Beetje ruzie.. snik...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 10:52

Ik heb al gewoon helemaal zin om naar mn andere stal te gaan.
Wij hebben daar een eigen zadelkamer gekregen, die niet voor andere klanten is.
Dus die halen we leeg, en de vriend van iemand die mee gaat, maakt kasten voor in de zadelkamer, en mn vader maakt stalen zadelsteunen die op slot kunnen. Want dat kan mijn papa op zijn bedrijf.

En als het steeds zo door gaat op stal, heb ik zelfs geen zin meer om daar te komen.maar ik MOET daar wel iedere dag komen voor mn paard....
Maarja, nog een paar weekjes...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:58

Ach joh, dat is toch maar 1 persoon die zo doet. De rest doet dat toch niet. Ik vraag me af hoeveel pensionklanten hij eigenlijk over heeft. Ik tel dan 3 ponies, 3 paarden van de rijvereniging die er nog staan, dan nog Bevelia en dat arabiertje. En puck. Of mis ik er een paar?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:19

Op dit soort momenten kom je er altijd achter wie ze nou echt zijn.

Ik heb ongeveer ook hetzelfde gehad bij mijn vorige stal.
Het is niet leuk, ik heb het daar echt heel fijn gehad en als mensen dan ineens zo raar tegen je doen terwijl je er altijd voor ze was is dat zeker niet leuk.

Ik was uiteindelijk blij dat ik wegwas en heb geen 1 dag spijt gehad van mijn beslissing. Ook was ik bang voor heimwee maar ook dat heb ik niet 1 minuut gehad.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:25

Je moet inderdaad doen wat het beste is voor je paard.
Jammer dat er mensen zijn die zo reageren.
Heb het ook gehad met mijn paard waar ik eerst stond, maar ben blij met de beslissing om ergens anders heen te gaan waar het beter is voor Luna.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:13

Je staat toch niet alleen Angeliek? Ach, die dingen maak je mee in het leven en dat leer je te incasseren. En later zullen zulke dingen nog wel eens ooit voorkomen, want dat heb je met mensen. Maar je zult er alleen steeds minder moeite mee hebben.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:17

Van de stalhouder zou ik het begrijpen als die wat afstandelijk zou doen, k bedoel t zijn toch 7 mensen die in 1 keer wegvallen. Zeg 200 euro stalling per paard per maand (weet niet hoeveel t is, gewoon ff n sommetje) dat maal 7 is wel 1400 euro per maand minder. Maar van die eigenaresse van Padij snap k t niet. Kan iemand anders niet met r gaan praten en het uitleggen ofzo? Misschien werkt dat. Misschien heb je het al geprobeerd maar dat weet ik niet. In ieder geval heel veel plezier gewens op je nieuwe stal!

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:56

weet je wat ik zo jammer vind is dat onze stal nu zo wordt afgezeken en dat iedereen zo lelijk tegen algelique doet is ook onzin!
Bij ons worden ze zoiezo 2 x per week buiten gezet!
Ik vind dat dit allemaal een beetje te ver gaat!
En bovendien als er iets met je paard is wordt er altijd voor hem gezorgt en in de gaten gehouden.
Dees dat jij het letterlijk even allemaal zo op gaat noemen oke, maar ik kan niet zeggen dat jij er op vooruit bent gegaan.
Alleen dan dat er elke dag weidegang is!!
Dus ik zal ook even rechtzetten dat er bij ons op stal toch wel wat luxe is hoor!!!!
Binnenbak
stapmolen dus ook
weidegang dus ook alleen op 2x na zelf doen
wasplaats met warm water
solarium
grote buiten bak die van de zomer alleen nog maar groter wordt
goed oog op je paard als ie wat makeert
paddox
en ga zo nog maar even door!
Ik geef toe dat we voor zo veel pensionklanten te groot waren,maar het wordt nu weer fijner voor ons!!!!!!!!!!!!!!!!!

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:06

alleen s doet lelijk mensen en de rest dus niet!!!!!!! maarree ik ga niet verder discussieren want dan word ik alleen maar pissig of niet angelique?
jammer dat onze stal zo naar beneden gehaald wordt want ook jullie (dees,angelique) hebben daar een supertijd gehad en angelique heeft alles ook aan deze stal te danken!!!!!!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:27

Gigelo, jammer dat je mijn reacties kennelijk niet allemaal of niet goed gelezen hebt. Ik vind mijn reactie naar jullie stal toe erg objectief. Ik kraak niets af. En er word ook niets afgezeken, niet door mij en niet door Angeliek. Ik zeg gewoon de dingen precies zoals ze zijn. Je kunt ontkennen maar.............. waarom gaan er dan zoveel mensen weg? Niet om de gezelligheid nee, want de sfeer is er (vind ik) hardstikke goed. De stal biedt als een van de weinige het voordeel dat de stalhouder zelf ruiter is en verstand heeft van de sport en kan helpen bij rijtechnische problemen. Het is niet voor niets dat ik nog les neem van hem. En hij geeft nog les op een punt waar andere instructeurs (helaas) te kort komen: GEVOEL in het rijden.

