Da bij Flame, surprise :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:11

Sannie1980 schreef:
hoe is het nou precies gebeurd? werd er niet goed gezorgd voor je merrie op stal ofzo?

het is een verhaaal, staat ook op bokt
ik zal het in het kort uitleggen:
ik had flame gekregen van mn ex, het ging uit, hij wou flame terug, had haar verkocht, ik had Flame terug gehaald, ik kon geen kant op en de fokkers kwamen haar halen, toen ik daar ging kijken werden de paarden zwaar verwaardloost, Flame stond bij een hengst in stal, haar vader,ze wouden flame niet terug geven, reden onbekend (is nu dus duidelijk), Flame is daar gewond geraakt, ik kreeg alle kosten op me,ik heb flame in maart terug gehaald en nu is ze dus drachtig, dat blijkt maar weer

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:12

Naomi"]
[quote="Gracy"][quote="Cassidy schreef:
Dus als ik het goed heb is Flame drachtig op tweejarige leeftijd....Moet dat paard nog meer meemaken dan het al heeft meegemaakt?
Ik hoop alleen dat al die medicijnen die ze intussen heeft gehad niet schadelijk zijn geweest voor het veulen. En ik hoop dat je er straks een goed baasje voor kan vinden...tegenwoordig is het niet zo makkelijk om goed tehuis te vinden.

Ach Naomi heeft er ook niets aan kunnen doen dat Flame drachtig is geworden Ach gut
Dat is nalatenschap van de stalhouder waar Flame stond toentertijd.
Eigenlijk hoort die vrouw de DA rekening te krijgen hiervoor, maar... Naomi en Flame hebben zoveel ellende meegemaakt - ik vindt dat Naomi de juiste keus heeft genomen.
[/quote]

ik betaal het zelf, want strax heb ik weer die ellende en kan ik het veulen terug gaan geven , ik hou die mensen er lekker buiten
[/quote]

Dat bedoel ik ook
Belangrijk is dat je de steun hebt van je ouders Knipoog

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:15

Gracy"]
[quote="Naomi"][quote="Gracy"]
[quote="Cassidy schreef:
Dus als ik het goed heb is Flame drachtig op tweejarige leeftijd....Moet dat paard nog meer meemaken dan het al heeft meegemaakt?
Ik hoop alleen dat al die medicijnen die ze intussen heeft gehad niet schadelijk zijn geweest voor het veulen. En ik hoop dat je er straks een goed baasje voor kan vinden...tegenwoordig is het niet zo makkelijk om goed tehuis te vinden.

Ach Naomi heeft er ook niets aan kunnen doen dat Flame drachtig is geworden Ach gut
Dat is nalatenschap van de stalhouder waar Flame stond toentertijd.
Eigenlijk hoort die vrouw de DA rekening te krijgen hiervoor, maar... Naomi en Flame hebben zoveel ellende meegemaakt - ik vindt dat Naomi de juiste keus heeft genomen.
[/quote]

ik betaal het zelf, want strax heb ik weer die ellende en kan ik het veulen terug gaan geven , ik hou die mensen er lekker buiten
[/quote]

Dat bedoel ik ook
Belangrijk is dat je de steun hebt van je ouders Knipoog
[/quote]

mn moeder vind het leuk,mn pa wat minder
ik mag het veulen voorlopig houden van ze als ik mn school af maak

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:19

wanneer houd het nou eens op met jou???? Haha! Haha! Knipoog

Gefeliciteerd enuh over het inteeld zou ik me niet echt zorgen maken.... wij hebben een hengst op stal staan daar zit 3 x Ramiro in, buiten dat hij niet in te rijden was is hij enorm braaf, kijkt niet naar de meiden ( en is toch al 4), niet happen...... beetje autistisch eigenlijk........ mmmmmmm mischien..... Verward

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:26

Hai meid ik heb je verhaal gelezen.
En om je gerust te stellen, het is bij mij precies zo gegaan.
Lanna werd allengs dikker vorige winter. Wij dachten dat ze gewoon te dik was. Na poos heb ik toch de DA erbij gehad. Ze bleek negen maanden drachtig te zijn. Van haar zoon Tequiro, want dat was de enige die daarvoor in aanmerking kon komen.

Ik maakte me erg ongerust over de inteelt, maar er is een prachtig veulentje uitgekomen. Helemaal goed (zie mijn profiel). Er zijn meer mensen op bokt die dat is overkomen en in de meeste gevallen kwam er een mooi veulen.

Ik heb wel voor de zekerheid met de veearts de afspraak gemaakt dat hij een veulen dat duidelijk gebreken had gelijk zou laten inslapen. Dat is gelukkig niet nodig geweest.

