mama en baby uitelkaar...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:56

katinkaaa"]
[quote="christiane schreef:
het paard van mijn zus is drachtig..
en als ze het veulen heeft en afgespeent moet worden mag hij/zij bij vrienden staan en das wel een eindje weg....
is niet eens in het zzelfd dorp Scheve mond
dus zou er zeker niet elke dag heen kunnen... mar hoelang duurt het afspenen???????

Groetjes Christiane Lachen

na 6 maanden mag je hem bij hnata weghalen maar je moet het gwoon eerst rustig aan doen dan een uurtje dan een middagje bij zijn moeder weg enz. OK dan! snap je
[/quote]
ja snap het! *LOL* dankjewel tannie.... Lachen
weet alleen niet waar ik het veulen een uurtje weg moet zetten... Scheve mond
maar kan natuurlijk ook met hem gaan wandelen ofzo... ik zie wel eerst maar zien dat ze echt drachtig is! Pling

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 11:07

leni die vrouw die voert bij ons zei dat ik haar een dag later moest: 'melken' ik heb er een klein beetje melk uit gehaalt.vandaag blijf ik er dus verder af.maakt het wat uit of ze kuil of hooi krijgen.ze mag namelijk alleen maar kuil.en ik denk ook dat als je het afspenen later dan 7 maanden had gedaan je dan ook best problemen kan hebben.ik had een beetje een later veulentje dus vond ik 5 maanden wel goed.en ik merkte aan mijn merrie dat ze de laatste maand het gevoel had dat ze honing aan haar reed had en deed soms net of de kleine er niet was en walste er doorheen.daar zal ze nu wel spijt van hebben Tong uitsteken maargoed ik ga nu maar naar stal om weer te checken.en jasja ik heb je gepb't.

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 11:10

ik ben ook met mijn veulen gaan lopen als we ze uit elkaar gingen halen.ik zorgde ervoor dat ik altijd met ze 3en was zodat 1 bij de merrie kon blijven in de molen bijv. en 2 bij mijn veulen.ze sloopte namelijk de stal als mama wegging.ookal was ze maar 10 min. weg. alsvast veel succes met de baby volgend jaar.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:20

luckyzeven schreef:
ik weet niet hoeveel meter ze van elkaar af staan maar het is een behoorlijk end.maar ze horen mekaar toch in de verte die grote gilt behoorlijk. daar maak ik me een beetje zorgen om.

Als ze mekaar kunnen horen is het belangrijk dat het veulen geen kans krijgt om onder of door het prikkel c.q. stroomdraad of door een sloot gaat anders staat ze zo weer naast moeders met alle gevolgen van dien.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:42

Ik zou Karma eventueel even een paar daagjes op stal laten staan als Angel op de wei staat, dan heb je minder kans dat ze elkaar horen (verder uit elkaar he) en gaat het wellicht sneller beter Lachen.

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 16:31

nou het is een wonder.het gaat best goed.karma staat vanaf zaterdag op stal.en kan ff op de wei als ik er ben.ze is nu best rustig op stal en met rijden had ze vandaag maar 1x gehinnekd.maar zodra ik haar op de wei wil zetten voor een uurtje dan blijft ze roepen.morgen kan ze samen met een vriendje op de wei zodat ze afleiding heeft.alleen haar uiers zijn zoooo groot. en met kleine angel gaat het weer beter.ik ging spieken en ze werd ff achterna gezeten maar dat leek meer op spelen want ze stonden weer met ze 4ren bij elkaar te eten. Haha! ik kwam wat dichterbij en ze hinnekte natuurlijk meteen.ze kwam ff knuffelen en liep daarna uit zich zelf weg met de groep naar achter...ze keek ff om, ze gaf me een soort teken van: het is goed baasje,het is hier best gezellie..... OK dan!
thank god.

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 16:34

pferdtje"]
[quote="luckyzeven schreef:
ik weet niet hoeveel meter ze van elkaar af staan maar het is een behoorlijk end.maar ze horen mekaar toch in de verte die grote gilt behoorlijk. daar maak ik me een beetje zorgen om.

Als ze mekaar kunnen horen is het belangrijk dat het veulen geen kans krijgt om onder of door het prikkel c.q. stroomdraad of door een sloot gaat anders staat ze zo weer naast moeders met alle gevolgen van dien.
[/quote]

gelukkig dat ze beide nog geen ontsnappings poging gedaan hebben.dat scheelt weer. Lachen

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:21

is inderdaad wel handig....
heb een weekje op een ijslander stoeterij (stage) gelopen.. hnata werd daar toen gedekt Knipoog maar er waren drie jaarlingen en die ontsnapte ook elke keer dan stonden ze opeens tussen de hengsten Verward hoe ze daar nou weer gekomen zijn weet ik ook niet.. maar ze liepen dan gewoon elk weiland door op zoek naar hun moeder ofzo Verward beetje raar Tong uitsteken
maar goed gelukkig gaat het al vele beter OK dan!
Groetjes Christiane