Je haar te paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:57

Ik doe gewoon geen cap op... O:)
Maar ik doe mijn haar wel altijd in een staart, omdat ik het zelf irri vind als het voor mijn gezicht zit.
Mijn haar is lang dus in een staart blijft alles op z'n plaats.
Bij anderen heb ik daar geen last van, ze doen maar gewoon wat ze zelf willen, als ik me daar ook nog mee bezig moet houden heb ik geen leven. :Y)

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:58

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:59

kan mij er absoluut niet aan ergeren, moeten mensen zelf weten. Denk soms wel alleen eens, zit dat niet hoogst oncomfortable..,

ik draag zelf idd mijn haar ook in een staart. Haal eerst hand door me haar om mijn pony naar achteren te krijgen, dan cap op, haar achter mijn oren. Staart/knot erin en cap dicht.

Origineel

Re: Je haar te paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:01

In een staart of knot.
Ik vind los haar met cap zoooo lelijk staan, dus dat al je mij niet zien doen. ;)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:04

Ik heb het ook altijd in een lage staart/knot.
bij ons op de club was een instructrice waarbij je je haar vast moest hebben ivm veiligheid!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:06

wat is er dan gevaarlijk aan? ik rij al zo'n 3 of 4 jaar standaard met haar los... dag in dat uit en volgens mij kan er echt niks gebeuren hoor :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:09

Als je valt kunnen ze erop staan.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:10

hmm ik heb nou niet echt bepaald los haar onder m,n cap omdat het zo mooi staat...maar eerder omdat ik OF geen zin heb in een vlecht..OF geen elastiekje bij me had voor n vlecht..staart doe ik nooit want dat vind ik niet lekker zitten. Gevaarlijk? vind ik persoonlijk wel meevallen..maar dat is mijn opinie :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:10

Wel een zwaar leven, je overal aan willen ergeren!

Nee hoor, ik zal even de officiële regels van een niet nader te noemen instantie opschrijven:
- Haar moet wel vast. Als jouw kapsel een pony heeft is dat niet erg, zolang je nog maar ziet wat je doet! Dit is gedeeltelijk uit veiligheid, gedeeltelijk omdat het makkelijker is, en als laatste omdat het onprofessioneel staat als je bos haar zo lekker wild heen en weer slingert.
- Geen dikke laag makeup. Beetje subtiele makeup mag, als het er maar natuurlijk uitziet.
- Geen nagellak. Dit staat niet professioneel. (Ik draag zelf doorzichtige nagellak, gewoon zodat mijn nagels niet scheuren.) Daarnaast ook niet te lange nagels, uit veiligheid maar ook voor het gemak van het paard.
- Geen sieraden! Je kunt vingers verliezen als je een ring om hebt, oren verliezen met oorbellen in, etc.

Ik denk niet dat het haar los laten onder een cap nou zozeer uit schoonheidsoverwegingen is.
Sommige mensen dragen hun haar het liefst alleen vast, anderen het liefst alleen los. Of je bent een keer een elastiekje vergeten.

Overigens weet ik waarom je dit topic gestart bent ;) en de persoon waar je dat om gestart bent had een mooie vlecht in, dus volgens officiële instantie die eerder genoemd is was ze al perfect bezig.

Melody: Het is mogelijk dat, als jij in het bos rijdt en je haar wappert, je in een tak blijft hangen. Vooral erg pijnlijk maar kan ook gewoon gevaarlijke situaties opleveren. Allemaal erg theoretisch, zeker vergeleken bij de dreiging der oorbellen, maar toch altijd bedacht zijn op onvoorziene situaties in geval van omgang met dieren. :)
Het is wel zo dat als je lang haar hebt en je hebt het in een vlecht of staart een naar paard je nog steeds daarbij kunt grijpen. Maar dat geldt zelfs voor beha-bandjes... Overigens mogen wij op de manege bv. ook niet met topjes met spaghettibandjes rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:11

melody7 schreef:
wat is er dan gevaarlijk aan? ik rij al zo'n 3 of 4 jaar standaard met haar los... dag in dat uit en volgens mij kan er echt niks gebeuren hoor :o

Ergens aan blijven hangen, in de zomer een wesp die er in verstrikt raakt.

