overval :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:55

Wat een horror! Het lijkt wel een film waar jullie in terecht zijn gekomen.
Wat een kanjer die vader van jou! Gelukkig is het met hem goed afgelopen, en hebben de overvallers geen wapens tegen hem gebruikt. Daar moet je toch niet aan denken...

Jullie heel veel sterkte allemaal bij het verwerken van de overval, vooral voor je vader natuurlijk maar voor de rest is het ook verschrikkelijk geweest denk ik.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:01

sjees dat is schrikken zeg, adequaat gehandelt door je vader ik hoop dat hij er geestelijk verder niks aan over houdt.
Veel sterkte voor jullie komende tijd...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:02

Jeetje het lijkt idd net een film zoals je het verteld. Knap van je vader dat hij zo adequaat heeft gereageert OK dan!
Sterkte de komende tijd met de verwerking, want het is niet niks Ach gut

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:09

Oh wat erg voor je vader zeg! Het is toch niet normaal dat ze gewapend en al tegenwoordig je huis in kunnen komen! Boos!
Bij ons in de straat zijn nu ook al een aantal gewapende overvallen geweest, nota bene in de polder!
Ongelooflijk, ik vind het heel erg.

Gelukkig dat het 'goed'is afgelopen met je vader, voor het zelfde geld hadden ze hun wapens gebruikt...

Heel veel sterkte voor je vader en jullie. Ach gut

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:09

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties. We zijn nog steeds overrompeld door het hele gebeuren.

Als ik eraan terugdenk kan ik het nog steeds niet geloven. Onwerkelijk.

Dat mensen zo brutaal zijn geworden om persoonlijk geld bij je thuis te komen halen...

Ik ben heel blij dat hij deze mannen tijdig op het erf zag lopen en dat de politie hier zo snel op kon reageren!

Op 112 hebben ze alles wat zich in het huis afspeelde kunnen volgen en alles is opgenomen op tape! Het schijnt dat 1 agent al eerder ter plaatse was, maar deze durfde nog niet in te grijpen.

Goed dat deze agent dat nog niet gedaan had, want als hij in zijn eentje het huis had betreden had alles misschien wel kunnen escaleren! Hij heeft gewacht op versterking.

Bij 112 hoorde ze waarschijnlijk dat het binnen al uit de hand aan het lopen was en hebben ze met het arrestatieteam ingegrepen.

Deze misdaden worden keihard aangepakt. Mijn vader werkt voor justitie en vertelde dat in dergelijke situaties (afpersing, bedreiging e.d.) een maximale straf gegeven kan worden van 12 jaar! Ik hoop in ieder geval dat deze jongens nog lang tussen 4 muurtjes zullen leven!!!!

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:12

Jeetje wat een verhaal... Wat een ontzettend moedige vader heb jij zeg, hij heeft echt ontzettend goed gehandeld, petje af! Sterkte, het zal wel moeilijk zijn om zoiets te verwerken.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:18

Jeetje wat afschuwelijk om zoiets mee te maken en dan ook nog in je eigen vertrouwde, veilig geachte omgeving...

Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie er met zijn allen snel weer bovenop zijn. Kan me voorstellen dat de schrik er voor een tijdje goed in zit!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:19

jemig wat een verhaal.
wens je vader veel sterkte want het zal hem wel niet in dekoude kleren gaan zitten

en jij en je moeder natuurlijkook sterkte Ach gut

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:25

Goh zeg wat een verhaal!
knap dat je vader zo helder kon denken op dat moment en direct 112 gebeld heeft!
Wie weet hoe het anders had afgelopen!
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van deze dramitische gebeurtenis!
Liefs Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:26

Sjeez Tyrza, wat een verhaal zeg! Het lijkt idd wel een stuk uit een film. Maar wat is je vader dapper geweest zeg! Heel veel sterkte meid! Ach gut

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:30

Jezus, echt net een film zeg! Jak, hopelijk komt het goed met je vader zijn tand! Echt goed dat hij zo helder handelde! Hopelijk krijgen die gasten een flinke gevangenis straf! Succes gewenst! Ach gut

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:52

Jezus zeg.... wat een verhaal. Je hebt echt een hele dappere vader, ik denk dat er heel veel mensen anders zouden reageren.

Weet je trouwens dat er nog niet zo lang geleden op dezelfde manier iemand overvallen is in Puttershoek?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:55

Citaat:
Hopelijk krijgen die gasten een flinke gevangenis straf!

