Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

,valt zeer goed mee te leven... kimmie261 schreef:die banden zijn echt vreselijk
hier ook een luchtzuiger ,gekregen met band overigens,gelijk afgedaan dat vreselijke ding,hij zuigt maar wat ie zuigen wil,en hij staat 24/7 buiten en alle palen staan zo goed als scheef van het zuigen op de palen,waarmee ik wil zeggen :het verhelpt luchtzuigen dus niet altijd met alleen maar buiten zetten.
voor luchtzuigen zelf zou ik geen paard laten staan,valt zeer goed mee te leven...
Paardjes45 schreef:Dat is misschien jouw ervaring met luchtzuigbanden, bij mij werkte het wel. Natuurlijk is elk paard anders, ik verzeker je niet dat die banden bij jou wel werken, er is natuurlijk wel een kans.

Paardjes45 schreef:kimmie261 schreef:die banden zijn echt vreselijk
hier ook een luchtzuiger ,gekregen met band overigens,gelijk afgedaan dat vreselijke ding,hij zuigt maar wat ie zuigen wil,en hij staat 24/7 buiten en alle palen staan zo goed als scheef van het zuigen op de palen,waarmee ik wil zeggen :het verhelpt luchtzuigen dus niet altijd met alleen maar buiten zetten.
voor luchtzuigen zelf zou ik geen paard laten staan,valt zeer goed mee te leven...
Dat is misschien jouw ervaring met luchtzuigbanden, bij mij werkte het wel. Natuurlijk is elk paard anders, ik verzeker je niet dat die banden bij jou wel werken, er is natuurlijk wel een kans.
Leen_ schreef:spekenham schreef:weet ik niet de pony doet het vooral na de training, dus na inspanning. heb stal niet gezien alleen pony op les, is echt een eyecatcher maar ja.... ik moet er ook op stal mee leven dus weet niet wat nu wijsheid is.
Helaas kan ik de pony geen hele dag buiten bieden, zijn absoluut geen mogelljkheden voor, moeten bak delen met andere pony of paard dus ieder een dagdeel in bak ( dus zand) wei is niet aan huis.
Na dit zou mijn keuze heel simpel zijn, niet doen. Een paard wat luchtzuigt moet naar buiten, veel buiten, samen met vriendjes,... Het liefst 24/7 buiten met een inloopstal of schuilstal. Als je een paard wat luchtzuigt binnen op stal zet zal hij het altijd blijven doen -> verveling (het wordt uiteindelijk een soort tik die ze alleen afleren als ze wat leukers te doen hebben, in het geval van maagzweren is dat anders).
Als je het toch doet, zeker laten keuren, met nadruk op het luchtzuigen.
Urielle schreef:Als t peerd kan bewegen zal het me een zorg zijn wat ze op stal doen.
Voor de handel is het niet interessant omdat er veel vooroordelen over bestaan maar voor de sport zal het me worst wezen.
spekenham schreef:weet ik niet de pony doet het vooral na de training, dus na inspanning. heb stal niet gezien alleen pony op les, is echt een eyecatcher maar ja.... ik moet er ook op stal mee leven dus weet niet wat nu wijsheid is.
Helaas kan ik de pony geen hele dag buiten bieden, zijn absoluut geen mogelljkheden voor, moeten bak delen met andere pony of paard dus ieder een dagdeel in bak ( dus zand) wei is niet aan huis.
die luchtzuigt alleen is hij bij mij begonnen toen zijn carriere al op zijn einde was wegens moeilijk gedrag.janouk schreef:Wat wil je met de pony gaan doen?
Zuigt hij lucht, omdat hij maagzweren heeft? Kan zijn prestaties beïnvloeden. Ik zou hem uitgebreid laten keuren op zijn maag.
Een hoop geld voor een pony als jij er alleen maar basis er mee wilt gaan rijden tot Z2 bij de paarden
Of is het voor een kind met talent om internationaal te gaan rijden en de pony bij de pony's kan uitbrengen?
geerke schreef:smurffie schreef:En hoe staat hij nu gestald? Als hij 23uur per dag binnen staat lekker kopen en veel naar buiten. Vaak is dan je probleem weg.
de kans is inderdaad groot dat het weg is....of het is zo een die-hard luchtzuiger dat hij vrolijk op het land verder zuigt.
Ik zou het er op wagen.Als de prijs ernaar is.Als hij al 10 jaar gezond luchtzuigt dan lijkt het mij sterk dat hij in ene ziek word.
Wel voerbeleid onder de loep nemen,vaak hebben luchtzuigers maagzweren.Maar dat is met goed vezels voeren op te lossen.(of medicatie indien ernstig)