Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:58

KWPN'ers. Ten eerste omdat het KWPN'er wereldje me totaal niet aanstaat, ten tweede omdat ik ze te standaard vind en ten derde omdat ik ze niet mooi vind. Nee, geef mij maar een Fries, prachtig. <3
Laatst bijgewerkt door Summerfly op 01-06-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:58

Ik had niks met Arabieren, maar in het HK topic zitten twee dames met arabieren en die vind ik toch wel erg mooi om te zien. :j Waarschijnlijk gewoon altijd in contact geweest met arabieren die te heet en te onvoorspelbaar waren. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:00

Summerfly schreef:
KWPN'ers. Ten eerste omdat het KWPN'er wereldje me totaal niet aanstaat, ten tweede omdat ik ze te standaard vind en ten derde omdat ik ze niet mee vind. Nee, geef mij maar een Fries, prachtig. <3

Standaard?! Hoe bedoel je dat? KWPN is een stamboek heeft verschillende types, rassen dus standaard? :=

Een mooie fries vind ik ook prachtig! Maar doe mij maar een gelderse/tuiger/kruizing met een lekker ramshoofd :D

edit: vergeet ik KWPN in het rijtje :+ Ik had er een met een ramshoofd <3
Laatst bijgewerkt door Geryon op 01-06-13 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:01

Shetlanders, friesen, (s)tinkers :+, haflingers...

Kwpn'ers vind ik meestal wel leuk, maar dat ligt ook echt aan het paard :D ,en Andalusiërs vind ik echt heel mooi <3

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:03

Ik ben zelf erg fan van de juist barokke en iets stevigere paarden.

Ik heb niets met kwpn'ers etc. Zijn voor mij allemaal hetzelfde, bruin, zwart of schimmel. Maar er zijn zeker ook wel beestjes die ik wel wat vind hebben. Maar ik zou er toch nooit zelf 1 kopen
Friezen, ze kunnen mooi zijn, neem nou Tamme van xXutopiaXx hier op bokt of Wessel van kimmie261. Maar vind ze meestal niet zo.
Arabieren, de wat klassiekere kunnen wel leuk zijn, maar vind ze snel wat te rank en iel.
Laatst bijgewerkt door Rainer op 01-06-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:06

Summerfly schreef:
KWPN'ers. Ten eerste omdat het KWPN'er wereldje me totaal niet aanstaat, ten tweede omdat ik ze te standaard vind en ten derde omdat ik ze niet mooi vind. Nee, geef mij maar een Fries, prachtig. <3

KWPN is niet eens een ras, maargoed, dat terzijde. Vind dat er ook allemaal wat duur en bekakt over gedaan wordt, maar daar kunnen die paarden niks aan doen he. Daarnaast zijn er zo veel verschillende types, ook binnen de fokrichtingen dus dat je ze echt allemaal niks vind.. Apart.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:06

Het zijn 9 van de 10 keer lieve goedzakjes maar ik heb er niets mee; ijslanders en shetlanders. Fjorden, tinkers, friezen en haflingers zou ik ook nooit op af gaan. Geef mij maar iets met lange benen wat het geweldig vindt om heel hard te galloperen :').

edit.. Agh ja Wessel (dacht ik zo uit mijn hoofd) van kimmie261 heb ik ook ooit voorbij zien komen in een topic en die is blijven hangen!! Prachtig dier!! die uitstraling<3. Inderdaad zo zie je ze niet veel.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 01-06-13 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:07

Geen ras, maar ik heb bijna nooit iets met paarden, ik vind ze veel te groot en lomp en imposant. Geef mij maar fijn een pony :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:09

Nou daar gaan we....

Er is niet echt een bepaald ras waar ik niks mee heb. Vind de meeste wel leuk.
Alleen die standaard bruine paarden met zwarte manen en staart heb ik nooit wat aan gevonden. KWPN-ers noemen ze ze vaak. (Al is dit geen ras)
En merries heb ik ook niks mee. Wat je altijd hoort over de hengstigheid. Dat gemiep met die merries.

