Rotterdamse manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:02

Wat leuk dat je een paard krijgt :)!

Maar, wat dat betreft kan je beter op prinsenstad blijven staan denk ik, zoals Donja al zei.
Ik geloof dat je het best naar je zin hebt en ik denk dat de Rotterdamse duurder is dan Prinsenstad.

Verder zijn er genoeg stallingen inderdaad waar je minder betaald, meestal iets minder luxe, maar als je goedkoper wil staan moet je het met minder kunnen doen. Met mijn ene pony betaal ik maar 185 euro per maand. Is vlak bij Prinsenstad, buitenbak, je mag zelf mesten of er wordt voor je gemest, en de paarden worden in de winter elke dag rond half 11 buiten gezet en rond 4 uur weer binnen gehaald. In de zomer staan ze dag en nacht op het land.. Het is maar net wat je zoekt natuurlijk, maar qua manege's denk ik dat je ongeveer wel aan een bepaalde prijs zit. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :)

mavantos

Re: Rotterdamse manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:11

Zou iedereen even mijn reactie normaal willen lezen. Dan zie je dat ik het over Manege's heb en niet over pensionstallen. Ik sta zelf namelijk ook op een pensionstalletje.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:18

Ik zou voor zo'n manege nog geen rooie cent betalen, paarden zijn sociale dieren, hun geest is er op ingesteld om constant sociaal contact met andere PAARDEN te hebben. Ook hebben ze beweging nodig, niet een uurtje rijden, maar de hele nacht en dag door. Hun lijf is hier op ingesteld. Te weinig buiten komen is imo de grootste boosdoener die er is wat betreft kapotte paarden en paarden met blesures, naast slecht bereden worden.

Ik zou aanraden om een plek te zoeken waar je paard altijd buiten is. Ook al is het maar in een paddock. Constant een beetje kunnen bewegen, en interactie met een ander paard (niet tussen tralies door) maakt dat je een evenwichtig en rustig paard krijgt. Zeker met je eerste eigen paard lijkt me dat belangrijk.
Ik heb iig veel plezier er van, of het nu vriest of stormt, mijn paard is weliswaar altijd voorwaarts, maar altijd rustig in haar hoofd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:07

In Zweden (daar ben ik ongeveer een kwartaal per jaar) staan alle paarden 's zomers gewoon buiten. Ook 's Winters, maar dan worden ze 's nachts vaak binnen gehaald door de lage temperaturen. Dit is echter niet per sé nodig, als ze buiten staan krijgen ze vanzelf een enorme vacht.

Ook sportpaarden staan hier gewoon dag en nacht buiten. In Nederland is iedereen altijd gauw bang dat hun paard een blessure oploopt als hij zich even verstapt, maar dit is heus niet zo. Het paard is een dier dat van oorsprong in de natuur leeft, en let dus heus wel op waar hij loopt. Vrienden van ons hebben racepaarden, die staan ook gewoon altijd buiten, in een wei met stenen en heuveltjes. Als ze op stal worden gezet worden ze boos, omdat ze er weer uit willen. Een stal is eigenlijk alleen maar luxe voor de mens, een paard heeft hier verder weinig aan.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:11

Gypsy schreef:
Ik zou voor zo'n manege nog geen rooie cent betalen, paarden zijn sociale dieren, hun geest is er op ingesteld om constant sociaal contact met andere PAARDEN te hebben. Ook hebben ze beweging nodig, niet een uurtje rijden, maar de hele nacht en dag door. Hun lijf is hier op ingesteld. Te weinig buiten komen is imo de grootste boosdoener die er is wat betreft kapotte paarden en paarden met blesures, naast slecht bereden worden.

Ik zou aanraden om een plek te zoeken waar je paard altijd buiten is. Ook al is het maar in een paddock. Constant een beetje kunnen bewegen, en interactie met een ander paard (niet tussen tralies door) maakt dat je een evenwichtig en rustig paard krijgt. Zeker met je eerste eigen paard lijkt me dat belangrijk.
Ik heb iig veel plezier er van, of het nu vriest of stormt, mijn paard is weliswaar altijd voorwaarts, maar altijd rustig in haar hoofd. :)

Resistance schreef:
Een stal is eigenlijk alleen maar luxe voor de mens, een paard heeft hier verder weinig aan.

precies :j ik zou dan ook nooit geld willen en kunnen uitgeven aan een stal waar het paard amper buitenlucht te zien krijgt (tenzij je buiten gaat rijden, maar dat is ook maar 1 of 2 uurtjes). Dan maar iets verder fietsen/reizen naar een stal waar hij wel lekker naar buiten kan en waar het waarschijnlijk ook goedkoper is. Het geld dat je dan bespaart kun je mooi gebruiken voor reiskosten ;)