Eerste keer rijden na een half jaar jaar plat liggen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veersche

Re: Eerste keer rijden na een half jaar jaar plat liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:26

Enorm veel respect hoor!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 17:30

Mijn benen blijven zitten door gewoon de beugels op maat te doen en m'n hakken uitdrukken gaat juist vanzelf doordat mijn spieren slap zijn. Heb er in elk geval geen controle over.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:33

Stoer! Je zit prima. Het belangrijkste is dat je er weer bovenop zit. Respect

Is opstappen via een platform niet een idee voor je?
[AP] Opstapperron

Je zou je paard ook met zweephulpen op de schouder kunnen beleren. Met meenen geven wij ook daar de zweephulp bij het begrenzen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:33

echt knap! ik verlies mijn beugels al en ik heb wel controle over mijn benen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:42

ik vind je houding helemaal niet slecht,alleen de holle rug maar daar kun je niets aan doen.
Mooi paard hoor!
Hij is even jou benen...dat is toch mooi? <3

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:45

Ik vind het heel erg knap van je!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:46

Wat super super vet dat jij weer op een paard zit zeg!!! echt respect!!!
en wat houding betreft..... boeiend... je zit en dat is gewoon geweldig!!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:51

Heb enorm respect voor je. Tips zijn al gegeven. Ook over je schoeisel. Heb je topic dan ook aangemeld voor uitgelicht.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:52

Wauw, wat ontzettend knap van je dat je toch weer op een paard bent gestapt! Het moet vast heel confronterend zijn dat je niet meer op dezelfde manier kan rijden als voor het ongeluk, maar dat je dan toch besluit je passie weer op te pakken, daar kan ik alleen maar onwijs veel respect voor hebben. Ik wil je heel veel succes wensen in de toekomst, maar met jouw doorzettingsvermogen komt dat vast goed!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:53

respect dat je er weer opkruipt!

Vossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:56

Respect!! Even offtopic; wat voor paard is dit? Lijkt heel veel op mijn vorige ruin!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:57

FriesWytske schreef:
Heb enorm respect voor je. Tips zijn al gegeven. Ook over je schoeisel. Heb je topic dan ook aangemeld voor uitgelicht.

Dat wil ik ook! hoe doe je dat? :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:58

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn geweest!! Eindelijk weer op een paard. Hoop dat er nog vele ritjes mogen volgen. Is denk ik ook een hele goeie therapie voor je lijf. Hoe is het met je balans?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:17

AnnaR schreef:
@ Safiera, ik ben volledig verlamd vanaf mijn navel, dus therapie gaat daar niet bij helpen, beter dan dit gaat het qua spier niet worden.
Toch bedankt voor de tips.

Ik dacht meer aan rugspiertraining, wist niet vanaf waar je verlamd bent. Snap heel goed dat je bij een volledige verlamming de betrokken spieren niet kunt trainen.

Maar je zit dus wel redelijk stabiel? Nogmaals veel respect dat je toch gaat rijden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:25

Nou menig ruiter mocht willend dat ie er zo op zat als jij.
Kan je geen tips geven, omdat ik geen idee heb hoe je die zou moeten uitvoeren.
Vind het überhaupt knap dat je op een paard kan zitten met dwarslaesie zonder er meteen af te vallen.
Betekend dat je hele goede balans hebt.

Veel plezier nog met rijden.
Een dwarslaesie, jemig dat is wel heel heftig en tekenend voor de rest van je leven.... pfffft.
Knap dat je je leven weer opgepakt hebt en je hobby ook.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 18:28

Dankjulliewel iedereen :D

@janouk, bedankt voor de tips, hier ga ik allebei wat mee doen, het opstapperron is handig als ik ergens langer zou blijven rijden en hulpen geven op de schouder is ook een erg goed idee.

