Ik vind het vervelend voor je dat je ''opgescheept'' zit met de shetlanders. Je hebt je vriendin willen helpen duidelijk. Maar wat ik niet begrijp dat er zoveel mensen zijn hier op Bokt maar ook in de marktplaats advertenties. Die de shetlanders weg doen door tijdgebrek. Ik heb er 7 en heb er een uurtje werk aan per dag. Dan maak ik heel de wei mest vrij, water aanvullen , hooi geven en dat is het werk door de week. Wat vegen en andere kleine dingen en dat is het. Als je het bij houdt is het helemaal makkelijk.
Op zaterdag komen er meisjes soms een soms drie en dan worden ze allemaal geborsteld en gaan we een wandeling maken met de ponnies die dat kunnen.
Dus als je er maar een of twee hebt moet het toch te doen zijn. Ik zal niet zeggen dat je met jonge ponnies wat meer wil doen of zelfs gaan inrijden/inspannen maar dat weet je als je eraan begint.
Jammer genoeg is er een groot overschot aan shetlanders en zijn het bijna weg werp artikelen geworden. Veulens worden maar gefokt omdat ze zo leuk zijn (wat ook maar een jaar duurt dan zijn ze al niet meer dat kleine veulentje). En weg ermaar weer mee. Ik heb een opvang en ik kreeg 10 a 15 ponnies aangeboden in de maand. Er stond er zelfs ooit een aan het hek gebonden. Daarom is mijn site ook opgeheven.
Op paarden markten staan ze bij de trossen soms voor een paar centen en meestal gaan ze richting slacht.
ik vind het heel jammer van het ras.
Geryon
Geplaatst: 16-11-13 15:42
geerke schreef:
Het stikt op Bokt van de lieve mensen
Haha
Eens met Geerke, als je shetters samen staan in een wei of paddock met voldoende ruwvoer (gras of hooi) overdag, komen ze niks te kort hoor over het algemeen Dus ik zou je niet teveel zorgen maken.
tja...welke shet zit nu te wachten op een veel te grote 12 jarige die alleen maar hindernisjes wil springen?
Sasquatche
Geplaatst: 16-11-13 21:51
geerke schreef:
tja...welke shet zit nu te wachten op een veel te grote 12 jarige die alleen maar hindernisjes wil springen?
Haha
Anoniem
Geplaatst: 16-11-13 22:04
Moet ik mij zorgen maken? Ik heb 2 shets waar ik nooit wat mee doe, buiten zetten, samen maar aan laten klieren en doen, binnen in schone stal en eten geven, soms iets te veel en vaak wat lekkers om te verwennen...meer niet. Zijn elke dag vrolijk en als ze de kans krijgen nemen ze mij in de maling door even de spat te nemen samen en moet ik ze weer uit de boomgaard plukken..
Ook jonge kinderen geprobeerd, maar dat is zo onbetrouwbaar, komen ze niet omdat ze wat anders willen gaan doen en dan zijn ze weer binnen 5 minuten weg...de shetten gaven er niks om, missen het als kiespijn..
geerke
Geplaatst: 16-11-13 23:39
Ik zeg altijd....als je een hekel aan je kinderen hebt moet je ze een shet geven Ik heb al 14 jaar iedere ochtend ruzie met hem.In het voorjaar wil hij zijn vliegenkap niet om en nu zijn halster niet.Hoezo wat met een shet doen?Zo min mogelijk...