HELP mijn veulen is blauw.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:14

misschien kon dat niet? als je wel een giga dekbedrag hebt betaalt, probeer je gewoon door tot het dekseizoen echt is afgelopen, of misschien was er ergens wat fout gegaan...
lekker om dat meteen de eigenaar van de merrie de schuld te geven, natuurlijk het is beter als ze tegen de winter al weerstand hebben opgebouwd, maar als het moet, dan moet het he.. en dat dekentje lijkt me verder niet zo'n probleem, hij gaat er niet dood aan dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:31

draaakje schreef:
ik wil niet negatief zijn, maar als jullie het allemaal zo erg en zielig vinden dat hij zo laat is geboren en een deken op moet bla bla bla dan moet de eingenaar voortaan zorgen dat zn veulen niet nu maar in de zomer word geboren.....

want dit paard kan je eigenlijk niet meer zonder deken buiten zeten in de winter... (later bedoel ik dan) want dan krijgen ze een mega mega dikke winter vacht omdat ze het toen ze een veulen waren niet gewent zijn geweest!

FF nadenken voor je je bakkes een dauw geeft! Boos!
Scherps heeft deze merrie drachtig gekocht, in 1e instantie WIST ze niet eens dat ze drachtig was!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:45

stef schreef:
We hebben het hier over een veulen wat een paar weken oud is.
Dan kan ik er behoorlijk inkomen dat je er een deken opgooit

Ja, maar als je een deken om doet, doe dan wel een deken om die waterdicht is Knipoog

Verder wel leuke foto's hor, schattig veulen Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:46

Heej....
Wat pittig!
Komt dit dekentje toevallig uit Assendelft????
Ik meen het te herkennen....
Fijn dat het past! Veel plezier en warmte er mee!

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:01

vind het niet zo'n onzin hoor,heb zelf een mini die ook met dekentje staat,hij heeft het nu eenmaal snel koud,maar daar roept ook iedereen van HET IS EEN SHET HOOR!!!!!.
nou ik ken mijn beestje en weet wanneer hij het koud heeft,dus vind ik dat je zonder het veulen gezien te hebben en meer van zijn achtergrond weet,dat je niet zomaar kan zeggen dat hij geen dekentje nodig heeft.
en volgend jaar heeft hij nog tijd genoeg om weerstand op te bouwen hoor.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:19

Wat een gezeur, er is een duidelijke reden waarom het veulentje een dek op krijgt. Het is toch een kunstmatig wintervachtje wat het niet heeft?

Mooi dekentje, het veulen lijkt het ook prima te vinden!
Ziet er mooi uit

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:15

Mijn veulen werd in maart geboren en het was toen nog erg koud. Ook had mijn merrie weinig melk, waardoor het veulen wat achter bleef (wilde niet uit de fles drinken). Hij heeft zijn dekentje een weekje opgehad en toen werd het weer mooi weer.
Kan echt geen kwaad, alleen waterdicht zou wel lekkerder zijn.
Leuke mama trouwens. Wat is het voor merrie?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:18

draaakje schreef:
want dit paard kan je eigenlijk niet meer zonder deken buiten zeten in de winter... (later bedoel ik dan) want dan krijgen ze een mega mega dikke winter vacht omdat ze het toen ze een veulen waren niet gewent zijn geweest!

Verward Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als je ze geen deken op doet, krijgen ze een wintervacht. Of ze nou vroeger wel of geen deken ophadden. Alleen heeft het ene ras meer vacht dan de ander.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:19

Whahaha echt schattig om te zien! *ligt hier in een deuk*
Had het nog nooit eerder gezien, haha

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:21

Foto's zijn weer leuk Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:28

Melanie5"]
[quote="draaakje schreef:

Verward Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als je ze geen deken op doet, krijgen ze een wintervacht. Of ze nou vroeger wel of geen deken ophadden. Alleen heeft het ene ras meer vacht dan de ander.
[/quote]

Dat is ook onzin, net als dat als je eenmaal aan scheren begint je elke winter zou moeten scheren....

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:33

wihi schattig Haha! zo'n klein dekentje

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:41

Ah wat schattig! Staat echt aandoenlijk zo'n dekentje!

Ik vind adt veel mensen hier maar wat zeuren... Vind het zieliger als je zo'n jong veulen zonder een goed wintervachtje zonder deken buiten doet!!! En de hele dag op stal houden? Ook niet echt heerlijk voor een veulen toch?!

