mijn eerste eigen pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starzu

Re: mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:02

^^ ik denk dat als er zoiets gebeurd de ouders er ook bij gaan komen nietwaar? :)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:17

Denk het ook Starzu, maar ouders kunnen ook 'kinderachtig' doen om het zo even te zeggen. Dan maak je ook nog kans op een ruzie tussen ouders, hoewel het denk ik een kleine kans is. Maar de mogelijkheid is er wel.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:25

Ik denk dat je beter zelf een paard kan kopen of je vriendin en dan de andere halve stal laten doen, zo heb je ook allebei evenveel plezier aan het paard en staat er duidelijk iets op papier wie de eigenaar is ;)

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:27

ouders kunnen heel kinderachtig zijn. bij mij op stal staat een paard die van een familie is dus nichtjes verzorgen dat beestje. der is niks anders dan ruzie. dan is er geen voer gehaald want dat zou jij toch doen nee jij . wil de een da bellen zegt de ander dan betaal ik niet mee want dat is namelijk niet nodig .(beest heeft vaak koliek luchtzuiger) dus ts denk heel goed na. je kan een hoop ellende krijgen bespreek het goed. ik hoop dat jullie der uit komen en dat je kan genieten van je eerste eigen paard.

AnoukDouwe97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:34

Ik zal er niet aan beginnen, als je ruzie krijgt met je vriendin dan zit je al:€

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:56

ik wou eerst ook een pony kopen met mijn vriendin (heb nu een eigen!!) maar net voordat we een pony wouden gaan kopen kreeg we enorme ruzie. Toen heb ik maar gezegd: 'Die pony gaan we niet meer doen!' Nu heeft zij ook een eigen pony en we hebben zo'n ruzie dat we elkaar alleen maar gedag zeggen......

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:19

esmee1233 schreef:
ik wou eerst ook een pony kopen met mijn vriendin (heb nu een eigen!!) maar net voordat we een pony wouden gaan kopen kreeg we enorme ruzie. Toen heb ik maar gezegd: 'Die pony gaan we niet meer doen!' Nu heeft zij ook een eigen pony en we hebben zo'n ruzie dat we elkaar alleen maar gedag zeggen......

dat is natuurlijk al heel erg, maar stel je voor dat dat gebeurt als je de pony al hebt. Wat dan?..... :n

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:32

we rijden bijde 1 uurtje mis 1,5 uur per dagvoor derest verwennen we hem/haar natuurlijk lekker veel en gaan ook op wedstrijd

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:45

Karla_1999 schreef:
esmee1233 schreef:

dat is natuurlijk al heel erg, maar stel je voor dat dat gebeurt als je de pony al hebt. Wat dan?..... :n

dat bedacht ik me ook meteen toen ik zei dat ik het niet meer wou! Ik heb in dat opzicht geluk gehad!!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:27

Je krijgt om de kleinste dingetjes mot.
De een vind de hoefsmit nodig, de ander nog niet.
De ene koopt voer, of vergeet dat weer.
De ene wilt die dag rijden, de andere die dag.
En ga zo maar door. Je moet echt goed kunnen delen, goed communiceren. Vaak ga je je toch aan elkaar irriteren, jij wilt dat je paard zo gereden wilt worden, de ander zo. Ieder heeft zo zijn eigen ideeen en daar moet je dan ook een middenweg in zien te vinden. Als je jong bent gaat het nog wat makkelijk misschien, maar hoe ouder je word hoe moeilijk het denk word....

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:12

Zoals iedereen al zegt : niet doen. :n Hoe leuk het ook klinkt , de uitvoering is waarschijnlijk minder. Stel het paard word ziek wie betaald? Stel dat hij/zij een ernstige koliek krijgt en jij wil hem in laten slapen en je vriendin wil hem nog een kans geven ( operatie ) . Wat dan? Of iets heel stoms jij wil ijzers en je vriendin niet. Wat dan? Het paard is van jullie samen , je kan niet om de dag de ijzers eraf halen. Of jij krijgt ruzie op een stal of bent ontevreden en wil weg , je vriendin wil blijven. Nogmaals , wat dan?
Mijn tip is: niet doen. :)
EDIT ik las ook dat jullie elke dag willen rijden. Maar misschien willen jullie allebei de zelfde tijd rijden. En je hebt les nodig. Een uur les en een uur normaal rijden is zwaar. En allebei 1.5 uur ook. Als je toch de tijd hebt om elke dag te rijden , kan je dan geen pony voor je zelf kopen?

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 09:27

we doen het wel de stal is een dresuur/springstal met alles in een dus ook het eten

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:41

Dat is je eigen keuze :) in ieder geval veel plezier met je paardje :D

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 10:44

dank je wel dat gaat zeker lukken het duurt nog wel even waarschijnlijk begin volgend jaar

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:14

Hier zijn al een hoop topics over. Even de zoekfunctie gebruiken.