Grappige ervaringen paardenhobby i.c.m. partner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Re: Grappige ervaringen paardenhobby i.c.m. partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:09

mijn vriend was me pony aan het uitstappen.
hij wou er af, maar hij wist niet hoe.
ik: ja gewoon zo als ik het ook altijd doet, been over zijn kont,
hij: ja maar zo lenig ben ik niet.
zit ie op me pony, en zit hij echt te denken ja hoe ga ik er nou af.
ja zegt ie, is doe gewoon me been over zen hals heen, en ga er zo af :')

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:13

Hahahaha hilarisch allemaal. Ook zo lekker herkenbaar. Wat mijn vriend een keer deed is een paard van (1.78) aan zijn deken meenemen naar de poetsplaats omdat hij het halster niet om kreeg want 'zijn hoofd was te hoog'. En het dan nog vreemd vinden dat het paard niet makkelijk mee liep, hij had geluk dat het een brave knol was haha.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:35

Had paard in de paddock gezet en ik liep even weg om tuig weg te hangen, hoor ik 'm ineens mijn naam roepen, kijk ik om, staat 'ie daar heel geschrokken te kijken: "Je paard gaat dood! :oo"
Paard was natuurlijk gewoon even lekker gaan rollen. :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:38

Mijn vriend heeft op het paard van een kennis gezeten en paard ging een beetje aan de loop (paard draafde rustig aan) volgens m'n vriend ging het paard ineens keihard... hij dacht destijds dat het paard zo dwars door de muur zou gaan en schreeuwde om moord en brand terwijl paardje rustig naar de uitgang hobbelde en netjes stil bleef staan voor de uitgang tot iemand de deur open maakte... _O-

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:39

Boompje1985 schreef:
Mijn vriend heeft op het paard van een kennis gezeten en paard ging een beetje aan de loop (paard draafde rustig aan) volgens m'n vriend ging het paard ineens keihard... hij dacht destijds dat het paard zo dwars door de muur zou gaan en schreeuwde om moord en brand terwijl paardje rustig naar de uitgang hobbelde en netjes stil bleef staan voor de uitgang tot iemand de deur open maakte... _O-

_/-\o_ :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:52

Mijn vriend noemt steigeren ook wheely's maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:10

Gewelidig, die mannen _O-

Manlief vond het prima dat er een paardje kwam voor mij en eventueel de kids.
M'n eerste paardje vond hij ook echt 10xniks en was ook echt bang van d'r. Ik kon met haar lezen en schrijven en was super braaf (oudste van toen 10 is ooit eens stiekem in de wei op haar rug geklommen terwijl ze nog niet eens zadelmak was, deed ook helemaal niets).
Haar hebben we verkocht en er een andere voor in de plaats. Deze vind hij wel super leuk en staat ook regelmatig met d'r te kroelen.
Toen hij een keer mee was naar stal toen ik alle paarden ging binnenzetten, vroeg ik hem of hij het aandurfde het allerbraafste paard van stal binnen te zetten. Eerst keek hij een beetje sip ophoog, paard is een beetje groot vond hij (1.80)
Opeens zei hij "ja dat doe ik wel, als m'n eigen dochter van 6 hem alleen binnenzet, moet ik dat ook kunnen".
Opeens hoorde ik een grote brul uit de stal komen, "hoe moet dat houtje touwtje ding van dat hoofd af". Waarop dochterlief aan komt lopen "papa dat heet een halster en dan moet je dat losmaken".......

Zo anti dat die was op paarden gebied, hoe makkelijk hij nu is. Kan ik bv een keertje niet naar stal of als ik ziek ben, dan gaat hij heen. Mest d'r stal uit, zet d'r voer klaar....Speelt met haar in de wei
Is tegen iedereen vol trots over haar.

Nog wat uitspraken van hem:
*Lieverd Bo moet een deken op! Dit is gewoon zielig de sneeuw blijft op haar rug liggen en smelt niet eens
*Geef d'r eens wat meer brok zeg, daar kan ze toch niet op leven! (tja dat heb je met een vitamine korrel)
*Halster, hoofdstel, dekje of deken dat haalt hij allemaal door elkaar qua naam (weet dan wel weer wel waar het voor is)
*Tegen iemand die aan het rijden was "jee zeg houd je riemen eens wat langer paard stikt zowat". Oke ergens had hij daar wel een punt want werd met redelijk harde hand in de krul getrokken. Maar hoe hij dat zei :=

Soms heeft hij ook wel eens ondoordachte actie's waarvan hij later denkt van *oeps* niet zo slim.
Paardlief stond in de paddock te eten en hij kwam van achter aanlopen. Gaf haar een vriendelijk klopje met 2 handen tegelijk op haar billen. Paard schrok zich te pletter, hij dacht *oliebol* wat doe ik nu......gelukkig voor hem deed paard lief niets.
Zo kan hij op de wei altijd heerlijk gek met haar doen, gaan samen rennen. Met Bo is dat geen enkel probleem want ze blijft op veilige afstand van je rennen.
Alleen kan dit niet als haar vriendinnetje erbij loopt. Die is lomp met weinig respect. Hem hiervoor al een paar keer gewaarschuwd. Toch zo dom geweest om het wel te doen. Maar die springt juist naar je toe met 4 benen in de lucht.....Was maar gelukkig dat hij zelf snel was....Maar dat doet hij dus nooit meer

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:27

Niet van vriend, maar wel van collega, als ik er aan denk rol ik weer van mijn stoel af van het lachen.