Vind het een prima oplossing!!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:45

Wat een lief veulentje.
Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zijn een deken op doet.
Er is een goede reden waarom het veulen een dekentje op heeft.
Alleen zou ik een waterdichtte op doen, deze is dat niet, ik heb dezelfde maar dan beetje groter en als het regent is een paardje zo nat.
Jammer dat hij een beetje scheef zakt, maar wel heeeel schattig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:52

Een veulen met een deken?
Denk dat je zo juist hoge DA kosten wilt.
Dat een veulen of een paard een keer een koutje heeft dat kan, heb jezelf toch ook wel eens?
Op deze manier zorg je alleen maar dat de weerstand nog veel lager word.
De deken is niet waterdicht, dus ook al is het tussen de buien droog, dan blijft ze nat, dus nog veel kouder.
AUB mensen denk toch na wat je doet.
Dit hoort echt niet en geeft meer schade dan gezondheid.
Als je het hebt over de term je hebt paarden mensen en mensen met paarden, duidelijk voorbeeld word hier gegeven!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:54

agh wat lief hee! zo'n klein dek! het staat hem heel leuk!
hij vind hem zelf zo te zien ook heel stoer Haha!

Girly1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:54

het staat heel erg lief, heb ik nog nooit gezien. leuk!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:03

runningkawa schreef:
Een veulen met een deken?
Denk dat je zo juist hoge DA kosten wilt.
Dat een veulen of een paard een keer een koutje heeft dat kan, heb jezelf toch ook wel eens?
Op deze manier zorg je alleen maar dat de weerstand nog veel lager word.
De deken is niet waterdicht, dus ook al is het tussen de buien droog, dan blijft ze nat, dus nog veel kouder.
AUB mensen denk toch na wat je doet.
Dit hoort echt niet en geeft meer schade dan gezondheid.
Als je het hebt over de term je hebt paarden mensen en mensen met paarden, duidelijk voorbeeld word hier gegeven!

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Hoe kweek je een zwak en kwetsbaar paard?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:14

Hij staat echt leuk Marianne! Dit is het dekentje dat ik voor mijn jaarlingtje had gekocht toen hij ziek werd. Ook hij had nog geen goede wintervacht en was daarbij ook al ziek. Hij heeft hem een weekje opgehad, toen hij was aangesterkt heb ik hem weer afgedaan en hij heeft nu een giga-wintervacht, dus dat komt helemaal goed.
Hij is idd niet waterdicht, maar voor eventjes naar buiten redt ie het wel hoor, zeker als je 'm inspuit.Haha!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:17

Leuke foto's! Enne als die deken niet waterdicht kan je hem altijd nog met tentdicht in smeren Knipoog (slaat ie trouwens wel wit van uit)

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 09:49

ooooooohhhhhhhhhhhh wat een ellende allemaal, en dan te bedenken dat hij op een manege staat, waar iedereen in de buitenbak wil longeren, waar iedereen wel wat te zeiken heeft, mijn veulen hoogstens 2 uur buiten mag staan, ik hem wel buiten wil hebben. Ja we zijn weer lekker bezig, de deken heb ik behandeld met waterdichte wax vooral op de naden. Mijn veulen blijft droog en daar gaat het om.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:54

Even een reactie van de mod:

Dames en heren,
Commentaar geven is prima, maar houden we het wel netjes.
De meeste doen dit ook, maar een enkeling zou nog even ietsje langer na kunnen denken hoe ze reageren. Het is maar een tip.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:47

Ik vindt het mega leuk en schattig staan....

Tja wel of geen deken bij een veulen....
Die van mij niet, is donderdagavond geboren, en loopt dus gewoon buiten zonder deken.
Mams heeft echter wel een deken om, had ze al toen we haar gekocht hebben.
Als jij je prettiger voelt dat jouw veulen een dek op heeft, moet je dat gewoon doen.

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:00

Wat lief!!! Ik wil ook zo'n dekentje. Vind het helemaal geweldig. Mijn Shett van anderhalf heeft ook gewoon een dekentje op. Eerst dacht ik het is onzin alleen tja sommige hebben het echt koud en die van mij kreeg een zware longontsteking dus.. ik vind het niet overbodig!! Veel plezier met je veulen.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:16

Tjeesus wat een gezeik hier zeg Boos! ,Marianne,niks van aantrekken,hij is heel ziek geweest en ik had hem dan ook een deken om gedaan.
Hij staat hem heel erg leuk,ik kom weer gauw kijken hoor!!! Knipoog