Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sarah395 schreef:je moet hem laten weten wie de baas is, je kunt het.
en anders misschien iemand die ouder is vragen of die kan helpen
liljebo schreef:ah ok.... dat is prima. Een tip. Ga niet naar haar toe, maar laat het aan haar over om naar jullie toe te komen (voorop gesteld dat ze dat op vriendelijke wijze doet)
Als ze agressief reageert omdat ze zich idd bedreigt voelde, is dat de veiligste manier. Jullie móéten immers niets. Laat haar naar jullie toekomen, kennis maken etc en dan kun je later idd wat aandacht gaan geven, poetsen ed.
Blijft het gevaarlijke gedrag, ontferm je dan gewoon over paco en doe met paco leuke dingen.
Longeren zou ik voorlopig niet doen om eerder genoemde reden, maar wandelen, poetsen, agility , misschien lange teugel werk is ook leuk
savannah030x schreef:misschien heeft je shetlander ergens last van , dat hij steeds bijten wilt en je omver loopt?
en indd met 1 keer in de week beweging geven valt je paardje niet veel af. dan zou je meer moeten komen of nog een verzorger regelen die het wel wat meer kan.
want hoe longeer jij je shetlanders?
met een hoofdstel in en de teugels eraf of gewoon aan een halstertje ?
Tazziexxx schreef:Ik vind dat als je geen les kan krijgen je maar moet stoppen... Sorry, maar straks is een trap echt raak en dan lig je in het ziekenhuis!
HorsesNL schreef:Vandaag weer naar Paco en Bles geweest, ging best goed! Paco tijdje gelongeerd en natuurlijk gepoetst, mee gewandeld en heerlijk in t zonnetje gelegen met Paco en Bles. Bles hebben we gepoetst, rondje wezen lopen, ff in t gras gezeten en heb haar daarna weer op stal gezet. Ben best tevreden, ze heeft niet lastig gedaan
HorsesNL schreef:Vandaag weer naar Paco en Bles geweest, ging best goed! Paco tijdje gelongeerd en natuurlijk gepoetst, mee gewandeld en heerlijk in t zonnetje gelegen met Paco en Bles. Bles hebben we gepoetst, rondje wezen lopen, ff in t gras gezeten en heb haar daarna weer op stal gezet. Ben best tevreden, ze heeft niet lastig gedaan
MyHu schreef:Als je wegrent voor een paard, geef je je verloren, en laat je het paard de baas. Kijk maar eens naar een kudde. Voor de leider gaat iedereen opzij. Blijven volhouden!
HorsesNL schreef:MyHu schreef:Als je wegrent voor een paard, geef je je verloren, en laat je het paard de baas. Kijk maar eens naar een kudde. Voor de leider gaat iedereen opzij. Blijven volhouden!
Het probleem is dus dat ik de leider niet ben. Ik kan wel volhouden maar dan word de kans alleen maar groter dat k geraakt word