En als je haar ergens aan vast blijft hangen, ben jij sterker... Mijn zusje kan je vertellen hoe je hoofd er daarna uit ziet... Brrrrrr...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:11

het haar in staart is meer zodat instructrice je houding kan zien ~!

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:11

geen last zelf helaas heb ik geen haar meer... :( daar door zit mijn cap zo beroerd toen ik nog mijn lange haren had deed ik dat altijd in een staart. nooit mijn haar los onder een cap

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:12

eclair98 schreef:
Als je valt kunnen ze erop staan.

dat kan met staart toch net zo goed? achja, ik ben er minstens 30 keer afgevallen met los haar, nog nooit wat gebeurd :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:13

Heerlijke ergenis. _O-

Net voordat ik mijn cap opzet doe ik mijn haar in en staart.
Nog nooit met los haar gereden volgensmij. Lijkt mij irritant en warm.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:13

Mijn soort haar moet je trouwens sowieso niet los onder een cap doen. :+
Loer maar in mijn profiel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:14

Nemurin schreef:
Wel een zwaar leven, je overal aan willen ergeren!

Nee hoor, ik zal even de officiële regels van een niet nader te noemen instantie opschrijven:
- Haar moet wel vast. Als jouw kapsel een pony heeft is dat niet erg, zolang je nog maar ziet wat je doet! Dit is gedeeltelijk uit veiligheid, gedeeltelijk omdat het makkelijker is, en als laatste omdat het onprofessioneel staat als je bos haar zo lekker wild heen en weer slingert.
- Geen dikke laag makeup. Beetje subtiele makeup mag, als het er maar natuurlijk uitziet.
- Geen nagellak. Dit staat niet professioneel. (Ik draag zelf doorzichtige nagellak, gewoon zodat mijn nagels niet scheuren.) Daarnaast ook niet te lange nagels, uit veiligheid maar ook voor het gemak van het paard.
- Geen sieraden! Je kunt vingers verliezen als je een ring om hebt, oren verliezen met oorbellen in, etc.

Ik denk niet dat het haar los laten onder een cap nou zozeer uit schoonheidsoverwegingen is.
Sommige mensen dragen hun haar het liefst alleen vast, anderen het liefst alleen los. Of je bent een keer een elastiekje vergeten.

Overigens weet ik waarom je dit topic gestart bent ;) en de persoon waar je dat om gestart bent had een mooie vlecht in, dus volgens officiële instantie die eerder genoemd is was ze al perfect bezig.

Melody: Het is mogelijk dat, als jij in het bos rijdt en je haar wappert, je in een tak blijft hangen. Vooral erg pijnlijk maar kan ook gewoon gevaarlijke situaties opleveren. Allemaal erg theoretisch, zeker vergeleken bij de dreiging der oorbellen, maar toch altijd bedacht zijn op onvoorziene situaties in geval van omgang met dieren. :)
Het is wel zo dat als je lang haar hebt en je hebt het in een vlecht of staart een naar paard je nog steeds daarbij kunt grijpen. Maar dat geldt zelfs voor beha-bandjes... Overigens mogen wij op de manege bv. ook niet met topjes met spaghettibandjes rijden.

Als ik een zwaar leven zou hebben, zou ik denk ik niet zo'n simpel topic openen op Bokt :P

Ik heb het topic en de Bokker waarom ik weer over dit onderwerp ben gaan nadenken niet genoemd, simpelweg omdat zij NIET degene is waaraan ik mij erger. Het gaat me meer om het onderwerp, ik zie het zo vaak hier op Bokt. Dat ik het onzin vind om mensen bij naam te noemen. Het is in mijn ogen voldoende om te beschrijven welk beeld ik mij aan 'erger', dat herkent schijnbaar menigeen. De een ergert zich daar aan, de ander niet.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:15

Janine1990 schreef:
Ik zal het direct toegeven...