Heel veel succes!
Ach gut

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:29

[quote="gijsenkim"]wanneer houd het nou eens op met jou???? Haha! Haha! Knipoog

quote]
tjah haha geen idee Schijnheilig

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 21:31

Anya schreef:
Hai meid ik heb je verhaal gelezen.
En om je gerust te stellen, het is bij mij precies zo gegaan.
Lanna werd allengs dikker vorige winter. Wij dachten dat ze gewoon te dik was. Na poos heb ik toch de DA erbij gehad. Ze bleek negen maanden drachtig te zijn. Van haar zoon Tequiro, want dat was de enige die daarvoor in aanmerking kon komen.

Ik maakte me erg ongerust over de inteelt, maar er is een prachtig veulentje uitgekomen. Helemaal goed (zie mijn profiel). Er zijn meer mensen op bokt die dat is overkomen en in de meeste gevallen kwam er een mooi veulen.

Ik heb wel voor de zekerheid met de veearts de afspraak gemaakt dat hij een veulen dat duidelijk gebreken had gelijk zou laten inslapen. Dat is gelukkig niet nodig geweest.

Heel veel succes!
Ach gut

zow van een eigen zoon nog wel
tjah haar vader is voor mij ook de enige optie die mogelijk is
Of die mensen daar hebben geheimen voor me
maar idd over dat inteelt hoef ik me ook niet zorgen te maken, zei de DA ooook

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:17

Ik denk ook niet dat je je over inteelt zorgen hoeft te maken. Maar ik zou wel proberen om er papieren bij te krijgen, zelfs als ze door haar eigen vader is gedekt (mits Flame ook papieren heeft natuurlijk) En dat krijg je alleen voor elkaar als je de eigenaren van de hengst inlicht.

Als je papieren bij het veulen kunt krijgen, heeft het veulen zoveel meer kans op een goede toekomst....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:35

Hmm papieren is een behoorlijk gedoe. Het loont eigenlijk alleen als het een merrieveulen is waar je mee zou willen fokken. Als het een veulen is van een niet-goedgekeurde hengst, kun je bij bv. het KWPN alleen een blauw papier krijgen (hulpstamboek). Daarvoor moet je wel een DNA-test laten doen bij de vader, de moeder en het veulen. En dat loopt aardig in de kosten.

Ik heb er vanaf gezien. Het advies was... als het een goed paard is, verkoopt het zichzelf, als het een slecht paard is, helpt een blauw papier ook niet echt. Je kunt beter proberen het paard netjes op te voeden en op enig niveau in de sport laten lopen.

Ik heb dus geen papieren aangevraagd.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 14:31

Anya schreef:
Hmm papieren is een behoorlijk gedoe. Het loont eigenlijk alleen als het een merrieveulen is waar je mee zou willen fokken. Als het een veulen is van een niet-goedgekeurde hengst, kun je bij bv. het KWPN alleen een blauw papier krijgen (hulpstamboek). Daarvoor moet je wel een DNA-test laten doen bij de vader, de moeder en het veulen. En dat loopt aardig in de kosten.

Ik heb er vanaf gezien. Het advies was... als het een goed paard is, verkoopt het zichzelf, als het een slecht paard is, helpt een blauw papier ook niet echt. Je kunt beter proberen het paard netjes op te voeden en op enig niveau in de sport laten lopen.

Ik heb dus geen papieren aangevraagd.

ik ga geen problemen tegemoet lopen door contact op te nemen met die mensen van de hengst, ze hebben me genoeg in de problemen gewerkt, maar ik bel het nrps wel op als het veulen er is

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:43

ik denk dat het wel goed komt. ik ken een merrie en die had een hengst veulen. toen hij 3 was liep hij nog bij zijn moeder. ik had al eens gezegd dat ze de hengst apart moesten zetten, maar zij zei, hij springt echt niet op zijn eigen moeder. jaja, het jaar daarop en niets in de gaten hebben gehad, lag er een mooi merrie veulentje in de wei. erg mooi en gezond.

succes

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 14:46

chip schreef:
ik denk dat het wel goed komt. ik ken een merrie en die had een hengst veulen. toen hij 3 was liep hij nog bij zijn moeder. ik had al eens gezegd dat ze de hengst apart moesten zetten, maar zij zei, hij springt echt niet op zijn eigen moeder. jaja, het jaar daarop en niets in de gaten hebben gehad, lag er een mooi merrie veulentje in de wei. erg mooi en gezond.

succes

dat is wel moooi
ik maak me ook niet druk deDA zegt dat het goed gaat en dat er niks is om zorgen over te maken en als het veulen er is dan zie ik wel weer verder

