreef:
superwoman schreef:
Livelovelife, dat van een jong paard en een betere band is echt de grootste onzin!

toch niet. Als je een paard koopt wat in de handel is geweest zal hij zich nooit zo aan je hechten als een jong dier. Mocht je dit jezelf niet realiseren, heb je het nog niet meegemaakt :)

Ik wil zowiezo na gaan, waar het dier allemaal is geweest. De fries waar wij zondag waren, wist precies op te noemen waar ze geboren was en getogen was. Als iemand al loopt te stamelen, van euhhh, euhhh, euhhh, en het dier is nog maar 5? Dan gaat het niet door.
Klinkt heel stom misschien, maar dat voelt bij ons niet vertrouwd aan.

Liefste kopen we een paard van iemand, die echt zijn hart en liefde er in heeft gestopt. En die ook langs wil komen als we het paard hebben gekocht.
Dat voelt namelijk vertrouwd aan. Zo hebben wij onze pony ook verkocht.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:27

Kijk je wel eens bij fokkers? Ik heb mijn paard bij een fokker vandaag, was toen 8 jaar en het waren lieve oude mensen die gewoon goede paarden fokken. Als het bij de fokker vandaan komt heb je vaak ook een duidelijk beeld van het verleden, daar voelde ik me ook veel prettiger bij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:57

Ik zou echt op zoek gaan naar een klik..
Ik heb altijd gezegd dat ik een bomproof paard wilde van 7-9 jaar, die lekker allround was.
Mijn paard was uiteindelijk een net ingereden paard, die flinke gedragsproblemen had. Ze steigerde ontzettend op de weg en als je iets van haar vroeg tijdens het rijden, begon ze meteen te staken.
Nu, ruim vier jaar later, ben ik ontzettend blij met mijn keuze, want ze is uitgegroeid tot een ontzettend leuk dier en de problemen zijn verleden tijd. Wel heb ik veel begeleiding gehad, wat me ontzettend hielp!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 13:25

Supervixen schreef:
Ik zou echt op zoek gaan naar een klik..
Ik heb altijd gezegd dat ik een bomproof paard wilde van 7-9 jaar, die lekker allround was.
Mijn paard was uiteindelijk een net ingereden paard, die flinke gedragsproblemen had. Ze steigerde ontzettend op de weg en als je iets van haar vroeg tijdens het rijden, begon ze meteen te staken.
Nu, ruim vier jaar later, ben ik ontzettend blij met mijn keuze, want ze is uitgegroeid tot een ontzettend leuk dier en de problemen zijn verleden tijd. Wel heb ik veel begeleiding gehad, wat me ontzettend hielp!

Dat is een leuke ervaring. In het begin wat minder, maar het is toch goed gekomen.
:D Wel erg mooi om te lezen

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:32

livelovelife schreef:
superwoman schreef:

Nou dat is dus absoluut niet waar. Mijn arabier was 10 toen ik hem kocht. Hij had al een heel heftig verleden achter de rug en de nodige kronkeltjes in zn hoofd. En als je hem nu ziet: het is net een hond. Als je fluit komt hij en geeft altijd antwoord. Staat altijd los en stalkt je door en door als hij je een paar dagen niet heeft gezien.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 07:16

Pfff er is nu ook weer een paard op mn pad gekomen.
Schimmel, he-le-maal- mijn smaak. Ruin, groot, lief, maar nog wel erg jong.
Volledig voor de wagen en onder het zadel.

KWPN, en echt prachtbouw, mooi sportpaard maar toch wel die kracht voor, voor een wagen.

Ben verliefd, maar mijn portomonee niet.
Mn vriend vind hem ook het einde.

Ze wil me wel tegemoet komen met 2750. Maar dan moet ik wel ALLES over de kop gaan halen, en sparen tijdens ik een paard heb.

HEEEEELP!!!
WAT MOET Ik

Ik kan het nog wel wat rekken, ivm castereren, en het kijken. En dan heb ik wel zo goed als genoeg bij elkaar....

HELP HELP

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:30

Eerst maar eens laten keuren? Misschien loopt deze verliefdheid met een sisser af. Hoop het niet voor je.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:35

Geen handvol maar een landvol paarden... je had zo'n super mooie planning en het goed bedacht en nu zou je dat omgooien omdat iemand anders graag zijn paard wil verkopen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:43

als het je smaak is, lekker gaan kijken en laten keuren !
je kunt altijd beginnen met grondwerk etc en ondertussen lekker verder sparen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:53

Evelijn schreef:
Geen handvol maar een landvol paarden... je had zo'n super mooie planning en het goed bedacht en nu zou je dat omgooien omdat iemand anders graag zijn paard wil verkopen.

Dat is zeker waar!

Dus deze kan ik beter ff laten varen...