Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DezeNaam schreef:jiperdepip schreef:Volgens mij is het een feit. Je drukt 2 scherpe voorwerpen (je zitbeenknobbels) in de rug van je paard. Een zadel is niet voor niets uitgevonden geloof ik? Ik zal zo wel wat voorbeelden geven, even geduld.
En waarom is volgens jou zonder zadel rijden slecht? , het zou fijn zijn als je je mening ook onderbouwen kunt met feiten....

DezeNaam schreef:Volgens mij is het een feit. Je drukt 2 scherpe voorwerpen (je zitbeenknobbels) in de rug van je paard. Een zadel is niet voor niets uitgevonden geloof ik? Ik zal zo wel wat voorbeelden geven, even geduld.
(dat is de korte uitleg uiteraard) DezeNaam schreef:opisop_shop schreef:Denk dat zadels eerder uit ruitercomfort zijn uitgevonden.
Kan voor een eker heus geen kwaad TS.
Oké sorry...Waarom moet een zadel dan op maat gemaakt worden voor DE RUG van je paard?:+

DezeNaam schreef:opisop_shop schreef:Denk dat zadels eerder uit ruitercomfort zijn uitgevonden.
Kan voor een eker heus geen kwaad TS.
Oké sorry...Waarom moet een zadel dan op maat gemaakt worden voor DE RUG van je paard?:+
DezeNaam schreef:romyloverrr schreef:o , en waaraan kun je merken dat je paard daar last van heeft dan ?
Dat laat een paard niet merken. Een paard is namelijk een vluchtdier en zal pas laten merken dat het pijn heeft als het te laat is.
DezeNaam schreef:Oké sorry...Waarom moet een zadel dan op maat gemaakt worden voor DE RUG van je paard?:+
DezeNaam schreef:romyloverrr schreef:o , en waaraan kun je merken dat je paard daar last van heeft dan ?
Dat laat een paard niet merken. Een paard is namelijk een vluchtdier en zal pas laten merken dat het pijn heeft als het te laat is.
DezeNaam schreef:WilmaBoy schreef:omdat een zadel meer dan 1 nut heeft...
comfort voor de ruiter
gemak van op- en afstappen
betere verdeling van het gewicht
bescherming van de rug
...
Daar zeg je het, bescherming van de rug.
sannedeedee1 schreef:Poiuytrewq schreef:Dat anderen het doen betekend het niet dat het goed is.
Als iemand tegen jou zegt dat jij je paard in de krul moet trekken omdat de halve wereld het doet, dan is dat toch ook niet ineens goed voor je paard?
Nu worden er appels met peren vergeleken
Bijna heel bokt overdrijft in dingen, ik zeg niet dat het goed is! Maar wel dat het voor 1 keertje niet super veel kwaad kan, volgens mij heeft iedereen deze lol met je knol wel eens gehad!

WilmaBoy schreef:speciaal voor jou dan:
*link even weg gedaan*
neem dat even door, zal je zien dat VOOR de uitvinding van het zadel, de mensen echt wel zonder zadel reden...
DezeNaam schreef:sannedeedee1 schreef:De meeste paarden laten echt wel merken dat ze pijn hebben, paarden zijn heus niet achterlijk hoor
Heeft achterlijkheid iets te maken met het laten voelen van pijn dan?
Hallo, een paard is nog steeds een vluchtdier, geen mens.
DezeNaam schreef:WilmaBoy schreef:speciaal voor jou dan:
*link even weg gedaan*
neem dat even door, zal je zien dat VOOR de uitvinding van het zadel, de mensen echt wel zonder zadel reden...
Ja en, die mensen reden zonder zadel inderdaad, wat moet ik daar mee?
Ik spreek mezelf niet tegen. Een paard is een vluchtdier, die laten dus NIET merken dat ze pijn hebben.
Maar goed, ik stop met deze discussie aangezien dit geen discussie topic is.