Dekens: luxe of noodzaak?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:58

Mijn pony staat dus niet op stal... Hij heeft wel een dek op, een lichtgevoerde regendeken. Hiervoor had hij een ongevoerde regendeken maar die bleek toch niet helemaal waterdicht...
Hij heeft geen deken voor de normale kou, maar om ervoor te zorgen dat hij als het dagenlang regent in elk geval gedeeltelijk droog blijft, en niet te veel warmte en energie verliest om zichzelf droog te maken. Hij heeft luchtwegproblemen en in Emmeloord werd me aangeraden hem zoveel mogelijk op de wei te zetten, maar wel een regendeken te gebruiken tegen kou vatten (hij heeft geen schuilstal in de wei)

Dat van die zweet deken merk ik bij Moenira. Die heeft een helke dikke vacht. Rijd ik haar gewoon, dan komt het zweet helemaal bovenop de haren te liggen, net als bij een zweetdeken bovenop de wol. Maar als ze echt helemaal zeiknat is, dan werkt dat natuurlijk niet meer... Daarom doe ik haar na les op de trailer wel een zweetdeken op. Vanwege kans op tocht en kouvatten. Thuis op stal gaat hij dan weer af. en ze heeft daar nooit last van. Zou niet snel een bezweet paard op de wind zetten. Ik doe zelf ook een jas aan na het rijden om te voorkomen dat ik kou vat omdat ik te snel (vochtig) afkoel.