Discriminatie op de helling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:44

Aqua8horse schreef:
Onlangs werd op een topic door enkele wedstrijdruiters heel duidelijk zonder twijfel gesteld dat:

"je het nivo van de rijkunstigheid alleen kan meten tussen mensen die wedstrijd rijden of gereden hebben"

dat wil ik graag gequote zien, met de link naar de bewuste posting! Ik denk heel goed te weten welk topic jij bedoelt, en weet ook zeker dat dat niet zo is gezegd. Over objectief observeren gesproken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:54

en niet laf deze posting negeren en alleen reageren op degenen die het me je eens zijn. Ik zou graag van jou reactie zien op het zinvolle bericht van Jippie, maar dat verhaal past niet in jouw straatje.

Maar ik had begrepen dat het anders was volgens jou:

je kunt pas goed rijden als je geen wedstrijden rijdt.
Want wedstrijdruiters trekken hun paard in de krul met slof of andere hulpmiddelen, zijn arrogant en willen zich niet verlagen tot contact met niet wedstrijdruiters.

en voor de rest van bokt die hier gereageerd heeft (oa ikke, Fasel, Machie), ik word door Aqua ook onder de bewuste 'dames' gerekend. AAn jullie om (voor jezelf) daar je mening over te vormen en als je vindt dat ik me daaraan schuldig maak hoor ik het graag!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:28

Ik denk dat het erg moeilijk is om een niveau aan jezelf te geven als je nooit jezelf laat controleren door mensen die hoger of beter rijden dan jezelf of meer verstand hebben van paarden...
Het beeld dat je van je eigen rijden hebt, en van hoe een paard hoort te lopen hoeft namelijk geen juist beeld te zijn.
Maar wie bepaalt wat het ideaal beeld is?
Ik denk dat je inderdaad niet persé wedstrijden hoeft te rijden, maar op zijn minst moet je meerdere "spiegels" hebben die jou confronteren met jouw beeld en de realiteit en daarover in discussie kunnen gaan.
Als jij je laat spiegelen door iemand met een goed beeld, dan kan die jou helpen bij een realistisch zelfbeeld.

Denk wel dat er veel wedstrijdruiters zijn waarbij de puntjes en de klassering voorop staat, en niet de ontspanning, Losgelassenheit, tact en swung. Om in de woorden van mijn instructrice te spreken... Zij geeft aan dat zij met de basis van een goede aanleuning een jaar moet trainen met een gemiddeld jong paard. En dat ze daarna pas bezig gaat met het rijden van oefeningen. Veel mensen willen te snel, waardoor ze dingen gaan forceren. Later kom je jezelf en je paard dan weer ergens tegen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:49

Aqua8horse schreef:
Onlangs werd op een topic door enkele wedstrijdruiters heel duidelijk zonder twijfel gesteld dat:

"je het nivo van de rijkunstigheid alleen kan meten tussen mensen die wedstrijd rijden of gereden hebben"

maar ik kan je zeker gelijk geven als je zegt dat wedstrijdniveau ook niet altijd zalig makend is, en hier wordt een mooi voorbeeld aangehaald:

[RT] stang en trens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:44

Wat is wedstrijdnivo? Ik ken mensen die er 10 jaar over gedaan hebben om naar het Z te komen. Sorry, maar dat noem ik niet echt nivo.

Nivo vind ik als je op veel paarden zo wegrijd, en je paarden zijn fijn na te rijden. Dan kan je lekker sturen............in de sport zijn mij teveel mensen die eeuwenlang doen om ergens te komen, en dan een grote bek hebben, ja ik rijd namelijk Z.....ja moet je alleen niet kijken HOE!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:47

Met je eens.
Maar dan vraag je wat voor paard en hoveel jaar Tong uitsteken

Maar ook genoeg mensen die al 10 jaar rijden en nog niet op elk paard wegrijden Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 01:51

runningkawa schreef:
En wedstrijd ruiters rijden niet voor hun plezier en genieten niet?

Dat zeg ik helemaal niet Kawa......ze zoeken bevestiging in de wedstrijden of de uitslag daarvan. Dat is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:56

Aqua8horse"]
[quote="runningkawa schreef:
En wedstrijd ruiters rijden niet voor hun plezier en genieten niet?

Dat zeg ik helemaal niet Kawa......ze zoeken bevestiging in de wedstrijden of de uitslag daarvan. Dat is wat anders.
[/quote]
Wat een wijsheden toch weer Knipoog
Aangezien je je helemaaal niet bezighoud met wedstrijdruiters en ook niet uit je eigen ervaring kunt putten vraag ik me af hoe je tot die conclusie gekomen bent.
Speciaal voor jou een topic waarin bokkers vertellen wat er voor hen zo leuk is aan het wedstrijdrijden. [PP] de toegevoegde waarde van het wedstrijdrijden? Dan zie je dat mensen allemaal verschillende beweegredenen hebben. En dat jouw bekrompen visie en hokjesgeest juist "discriminatie" [zoals je dat zelf stelt Haha! ] in de hand werkt. Als je respect en aanzien wilt moet je jezelf niet lijdzaam gaan zitten slachtofferen op een forum als Bokt.

OK dan! Kom op Aqua! Organiseer een clinic en laat zien wat je kunt. Laat die toppers maar eens beven! Als je posts waar zijn dan kun je het Athene-team nog wel een poepie laten ruiken ook al heb je nooit van je leven wedstrijden gereden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:00

Aqua for Gold!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:12

Lielle schreef:
Aqua for Gold!

nee Lielle, Aqua rijdt geen wedstrijden!!!!

Ik zat meer te denken aan bondscoach

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:28

teamgold *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:32

slik

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:19

Weet je ik geef onder andere ook aan 43 kinderen les dus ik ben best wat kinderachtige reacties gewend, maar een aantal van deze kinderachtige reactie zijn zelfs voor mij nieuw! Dat is op zich een prestatie en tekenent voor een volwassene om zo uit de hoek te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 03:36

Zowel onder de niet-wedstrijdruiters als onder de wedstrijdruiters zitten mensen die op een goede manier bezig zijn en 'prutsers'.

Als je het leuk vind om wedstrijden te rijden dan moet je dat doen. Vind je het niet leuk, ga dan niet.

Ik heb een startkaart en ik heb enkele wedstrijden gereden nu en ik merk geen enkel verschil in hoe mensen tegen me aankijken. Alleen dan dat mensen vroeger nooit vroegen wanneer ik weer eens ging starten en nu soms wel. Meer niet.