Ochtjee, en toen was ik op zoek naar een nieuw paard. Kom ik thuis met een donkerbruine merrie met zwarte manen en staart _O-
Helemaal hoteldebotel op dat meisje :D

Ik vind elk ras leuk. Maar niet elk paard...
Zo heeft iemand die ik ken 2 tinkers. Beide zijn het domme, lompe, onopgevoede en lelijke paarden. Maar ik ken nog iemand die ook een tinker heeft en die is echt geweldig.
Bij mij is het dus niet ras gebonden, maar paard gebonden :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:12

HorseTopShop schreef:
Nou daar gaan we....

Alleen die standaard bruine paarden met zwarte manen en staart heb ik nooit wat aan gevonden. KWPN-ers noemen ze ze vaak. (Al is dit geen ras)
En merries heb ik ook niks mee. Wat je altijd hoort over de hengstigheid. Dat gemiep met die merries.

Ochtjee, en toen was ik op zoek naar een nieuw paard. Kom ik thuis met een donkerbruine merrie met zwarte manen en staart _O-

Haha zo typisch. Ik wilde geen vos (maar een bruine) en een merrie hoefde ik al niet eens over na te denken. En wat werd het? Natuurlijk een vosse merrie :+ Wél met ramshoofd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:15

Poiuytrewq schreef:
Fjorden, tinkers, friezen en haflingers zou ik ook nooit op af gaan. Geef mij maar iets met lange benen wat het geweldig vindt om heel hard te galloperen :').

De Friezen op de stal waar ik reed konden flink de vaart erin hebben hoor :D die hield ik écht niet bij met het Engelse rijpaard dat ik verzorgde. Djiez, wat gingen die beesten hard, die maken een passen, niet gezond :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:15

Geryon schreef:
HorseTopShop schreef:
Nou daar gaan we....

Haha zo typisch. Ik wilde geen vos (maar een bruine) en een merrie hoefde ik al niet eens over na te denken. En wat werd het? Natuurlijk een vosse merrie :+ Wél met ramshoofd :D

_O- _O- _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:16

Wat mij opvalt is dat de redenen om een paard niet leuk te vinden gebaseerd is op oude vooroordelen...
Toch jammer.
Een paard met lange benen wat hard kan galopperen, tjah, mijn pony heeft al menig groot hard galopperend paard er uit gerent.
Lompe tinkers, hafjes of fjorden geld ook al niet echt meer.
Hete Arabieren, niet elke Arabier is heet.
Niet elke kwpner is standaard...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:18

Hahaha geweldig is dat he!! Mensen die met iets thuis komen waarvan ze van de voren zeggen, dat mot ik nie!! :+ Dat lees en hoor ik zo vaak hiihi
Kirsha schreef:
Poiuytrewq schreef:
Fjorden, tinkers, friezen en haflingers zou ik ook nooit op af gaan. Geef mij maar iets met lange benen wat het geweldig vindt om heel hard te galloperen :').

De Friezen op de stal waar ik reed konden flink de vaart erin hebben hoor :D die hield ik écht niet bij met het Engelse rijpaard dat ik verzorgde. Djiez, wat gingen die beesten hard, die maken een passen, niet gezond :')

Haha :D ik houd gewoon niet van het barokke type.
Ik heb een harddraver die het galloperen heeft uitgevonden, die vindt het prachtig haha :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:20

Nies_ schreef:
Arabieren. Ze hebben een lelijk hoofd, dunne piek manen, lelijke bouw en ik vind ze vreselijk lelijk bewegen. Vind het helemaal niks dus. Alle paarden met een ramsneus vind ik ook verschrikkelijk evenals paarden met sokken, maar dat heeft op zich niets met het ras te maken..

