Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindim schreef:185 euro per maand is niet zoveel hoor.
Voor het paard lijkt me het ook niets, baas a rijdt op zit en heeft zijn eigen set regels wat paard wel en niet mag, deze regels zijn net weer wat anders dan de regels van eigenaar b, die het liefst zijn slofteugel er om heen knupt en baas c is natuurlijk ingesteld.
Jee, dat paard snapt er niets meer van.
Misschien een beetje uitvergroot, maar behalve de sores die je er zelf van kunt krijgen, vind ik meerdere eigenaren w(jij wilt naast je zelf nog meer eigenaren begrijp ik uit de OP, dus meer dan 1) voor een paard met ieder eigen regels wat betreft rijden en dergelijke, niet fair voor een paard.
CEA schreef:Mindim schreef:185 euro per maand is niet zoveel hoor.
Voor het paard lijkt me het ook niets, baas a rijdt op zit en heeft zijn eigen set regels wat paard wel en niet mag, deze regels zijn net weer wat anders dan de regels van eigenaar b, die het liefst zijn slofteugel er om heen knupt en baas c is natuurlijk ingesteld.
Misschien een beetje uitvergroot, maar behalve de sores die je er zelf van kunt krijgen, vind ik meerdere eigenaren w(jij wilt naast je zelf nog meer eigenaren begrijp ik uit de OP, dus meer dan 1) voor een paard met ieder eigen regels wat betreft rijden en dergelijke, niet fair voor een paard.
Maar komt het leasen van een manege paard uiteindelijk niet op hetzelfde neer? Daar hebben toch ook al verschillende mensen op gereden? Het meest ideale is het kopen van een eigen paard, maar dat is gewoon weg onbetaalbaar. Ook het alleen leasen van een paard, al is volgens velen 185,00 euro niet veel, legt een behoorlijk beslag op ons maandelijks budget en dus ook niet haalbaar. Vandaar het onderzoeken van een creatieve manier, waarmee het misschien wel mogelijk wordt...
Vjestagirl schreef:- En hoe wil je het aanpakken als de andere eigenaren bij je paardje wel die koliek operatie van €6000,- willen laten uitvoeren (en willen dat jullie dus de helft betalen) en jullie dat niet willen omdat je het niet kan betalen?
- Hoe wil je het gaan doen als kindertje X de pony een week mee wil nemen op ponykamp en de pony daardoor n week niet beschikbaar is voor jouw kind, terwijl je er wel voor betaald?
- Hoe ga je het aanpakken als kindertje X graag fanatiek wedstrijden wil gaan rijden (incl. de bijbehorende training 5 dagen per week en de hele dagen weg in het weekend) en jouw kindje graag een buitenritje wil rijden?
- Hoe ga je dat doen als kindertje X over een jaar naar de andere kant van t land blijkt te verhuizen?
- Hoe ga je het doen als kindertje X over een jaar geen zin meer heeft in paardrijden maar veel liever op judo gaat, en haar ouders dus niet meer willen betalen?
- Hoe ga je het doen als jouw kindertje over een jaar geen zin meer heeft in paardrijden maar veel liever op judo gaat?
-Hoe ga je het doen als kindertje X graag veel buiten wil rijden en dus ijzers eronder wil (à €80,- iedere 6 tot 8 weken) terwijl jouw kindertje alleen maar in de bak rijdt en ijzers dus niet nodig zijn?
- Hoe ga je het doen als je over al het bovenstaande (of over iets totaal anders) slaande ruzie krijgt met de ouders?
- Hoe ga je het doen als de kindertjes slaande ruzie krijgen?
Hierboven staan maar een paar dingen die fout kunnen gaan. Ik zou nooit 50/50 de verantwoordelijkheid met iemand willen delen, je denkt er toch nooit 100% hetzelfde over.
CEA schreef:Mindim schreef:185 euro per maand is niet zoveel hoor.
Maar komt het leasen van een manege paard uiteindelijk niet op hetzelfde neer? Daar hebben toch ook al verschillende mensen op gereden? Het meest ideale is het kopen van een eigen paard, maar dat is gewoon weg onbetaalbaar. Ook het alleen leasen van een paard, al is volgens velen 185,00 euro niet veel, legt een behoorlijk beslag op ons maandelijks budget en dus ook niet haalbaar. Vandaar het onderzoeken van een creatieve manier, waarmee het misschien wel mogelijk wordt...
Tigra_ schreef:+1Als het nu om bv moeder en dochter/zoon gaat of broer en zus zou het eventueel nog kunnen. Maar met een wildvreemde? Nee, ik denk dat het onwijs lastig is om iemand te vinden waarbij je echt op 1 lijn ligt en het eens bent over voeding en stalling en dat soort zaken.
Daarnaast met een goede vriendin of kennis zou ik er ook niet aan beginnen. Je moet altijd met z'n tweeën bespreken en de tijd goed verdelen. Ik denk dat je beter zou kunnen gaan kijken naar een bijrijdpaard. Dan heb je ook niet zoveel kosten. In de omgeving die je noemt zijn er best wel te vinden maar het is wel afhankelijk van de ervaring van de ruiters.
ruitje schreef:Oud gezegde van mijn opa: Je kan nog beter een vrouw delen dan een paard...
Wijsheid uit 1930![]()
Ik vind het vaak vooral sneu voor het paard, heb 't een aantal keer mogen meemaken en het kwam neer op dubbel arbeid, want iedereen wil er toch het maximald uithalen...
en het is zo 100% waar! CEA schreef:Maar komt het leasen van een manege paard uiteindelijk niet op hetzelfde neer? Daar hebben toch ook al verschillende mensen op gereden? Het meest ideale is het kopen van een eigen paard, maar dat is gewoon weg onbetaalbaar. Ook het alleen leasen van een paard, al is volgens velen 185,00 euro niet veel, legt een behoorlijk beslag op ons maandelijks budget en dus ook niet haalbaar. Vandaar het onderzoeken van een creatieve manier, waarmee het misschien wel mogelijk wordt...
Werk jezelf niet in de nesten, wat niet kan gaat gewoon niet. Bekijk de situatie over een paar maand/jaar nog een keer, sta je er misschien heel anders voor. 
en uiteraard alle punten bespreken en afspraken maken, deze zwart op wit zetten en beide een handtekening eronder.. Dan kan je elkaar altijd op die afspraken wijzen!

.
.