11 jarig paard kopen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R0pe2000

Re: 11 jarig paard kopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:42

De relatie met het paard is ook heel belangrijk. Je bent duidelijk al weg van dit paard. Dat het dan geen 5 jarige puber is maakt dan niet zo heel veel uit. Een ouder paard stelt jou in staat te leren van je paard ipv dat jezelf alles nog moet leren aan een jonger paard. Het is ook een heel mooi begin. Mochten jullie een succes zijn kun je er inderdaad nog jaren mee door en anders heb je alvast ervaring op gedaan en veel geleerd. Je zou later altijd nog kunnen kijken naar het nemen van een extra paard of een nieuw paard. Als je nu een jong paard neemt ben je zelf ook nog heel lang bezig het niveau te behalen waar je graag wil zijn. Je zult dan samen lerende wijs moeten opklimmen. Is een leuke uitdaging. Maar als je graag wil gaan springen en dit paard heeft het al in zijn mars en je zegt dat je zelf ook nog veel moet leren zou ik je aanraden gewoon voor dit paard te gaan. Wat meer levenservaring bij een paard is helemaal niet verkeerd! Zolang het paard gezond is kun je er nog een hele tijd mee vooruit. Succes met het maken van je keuze!

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:48

een paard van 11 is prima hoor!
als dat paard verder gezond is en hij is al hoog gekomen met springen is het allemaal goed. dan hoeft maar 1 iemand het te leren in plaats van 2 en dan kan je sneller hoger komen in de sport!

en dan nog wat maakt het uit wat mensen vinden. ik heb een jaar geleden een d pony gekocht en ben 16. iedereen vond dat raar dat ik geen paard kocht, maar als ik dat toch leuker vind en je hebt er een goed gevoel bij moet je het gewoon doen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:22

-> PP

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 11:38

Hartstikke bedankt! Voel me er nu een heeeel stuk beter bij! Zaterdag wordt ze gekeurd en misschien heb ik haar dan zondag op stal staan!

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:41

Een 11 jarige paard is ech niet oud. Ik raad het zelfs aan. Het is natuurlijk altijd je eigen keuzen he. Er zijn ook genoeg paarden die super oud en fit zijn op die leeftijd. Ik heb er zelf namelijk ook 1 ;)

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:48

Ik heb zelf mijn paard gekocht toen ze "al" 12 was en ze is nu 15. Afgezien van het feit dat ze mij er toe dwingt eindelijk eens echt goed te leren paardrijden is ze ook nog steeds lekker pittig en heb ik mijn handen vol aan haar :) Als ik zie hoe ze nu is dan weet ik zeker dat ik nog jaren met haar in de wedstrijdsport kan blijven, mits in goede gezondheid natuurlijk maar dat geldt voor paarden van alle leeftijden. Dus ik zeg kopen die 11 jarige! Leeftijd is toch nooit garantie, ik weet heel veel jonge paarden die vroeg uit de sport zijn geraakt wegens blessures.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:47

Joliieeenn schreef:
Hartstikke bedankt! Voel me er nu een heeeel stuk beter bij! Zaterdag wordt ze gekeurd en misschien heb ik haar dan zondag op stal staan!

Super, TS! En nu duimen dat ze goedgekeurd wordt! :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:50

Inderdaad zoals de meeste zeggen is 11 niet oud. Goed dat je een keuze heb gemaakt nu hopen dat ze goedgekeurd wordt.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 30-07-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:50

Joliieeenn schreef:

Wat leuk!