@Vossie, ik denk niet dat het je vorige ruin is, het is namelijk geen ruin :P

Over mijn balans, de eerste passen dacht ik bij elke stap die er gezet werd dat ik eraf zou vallen, maar dat werd na een paar rondjes steeds beter en aan het eind zat ik eigenlijk heel stabiel, ik moest af en toe wel even stilstaan om recht te gaan zitten als ik een beetje scheef zakte maar verder ging het vele malen beter dan verwacht.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:39

http://www.verenigingfpg.nl/hnd.php
Graag gedaan. Ik denk dat je op de site van de federatie paardrijden gehandicapten meer informatie kan vinden over geschikte hulpmiddelen. Wie weet staat er iets handigs tussen voor je.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:45

Diep respect voor je hoor !
En je zit er helemaal niet belabberd op...menig valide ruiter zou aan deze zit nog een voorbeeld kunnen nemen ! :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:53

Enorm knap dat je dat zo doet, het ziet er allemaal heel prettig uit en ik had niet eens echt wat op te merken gehad als ik je verhaaltje niet had gelezen. Heel veel plezier met rijden ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:54

Wat heb ik ontzettend respect voor jou dat je er gewoon weer op gaat, wauw! Heel veel plezier gewenst de misschien nog komende ritjes _/-\o_

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:01

het kan zijn dat je benen mee bewegen met je paard en daardoor je paard extra aansporen wat niet de bedoeling is, als je dat merkt zou je
met bv 2 sporenbandjes je beugels vast zetten aan de singel, een vriendin van mij had dat vroeger ook voordat zij haar speciale zadel kreeg
even een singel zoeken met oogjes is makkelijker zo kan je je benen toch stilhouden mocht dat problemen gaan geven

verder lekker rond tuffen, gewoon proberen hoe ver je kan gaan en hoever je komt in jouw geval is het gewoon individueel uitvogelen

suc 6 en sterkte ennnn veel plezier natuurlijk

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:05

Heel erg bedankt weer iedereen.

speurneusc, het viel me mee het schommelen van m'n benen, ze lagen aardig stil en als ik zo de foto's zie, ook in een behoorlijk nette houding, maar ik zal het onthouden voor als het wel gaat schommelen.

janouk, ook weer bedankt voor de link, altijd fijn als mensen met je meedenken.

Ik vind het overigens wel grappig hoe de meningen erg uiteenlopen over mijn houding.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:12

Mijn bewondering en respect heb je! _/-\o_ _/-\o_
En wat een lief paard, en super dat je vriendinnetje met jullie mee gaat puzzelen. Aan doorzettingsvermogen ontbreekt het je zo te lezen niet, ik hoop dat je updates blijft plaatsen over je ervaringen. +:)+
Edit: Oh ja, HAW. ;) Omdat ik weinig ervaringen heb met het de gehandicapten ruitersport, kan ik je niet heel gericht tips geven. Wel valt me op dat je je rug nogal hol maakt, maar kan me indenken dat dat voor je balans is, aangezien je onderrugspieren het vermoedelijk ook niet doen?
Mij blijven verder, ook voor een HAW-topic, alleen maar complimenten te binnen schieten... :+
Laatst bijgewerkt door Sientje op 30-07-13 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:14

Wauw Anna...
Ik weet niet of je mij nog kent van het Reelaer? 2009 was dat volgens mij, was er toen met mijn paardje Loki.
Hoorde het jaar erna van je ongeluk, weet nog dat ik daar echt heel erg van geschrokken was.
Ik vind het echt een TOP prestatie dat je nu weer op het paard durft te stappen :oo
En wat lief van Noortje dat ze hem stemhulpen aan wil leren!

Echt heel veel succes met rijden en wellicht kom ik je nog wel een keertje tegen. :)

EDIT: omdat het HAW is: probeer je handen wat meer voor je uit te dragen als dat lichamelijk mogelijk is voor je. :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:44

wauw, heel veel respect!

ik vind je houding helemaal niet erg, alleen je holle rug een beetje, maar daar kan je zelf ook weinig aan doen.
Er zijn ook speciale instructeurs voor mensen met een beperking. Wie weet kan je nog les krijgen en kunnen ze je nog tips geven :)