Helaas kun je dat wel vergeten hier Boos!

Gelukkig is alles goed afgelopen. Het is toch wel erg he dat zoiets gebeurd op klaarlichte dag terwijl je gewoon thuis bent Misselijk

Ik begin oook steeds meer een hekel te krijgen aan dit land/wereld.

mensen gunnen elkaar niks.

Nou veel sterkte en ik hoop dat jullie er gauw bovenop zijn.

Plop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:04

Heel veel sterkte voor de hele familie.
En dat die gasten nog heel lang tussen vier muren mogen zitten.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:15

Oh wat erg zeg! Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten

Sterkte!

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:18

Dit is toch niet normaal meer, dat je gewoon niet meer veilig bent in je eigen huis. Boos!
En ook ik hoop dat ze zoveel straf krijgen dat ze er nog lang over kunnen nadenken. Maar de straffen zijn in dit land gewoon veel te laag. Opschroeven die straffen!

Sterkte!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:23

wat een geluk dat het zo is afgelopen, dankzij het bellen van je vader naar de politie. Je had er toch niet aan moeten denken wat er anders had kunnen gebeuren.
Super dat je vader gelijk gebeld heeft en de telefoon aan heeft laten staan. Heel veel sterkte, het lijkt me een verschrikkelijk idee dat je niet veilig in je eigen huis kan rondlopen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:26

Wat een verschrikkelijke ervaring. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen.
Heel veel sterkte en hopen dat jullie het allemaal snel weer je normale leven kunnen oppakken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:28

Wat een dappere en doortastende vader heb jij OK dan!
Sterkte de komende tijd met de verwerking ervan Ach gut

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:30

Tjee zeg! Wat lijkt me dat afschuwelijk om mee te moeten maken...

Vind het heel dapper van je vader dat hij zo koelbloedig reageerde, ik denk dat niet veel mensen hem dat na zullen doen. Ik denk ik iig niet...

Sterkte met de verwerking van deze onwerkelijke ervaring!

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:42

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie lijkt me dit...

Je vader heeft zich inderdaad ontzettend dapper gedragen! Ik kan me voorstellen dat jullie allemaal ontzettend zijn geschrokken!! Sterkte...

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:44

Dat is allemaal heel snel gegaan.. jeetje. Geweldig dat je vader zo oplettend was geweest en meteen 112 heeft gebeld. Niet voor niets, blijkt nu achteraf. Hoe is het mogelijk he, dat dat soort types zomaar je huis binnen komen en dan ook nog eens geld gaan eisen. Sorry hoor, maar wie geeft je het recht dat te doen..
Ik zou willen dat het hier wat rechtsysteem net zo aan toe ging als in Amerika. Had mij maar in de (onbevooroordeelde..) jury gestopt, ik had ze erg lang achter de tralies laten zitten. Ik hoop maar dat ze nog lang hetzelfde plafond boven zich mogen zien, ook al is dat in Nederland eigenlijk niet meer in te denken. Maar het had allemaal heel anders af kunnen lopen.
Ontzettend veel sterkte toegewenst, want dit blijft je vader nog wel een tijdje achtervolgen, ben ik bang. Vooral omdat hij zich nu waarschijnlijk een stuk minder veilig voelt in zijn eigen omgeving

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:49

Wat goed van die pa van jou. Zie die van mij nog niet zo reageren. Heel veel sterkte de komende tijd om dit te verwerken. Ik hoop dat ze die overvallers nooit weer los laten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:19

gatver tyrza, wat een eng verhaal zeg. Moet je toch niet bedenken dat je dat overkomt zeg.................zouden ze geweten hebben dat je weg was naar les met je moeder, zodat er 1 man minder was ??? Nou heel erg veel sterkte zeg, ik hoop dat je ouders zich nog veilig kunnen voelen in hun huis!!!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:31

Wat heeft je vader ontzettend goed gereageerd! (net als de politie trouwens die zo te lezen erg snel ter plaatse was)
Verkijk je inderdaad niet op de psychische gevolgen van zo'n bedreiging. Ik ben in juli in Tanzania betrokken geweest bij een gewapende overval op een bus (er is ook geschoten) en ben daar nog steeds best van onder de indruk, schrik snel en droom er soms over. Voor jouw vader is het nog veel erger want bedreigd worden in je eigen huis is nog veel aangrijpender dan bedreigd worden in een bus in Afrika.

Veel sterkte met de verwerking! en hopelijk worden de daders goed aangepakt.