Ik heb een 12-jarige pony gekocht en mijn zusje is er ook wedstrijden mee gaan rijden, zit nu in de L1. Het dus zoals hier ook al gezegd is het onzin dat je met een ouder paard geen wedstrijden kan rijden :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:56

Hopelijk wordt ze zaterdag goed gekeurd. Je laat het ons vast wel weten. Ik heb mijn paard op bijna elfjarige leeftijd gekocht. Tot op de dag van vandaag geen spijt van. Hij gedraagt zich een stuk jonger :+

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:00

Joliieeenn schreef:

Oh gaaf!!!! *D
Ik hoop voor jullie dat ze zaterdag groen licht krijgt om met je mee te gaan!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:06

Spannend!! Hopelijk wordt ze goedgekeurd :)

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:10

Super!hopelijk wordt ze goed gekeurd! En een hele verstandige beslissing om voor een ervaren paard te gaan je zult zien dat je er zoveel plezier mee gaat beleven!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:10

11 jaar oud, welnee! Als het een fijn, gezond paard is moet je daar juist mee blij mee zijn! Heb mijn eerste paard ook als 10 jarige gekocht, is nu 20 en nog topfit en gezond :-)
Hopelijk wordt hij/zij goedgekeurd, veel succes gewenst!

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:52

Leuk voor je! ik heb ook een 11 jarige merrie gekocht en heb er veel plezier van.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:00

spannend ts. leuk
en 11 jaar is volgens mij een perfecte leeftijd voor een paard. zeker als eerste paard.

je kan gelijk vol aan de bak, de jonge streken zijn er wat uit en je weet wat je hebt.
als er geen gekke dingen gebeuren kun je nog wel 10 jaar vooruit.. als het geen 15 is.
een jong paard moet nog veel leren.. dit paard misschien ook, maar gedraagd zich waarschijnlijk volwassener. succes en duimen dat hij zaterdag goed wordt gekeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:09

Super, ook ik ga voor je duimen zaterdag! Ik hoop dat we zaterdagavond een Hieperdpiephoeraaaaatopic van je zien verschijnen. MET foto natuurlijk he! ;)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:01

Ik heb mijn paard ook op 10-jarige leeftijd gekocht en zij was nog topfit hoor! Toevallig ook een kleindochter van Ramiro (vader van de vader). Zij is uiteindelijk op 15-jarige leeftijd overleden aan kanker maar zoiets kan altijd gebeuren, ik zou me door de leeftijd van 11j zeker niet laten afschrikken. Als ik een nieuw paard zou kopen zou ik zonder twijfel opnieuw eentje van 10-11 jaar durven kopen.

Hopelijk wordt ze goedgekeurd, als ze ook maar een beetje lijkt op mijn fantastische Ramiro kleindochter zal je er een geweldig paard aan hebben!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:11

hoi naamgenoot :D

11 jaar is niet oud hoor! zolang jij der plezier in heeft en der iets in ziet!
je klinkt der heel enthousiast over, dus waarom niet?

succes!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:07

11 jaar is absoluut niet oud! met een 11 jarige springen kan ook nog wel een paar jaartjes. als je een paard van 21 zou willen kopen om mee te springen, ja, dat is te oud. je zegt zelf dat je helemaal verlieft ben op dat paard, dus... :D

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:09

En hoe is hetgegaan bij de keuring?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:25

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag van de keuring!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:39

Dat zou wat zijn, dat ze over 4 jaar niks meer zou kunnen, dan is ze pas 15?
Die van mij liep op zijn 16e gewoon mee in een L SGW. Heb laatst nog een 22jarige zien springen en dressuren. En was Bonfire niet 19 toen hij Olympisch kampioen werd?

Je met natuurlijk geluk hebben met een paard, maar dat moet je met een 4 jarige ook hebben. En als deze netjes aangereden is dan is dat een prima keuze.

dummylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:46

11 is zeker niet oud! Kun je nog jaren plezier van hebben :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:51

super leuk voor je! 11 is juist een hele mooie leeftijd vind ik, knopjes zitten erop, scherpste kantjes zijn eraf. Heb je straks heel veel plezier van als heerlijk leerpaard. Ze is pas elf, wat een onzin dat een paar met 17 als óud' beschouwt wordt. Tot 20 kan een paard meestal toch echt nog wel meekomen hoor, kijk maar eens de naar de meest succesvolle dressuurpaarden, daar zitten ook heel wat 10ers tussen hoor.. 35, dát is oud.