Collega had met mijn vriend na een etentje van het werk besloten mee te willen naar mijn paarden, zo gezegd zo gedaan, hij vroeg of hij ook even op een paard mocht zitten, want hij had vroeger ook gereden. Prima, ik heb een braaf paard, dus opgezadeld en meneer er op gezet.
Na een paar rondjes stappen wilde hij wel draven, hij komt bonken op de rug van mijn paard voor bij, dus ik zeg hem dat hij toch nog wel kon lichtrijden?
Hij wist niet meer wat dat was, dus ik leg uit, zitten, staan, zitten, staan.
Inmiddels liep hij achter in het land (toendertijd nog geen bak) en liet mijn paard weer aandraven en schreeuwd keihard tegen mijn paard, ZITTEN, STAAN, ZITTEN, STAAN, vriendlief en ik lagen gevouwen, hij dacht dat hij dat tegen het paard moest roepen :+

Collega kwam uit Afrika, kleine taal barriere O:)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:04

Hahaha.. Zo noemt mijn vriend het niet lichtrijden, maar zwaarrijden :P

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:22

Vriendlief heeft zelf niet bijzonder veel met paarden, maar doet wel zijn best interesse te tonen.

Hij heeft een keer een paardrijles van mij gehad, maar vriend vind het niet leuk als hij niet gelijk goed in een sport is. Resultaat: 'Heb je geen andere? Deze doet het niet! -O- '

Als ik aan het rijden ben kan ie ook zo'n leuke opmerkingen maken. 'Laat hem nou niet met zo'n kromme nek lopen, dat is toch helemaal niet fijn?!' Toen ik een keer mijn paard buiten ging zetten en die een standje kreeg omdat ze sterk werd, kreeg ik de droge opmerking 'Daar is het toch een paard voor :roll: '.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:23

Ga je zo je paard lanceren?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:28

_O-

Niet echt grappig, maar mijn paard mocht hem niet, wat resulteerde in veel kopstoten waaronder één bloedneus.

Nu kunnen ze op zich wel goed met elkaar overweg :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:34

Boompje1985 schreef:

Haha geweldig!

Ik kom niet zo snel op alle gekke uitspraken die manlief heeft gedaan. :+
Al was het al erg komisch hoe hij paardlief vasthield en als de dood was als hij 1 stap deed. Voorheen was hij minder bang en nam hij paard gewoon mee uit de wei, totdat ik eens getrapt werd en hij dat zag :+

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:41

Vriend + paard = niet veel soeps. Hij probeert zich wel stoer en niet bang voor te doen, helaas mislukt dat al snel. Hij staat het hardst te lachen als 't paard een bokt o.i.d. geeft, maar zelf springt 'ie meteen weg als het beestje ook maar in z'n buurt komt. En inderdaad, al die benamingen. Is ook zo lastig! 'Die band onder de buik', 'die misvormde dingen waar je voeten in moeten'. 'Wat kijkt 'ie stoned, heb je 'm wat gegeven?', nee sufferd, hij staat gewoon te slapen. 'Kan dat beest staand slapen?!'. Of als een paard gaat rollen, hij doet alsof het de vreemdste zaak van de wereld is. 'Moet je kijken. Moet je kijken dan!!'

Ik had een keer m'n vriend en zijn broer mee naar 't peerd. M'n vriend natuurlijk doen alsof hij alles al heel goed kende enzo, maar schrok zich een hoedje toen ik hem een borstel in de handen duwde. 'Wat moet ik hier mee?!'. Terwijl zijn broer zelf de borstels pakte en begon te borstelen. Hoefjes uitkrabben was ook geen probleem en hielp zelfs met opzadelen. Ik heb nog nooit zo'n beteuterd gezicht gezien.. *grijns*

Iemand nog tips om 'm op een paard te krijgen? Hij schijt al in z'n broek als hij eraan denkt.. pussy

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:44

Mijn vriend is ook opgegroeid met paarden, maar sinds een tijdje rijdt hij eigenlijk niet meer.(geen tijd met werk). Geregeld als ik wil rijden zit meneer al op mijn paard. En sinds kort staat mijn paard bij ons thuis en staat hij geregeld even met hem te kroelen echt zo lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:31

Mijn vriend liep voor het eerst met mijn paard, sprong opzij, duwde het touw in mn handen en zei : "help hij keek me echt eng aan!" (Paard wilde liever linksaf, voor hem langs dus, naar het voerhok)

Nu haalt hij ze zo uit de wei,laadt ze in de trailer etc.... :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:40

Er was een veulentje geboren op stal en mijn vriend en ik gingen kijken. Ik zei 'Ow wat een mooie vos zeg!' waarop mijn vriendje zei 'Het is toch een veulentje, geen vos?' :')

En ook hoe bang hij altijd voor mijn pony was, haha. 'Help, ze kijkt naar me, ze kijkt naar me!' :')

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:51

Mijn vriend is wel opgegroeid met paarden en veel dingen zijn m wel duidelijk. MAar soms komen er uitspraken.....