Agree! Behalve dat stukje over sokken dan :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:22

Poiuytrewq schreef:
Hahaha geweldig is dat he!! Mensen die met iets thuis komen waarvan ze van de voren zeggen, dat mot ik nie!! :+ Dat lees en hoor ik zo vaak hiihi
Kirsha schreef:

Haha :D ik houd gewoon niet van het barokke type.
Ik heb een harddraver die het galloperen heeft uitgevonden, die vindt het prachtig haha :)

Haha ik snap je hoor! Ik heb daar zelf ook niet veel mee. Ik ben nu trouwens aan het rondkijken naar mijn eerste eigen paardje, ik heb het helemaal uitgedacht wat het moet worden (en wat vooral niet) dus ik ben erg benieuwd, zou wel weer iets voor mij zijn om met het tegenovergestelde thuis te komen :D

NienkeV1994

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:25

Ja ik ben nu ook op zoek naar een ruin tussen de 7 en 14 jaar, maar zie mezelf ook nog best wel met een onbeleerde merrie thuis komen.. (Nouja, behalve het feit dat de mensen die mee zouden gaan naar een paard kijken me daar toch wel even goed over na zouden laten denken, het onbeleerde dan)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:27

Ik heb absoluut niks met friezen, tenzij ze op mijn bord liggen dan wel. Ik vind ze niet mooi qua bouw, beweging, intelligentie en dom lomp.
Merries heb ik ook niks mee, ben een hengsten mens. :D
Shetlanders en (kruising) arabieren vind ik top. Kan daar alles mee, heerlijk karakter ook. 8-) Tikje eigenwijs :P humor en vinding rijk _/-\o_ Een stal vol graag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:36

moyra schreef:
KWPN vind ik niks aan.

Moest ik toch effe quoten... kwpn is geen ras maar een stamboek ;)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:44

Ik bekijk ook alles per paard. Wel met een lichte voorkeur voor de zwaardere types. Arabieren kunnen mooi zijn maar die deuk hmmpf soms wat te. Sportpaarden die mooi groot zijn en mooi vol dan vind ik ze mooi anders niet. Haflinger en fries vind ik mooi wel graag het ouderwetse type. Tinkers vind ik ook mooi als ze voldoende maat en leuke vlekken hebben. Dravers mooi als ze niet te schraal zijn.
Trekpaarden heel mooi wel graag mooie bouw niet zo halsloos en gedrongen.
Schetlanders mooi wel graag het oude zwaardere type.
Welsh pony's heel mooi voorkeur sektie b.
Zelf heb ik een welsh b en een Vlaams paard (groot doch sierlijk)
Ijslanders trekken me niet zo te klein naar mijn mening. En die hele fijne schrale gangenpaarden ben de naam kwijt ook niet zo.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:47

ik vind amerikaanse miniatuurpaarden vreselijk om te zien, een gevalletje te ver doorgefokt.

ik heb een volbloed arabier gehad en nu een tinker dus veel verder kunnen de rassen niet uit elkaar liggen dacht ik :P

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:48

Ik heb eigenlijk helemaal niets met warmbloeden, al kunnen
er hele knappe dieren tussen zitten. Ook Shetlanders vind ik
absoluut niet, ondanks dat ik er zelf ook 1 heb lopen.
Grof gezegd zijn 't opvreters waar je vrij weinig mee kunt, natuurlijk
je kunt grondwerken en alles, aanspannen voor de kar etc.. maar nee.

Ik ben meer van de haflingers, en gelukkig ook eigenaresse
van een knappe vent.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:51

Lasca_1987 schreef:
moyra schreef:
KWPN vind ik niks aan.

Moest ik toch effe quoten... kwpn is geen ras maar een stamboek ;)

Ik weet heel goed dat het een stamboek is en geen ras maar ik vind warmbloed paarden sowieso niks.
Dus heb gewoon het stamboek naam gebruikt ;)
Laatst bijgewerkt door moyra op 01-06-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:52

_Micha_ schreef:
Geen ras, maar ik heb bijna nooit iets met paarden, ik vind ze veel te groot en lomp en imposant. Geef mij maar fijn een pony :j

Dit komt ook wel overheen met mijn ideaalbeeldje, ik heb sowieso niet met paarden. Ook
hier een echte pony ruiter.