Ik erger me groen en geel aan mensen die hun haar aan alle kanten onder hun cap uit laten komen. Oké, groen en geel is misschien een beetje overdreven hoor... Maar ik snap dat niet.

Ik draag een cap voor mijn veiligheid en het zal me een worst wezen hoe mijn haar zit.
Ben lekker met mijn paard bezig en dat is belangrijk niet wat andere ervan vinden hoe mijn haar zit.
Nog erger ik rijd met hoedcap en alles komt er als bolletje piekhaar onderuit. :')
Trouwens ook heel makkelijk te snappen, bij de paarden zie je er toch nooit uit tenzij je op wedstrijd gaat.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:16

Sinds een tijd altijd in een vlecht, dat blijft altijd perfect zitten in tegenstelling tot staart of knot heb ik gemerkt. Is ook heel snel en makkelijker gemaakt. Vind los haar er echt zo onelegant uit zien. :n
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 29-04-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:16

de een maakt zich druk om het dragen van geen cap en de ander hoe iemand hem draagt. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:17

blensink schreef:
Ik draag een cap voor mijn veiligheid en het zal me een worst wezen hoe mijn haar zit.
Ben lekker met mijn paard bezig en dat is belangrijk niet wat andere ervan vinden hoe mijn haar zit.
Nog erger ik rijd met hoedcap en alles komt er als bolletje piekhaar onderuit. :')
Trouwens ook heel makkelijk te snappen, bij de paarden zie je er toch nooit uit tenzij je op wedstrijd gaat.

Hihi, daarom draag ik een staart. Ik heb altijd het idee dat los haar meer aandacht trekt dan haar in een staart of knot.
Dus daarom wekt het bij mij de indruk dat het juist andersom is :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:21

Nou ja, simpel topic... het is maar hoe je het ziet.
Als je je er zo aan ergert is het misschien wel simpel, maar je ergens aan ergeren is nooit leuk.
Daarom heet het toch ERGeren. :j

Maar waar haal jij het idee vandaan dat iedereen maar mooi moet vinden wat jij vindt?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:23

Ik vind het zo verschrikkelijk als mijn haar loszit als ik bij de paarden bezig ben, zeker als ik aan het rijden ben, al die kriebelende plukjes.. Sowieso zit mijn cap niet lekker als ik mijn haar los heb :')

Maar andere mensen moeten hun haar doen zoals zij willen, ookal vind ik even een staart of knot toch netter, zeker als je erg lange haren hebt...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:24

ik heb het altijd in een vlecht! ik heb redelijk lang haar, een hele grote bos krullen :P dat zit echt niet lekker als het alle kanten op vliegt. het liefst doe ik het gewoon vast :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:27

Janine1990 schreef:
Hihi, daarom draag ik een staart. Ik heb altijd het idee dat los haar meer aandacht trekt dan haar in een staart of knot.
Dus daarom wekt het bij mij de indruk dat het juist andersom is :P

Welnee dat is gewoon jouw idee :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:39

Nemurin schreef:
Nou ja, simpel topic... het is maar hoe je het ziet.
Als je je er zo aan ergert is het misschien wel simpel, maar je ergens aan ergeren is nooit leuk.
Daarom heet het toch ERGeren. :j

Maar waar haal jij het idee vandaan dat iedereen maar mooi moet vinden wat jij vindt?

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat iedereen mooi moet vinden wat ik mooi vind... Ik heb alleen gezegd dat ik het niet mooi vind, en alleen in dat andere topic ;)

Dan moet ik een andere benaming zoeken voor ergeren, want het geeft me geen vervelende gevoelens... :P