Maar de kwestie blijft vervelend, dat moet je toegeven. Een stal moet in deze tijd niet leeglopen, dat is niet goed voor het bestaan. Iets zal er moeten veranderen, ik hoop dat de stalhouder dat in ziet. Ik gun hem die sh*t namelijk niet.

Ik ben in jouw ogen er niet op vooruit gegaan, maar mijn prioriteiten zijn anders dan de jouwe. Kijk, financieel ben ik er namelijk WEL op vooruit gegaan, en de stalhouder kon dat ook begrijpen. Daarnaast komen mijn paarden nu dagelijks in de wei, voor mij is dat vooruitgang en een geruststelling. Als ik nu eens een weekend weg moet en dus geen tijd heb voor mijn paarden, heb ik er tenminste geen omkijken naar.

En in een bepaald punt wil ik ook op komen voor Angeliek: Zij gaat mee met haar instructrice naar een andere stal. En het is haar recht om te vinden dat haar paard daar erop vooruit gaat. Ze heeft geen onvertogen dingen gezegd of iets te nadele van de huidige stal waar ze staat. Ze heeft geen minpunten er over genoemd. Alleen de pluspunten van de stal waar ze naar toe gaat. Dat is geen negatieve insteek.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:14

Angeliek schreef:
Kijk, ik heb er een HELE fijne tijd gehad, maar als ik het zakelijk bekijk, en denk aan mn paard, heb ik de beste beslissing genomen.

Voor het zelfde geld, zoveel meer mogelijkheden.

En dat is het allerbelangrijkste!

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:11

sommige mensen kunnen niet goed met hun emoties omgaan en doen dan heel booos als ze horen dat je weggaat bij de stal. en dan gaan ze boos reageren. ik heb het oko gezien op de stal waar ik sta met mijn paardje in almere. Daar gaan ook ineens heel veel mensen weg... PRECIES de groep waar ik mee omging, maar ik blijf. Toen ik het hoorde was ik echt helemaal perplext!!! maar dat gebeurd nou eenmaal.
en nu zijn dr ook allemaal roddels en indianenverhalen aan het rondgaan. maar het veranderd de situatie toch niet Lachen
motto: iedereen kiest voor zichzelf, of het nou op financieel gebied is of op proffessioneel gebied of welk gebied ook.! en dat is dan jouw beslissing klaar punt uit!
en mensen die dr over gaan zeuren of roddelen of wat dan ook, zijn het niet waard. daar moet je je tijd niet aan gaan besteden.
(ik lijk wel een therapeut!!!, ben ik niet hoor!!)
ik heb het nu ook allemala meegemaakt, in 3 weken ongeveer zjin minstens 13 paarden vertrokken naar een andere stal!!!!

ALS JE MAAR LOL hebt met je paard daar heb je hem tenmiste voor toch!!!!
succes allemaaaaaallll!!!!!
DIKKE KUSS OK dan!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:25

gigelo schreef:
alleen s doet lelijk mensen en de rest dus niet!!!!!!! maarree ik ga niet verder discussieren want dan word ik alleen maar pissig of niet angelique?
jammer dat onze stal zo naar beneden gehaald wordt want ook jullie (dees,angelique) hebben daar een supertijd gehad en angelique heeft alles ook aan deze stal te danken!!!!!!!!!

Nou, Gieg, als jij in mijn vel kroop, en eens de stal binnen loopt, VOEL je gewoon dat er ogen naar je kijken. En niet alleen S doet lelijk, C doet ook lelijk.
En heb ik 1 woordje verkeerd over stal gezegt? Ik heb niets afgekraakt!
En ik had toch ook een reactie geplaatst, waarin staat dat ik het er hartstikke fijn heb gehad?!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:35

Waarom wisten de andere pensionklanten eigenlijk blijkbaar van niks ?
Zijn die er niet in betrokken geweest om ook eventueel van stal te veranderen Verward

Ik begrijp het niet zo goed Lachen .

Fijn voor je dat je nu een NOG fijnere stal heb gevonden ,
dat jullie en de paardjes er maar veel plezier mogen hebben OK dan! .

En ach , als zij van dat bijrijd-paard zichzelf zo voor schut wil zetten ....
moet ze dat vooral doen *LOL* .

Wel jammer en ik hoop dat ze er nog op terug komt ,
want zo is het ook geen leuke beëindiging van de fijne tijd die je daar gehad hebt Lachen .

Kijk lekker vooruit , zo te horen heb je een prima plekje gevonden ,
daar moet je dankbaar voor , en zuinig op zijn