Citaat:
maar dan vraag ik me af, al die andere dingen die ze weet te vertellen over een karakter dmv uiterlijke kenmerken, die kloppen bij veel van onze mede bokkers wel, en bij Linda zelf uiteraard!
er moet dus ergens wel een kern van waarheid in zitten in het feit dat je een karakter van een paard kunt analyseren dmv uiterlijke kenmerken lijkt me toch?
Of ze kloppen weet ik niet dat is toch ook vaak maar hoe je dingen leest. En hoe je ze opvat.
Mijn paard bv die heeft 2 kruinen dat zou dus het volgende (kunnen) betekenen.
Citaat:
Twee kruinen boven of naast elkaar
Paarden met twee kruinen op het hoofd zijn alleen geschikt voor ervaren ruiters, want deze dieren raken snel opgewonden en zijn erg emotioneel. Dit geldt niet voor IJslanders die vaak een dubbele kruin hebben.
Wat ik ten eerste eigenlijk ook meer info over zou willen is waarom dat het niet voor IJslanders zou gelden imo zijn dat net zo goed paarden en vind ik ook wat raar dat het daarbij niet van toepassing is terwijl ze voor de rest toch zijn zoals ieder paard. Ze zegt omdat die vaak 2 kruinen hebben maar ja zo klopt haar analyse toch niet? Als IJslanders het wel hebben maar niet de eigenschap die ze daarbij geeft.
Goed verder tja het is eigenlijk zo algemeen dat ik meerdere "kruin" eigenschappen bij mijn paard zou kunnen toepassen en meerdere paarden om mij heen.
Zo heb ik ook de plukjes uit de oren dat betekend ook iets durf niet meer te zeggen wat zal straks eens vragen om het boek want die heeft stalhouder dan kan ik misschien nog even wat meer uithalen want alleen met de kruintjes kan er op mijn paard echt meerdere van toepassing zijn.
Zoals deze:
Citaat:
Een kruin die meer naar links ligt geeft een paard dat moeilijk kan zijn in de omgang, maar het is wel betrouwbaar
En ook deze eigenschap klopt:
Citaat:
Deze kruin zorgt voor een vriendelijk paard dat graag werkt met mensen
Ondanks dat ze bij sommige mensen wat moeilijk kan zijn in de omgang is ze wel een paard wat het eerst bij de poort staat om maar met mij mee te gaan en vooral veel aandacht te krijgen.
En haar eigen kruineigenschap klopt maar gedeeltelijk. Dat bedoel ik dus met wijs je het paard de eigenschap toe of zijn er eigenlijk meerdere eigenschappen van toepassing. Want in mijn paard zijn geval en ze zal niet de enige zijn had ze dus net zo goed 1 kruin kunnen hebben die afwijkt naar links of een streepvormige kruin tussen de ogen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 25-06-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt