Wel een zwaar leven, je overal aan willen ergeren!
Nee hoor, ik zal even de officiële regels van een niet nader te noemen instantie opschrijven:
- Haar moet wel vast. Als jouw kapsel een pony heeft is dat niet erg, zolang je nog maar ziet wat je doet! Dit is gedeeltelijk uit veiligheid, gedeeltelijk omdat het makkelijker is, en als laatste omdat het onprofessioneel staat als je bos haar zo lekker wild heen en weer slingert.
- Geen dikke laag makeup. Beetje subtiele makeup mag, als het er maar natuurlijk uitziet.
- Geen nagellak. Dit staat niet professioneel. (Ik draag zelf doorzichtige nagellak, gewoon zodat mijn nagels niet scheuren.) Daarnaast ook niet te lange nagels, uit veiligheid maar ook voor het gemak van het paard.
- Geen sieraden! Je kunt vingers verliezen als je een ring om hebt, oren verliezen met oorbellen in, etc.
Ik denk niet dat het haar los laten onder een cap nou zozeer uit schoonheidsoverwegingen is.
Sommige mensen dragen hun haar het liefst alleen vast, anderen het liefst alleen los. Of je bent een keer een elastiekje vergeten.
Overigens weet ik waarom je dit topic gestart bent

en de persoon waar je dat om gestart bent had een mooie vlecht in, dus volgens officiële instantie die eerder genoemd is was ze al perfect bezig.
Melody: Het is mogelijk dat, als jij in het bos rijdt en je haar wappert, je in een tak blijft hangen. Vooral erg pijnlijk maar kan ook gewoon gevaarlijke situaties opleveren. Allemaal erg theoretisch, zeker vergeleken bij de dreiging der oorbellen, maar toch altijd bedacht zijn op onvoorziene situaties in geval van omgang met dieren.

Het is wel zo dat als je lang haar hebt en je hebt het in een vlecht of staart een naar paard je nog steeds daarbij kunt grijpen. Maar dat geldt zelfs voor beha-bandjes... Overigens mogen wij op de manege bv. ook niet met topjes met spaghettibandjes rijden.