Vorige week gaan kijken naar een cross. In het B kwam en een paard heel rustig de eerste paar hindernissen door, tempo lag wat laag. De voorgangers hadden een veel hoger tempo erop, mijn vriend: oh die loopt stationair... :')
Hij had natuurlijk een punt :j

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:28

Mijn vriend had al een beetje ervaring met paarden voor dat wij samen waren
Hij heeft op hem gereden, en neemt hem vaak mee aan het halster. Maar toen ik hem vroeg de deken op te doen, wist hij zich et geen raaf mee. Hij wilde het zelf doen dus ik liet hem maar, maar moest wel heel hard om hem lachen om hoe hij daar zo klunzig stond hihi :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:34

Ik heb er nog een :+
Als ik mijn vriend vraag om paardlief even te voeren komt hij al snel aanlopen met een emmer.
Als paardlief dan aan het eten is, zet mijn vriend zo'n klein stemmetje op en dan gaat het zo:"lekker he poowny. Njamnjam oohhhh wat lekker. Happies.. Mmmmm wat lekker!"

Haha stiekem is hij penny :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:25

Haha hilarisch topic!!

Bij mijn vriend gaan (touw)halsters altijd verkeerd om!! Of nee, hoofdstellen zijn het :j
En van een hoofdstel weet hij de benaming niet.

Vorig jaar in de nazomeravond heb ik hem voor de tweede keer op mijn paard gezet, hoofdstel in, touwhalster eronder zodat ik haar ook beet heb, netjes een cap op, en we gingen richting het bos.
Het was al bijna donker, en ik hoor ineens langs mij: "Daaagg dames! :9 ". En er komen twee jongeheren langs en kijken ons na.
"Nahh ik ben geen dame hoor!". Haha. Ik lag echt dubbel :')

Ook een keer zat hij erop met barebackpad, in de bak nadat ik had gereden, en ik liet hem rustig uitstappen. En hij dacht dat ze rustig werd/blij werd als je met je tong klikt. Dus paard ging braaf in een sukkeldrafje. Dus ik zeg, blijf rustig op je billen zitten en houd je vast aan het handvatje, en teugels in 1 hand, trek zachtjes en zeg "hoooo" dan stopt ze! Maar nee wat doet meneer, hij gaat zijn benen klemmen, laat de teugels half los en hield met twee handen het bbp vast :'). Je kan wel raden wat mijn paard deed en toen lag hij er heeel snel af! Iedereen lachen :=

Hij wilde het leren maar ik denk dat de kansen verspilt zijn :+

Hij heeft haar ook een keer een stukje tabak gegeven om te kijken of ze het lust. En hij gaf echt een inimini stukje en mijn paard begon te flemen, echt steeds lang achter elkaar!! Had die ook nog nooit gezien en ik heb dat nog heel de dag gehoord! En soms probeerd hij het nog maar mijn paard vond het niet zo lekker denk ik.

Verder kan ik het allemaal wel aan hem overlaten als ik eens niet kan komen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:48

Mijn ex vond het erg leuk om ook zelfstandig bezig te zijn. Zo stond hij de eerste keer trots in de stal van mijn oudste draver. "Zo moet het toch?"

Salty stond braaf met haar halster ondersteboven en de keelriem achter haar oren :')

Ook bond ik vaak beide paarden vast in de stalgang, zodat hij er één kon poetsen en ik één. Op een dag liep hij vastberaden naar mijn nog groene, niet zadelmakke jonkie, terwijl hij die normaal gesproken wel aan mij overliet. Na het poetsen kwam hij braaf aanlopen met het zadel en wilde haar opzadelen.
"Euhm...schat, dat is niet Salty hè!"

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:36

M'n vriend had vroeger een wild punkkapsel met 2 kleuren. Hij vond het errug cool dat pony (fjord) dat ook had. 8-)

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:46

Briljant topic, nu gaat het meeste over kerels en ik ben zelf een kerel.
Maar ik lig dubbel.

Mijn vriendin, heeft soms ook de meest rare uitspraken.
Zal ff bedenken welke ik hier neer kan zetten, zonder dat ik op de bank moet slapen :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:48

Wat een leuke acties :))

Vriendlief was al vaak meegeweest en had al eens gelongeerd nadat ik het had gedaan dus ik moest overwerken en hij moest even aan de longe (dag na training) dus kreeg een foto opgestuurd met ''kijk heb z'n blauwe scheenbeschermers omgedaan'' zaten ze verkeerd om :)) Hij liep vast fijn :')