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:50

Dus toch wat een verassing *LOL* .Ik heb het pb tje nog in m'n inbox staan,dat je me vertelde dat ze dus niet drachtig was.
Ik hoop iig dat het veulentje gezond te wereld komt enne hou je ons op de hoogte van de geboorte(stomme vraag,tuurlijk doe je dat)? Knipoog

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:09

chantal21 schreef:
Dus toch wat een verassing *LOL* .Ik heb het pb tje nog in m'n inbox staan,dat je me vertelde dat ze dus niet drachtig was.
Ik hoop iig dat het veulentje gezond te wereld komt enne hou je ons op de hoogte van de geboorte(stomme vraag,tuurlijk doe je dat)? Knipoog

ik heb bijna altijd beweerd dat ze drachtig was, DA zei toen van niet, en tjah ik had gelijk
en ja ik hou iedereen op de hoogte hoor Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:29

Hoe kom je aan die foto? Heb ik thuis t origineel van liggen! Maarre k zou gewoon alles van rekeningen enz naar van ZOmeren sturen. K hoor trouwens ook nooit meer iets van ze en Henk en Marieke ook niet. Maarre heel veel succes ermee iig! K hoop voor je dat alles goed gaat en dat het haar beter vergaat dan de anderen die bij hun vandaan komen (o.a. Princess). K weet niet of je dat verhaal kent, maar goed. Maar je zei een tijdje terug toch dat de da geweest was en dat ze niet drachtig was? K hoor t wel!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:23

Dat is zeker een verassing, nu maar hopen dat het allemaal goed gaat!
Inteelt komt trouwens veel vaker voor hoor, bij het Lusitano stamboek wordt het zelfs als pluspunt gezien, omdat dan iedere keer met hetzelfde bloed wordt doorgefokt. Ik zou het zelf niet zo gauw laten doen, maar ja...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 22:27

Moosje schreef:
Hoe kom je aan die foto? Heb ik thuis t origineel van liggen! Maarre k zou gewoon alles van rekeningen enz naar van ZOmeren sturen. K hoor trouwens ook nooit meer iets van ze en Henk en Marieke ook niet. Maarre heel veel succes ermee iig! K hoop voor je dat alles goed gaat en dat het haar beter vergaat dan de anderen die bij hun vandaan komen (o.a. Princess). K weet niet of je dat verhaal kent, maar goed. Maar je zei een tijdje terug toch dat de da geweest was en dat ze niet drachtig was? K hoor t wel!

foto had jijeen x gestuurd
enne ik hoor ook nix meer
k betaal die rekeningen zelf wel,anders komen er strax weer problemen, ben ik strax het veulen kwijt ofzo
en dat verhaal met Princess ken k nie
maar ja de Da zei eerst idd dat ze niet drachtig was

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:53

Die merrie erachter is niet haar tante. Is helemaal geen familie. Is trouwens een New-Forest. M is Karmalita Happy Hera en v weet ik zo gauw niet meer. Ze heeft een dochter gehad van Kantjes Ronaldo. En ze zeggen een van Raisuli, maar die is waarschijnlijk van Pablo.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:48

Hihi, wij hebben ook zo'n geval op stal; Shadow. Haar vader is ook haar opa en het is heel grappig wat daar uit is gekomen. Opa/pa is een appaloosa en mams een kwpnxappaloosa en wat krijg je; een koffievos met het lijf van een arabier. Ze is alleen een tikkie autistisch, wat ik wel vaker hoor van inteeltveulens, en ze is vrij onberekenbaar maar er is prima mee te werken en ze heeft inmiddels zelf een prachtzoon op de wereld gezet. De "ongelukjes" zijn vaak de leukste paardjes denk ik. Haha! Veel succes met Flame, zal vast een goede moeder zijn!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 17:28

wel cooool

ow moos dat wist ik nie

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:56

Maakt niet uit. K heb trouwens nog wel foto's van eventuele broers en zussen enz. Wist je trouwens dat ze een stichting opgericht hebben? www.stichtingtrueillusion.com. Voor verwaarloosde en mishandelde dieren. Geloof je t zelf???

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 17:48

Moosje schreef:
Maakt niet uit. K heb trouwens nog wel foto's van eventuele broers en zussen enz. Wist je trouwens dat ze een stichting opgericht hebben? www.stichtingtrueillusion.com. Voor verwaarloosde en mishandelde dieren. Geloof je t zelf???

van zomeren zelf?? Verward Verward
ik zit treouwen ook bij een stichting daarvooor
27 feb naar den haag voor een actie

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 17:54

ziek ik ga ze aangeven man,ik verzin iets om te terug te pakken