Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:47

xMercury schreef:
Sorry, ik typte op mijn mobiel en drukte al op verzenden :) Zal mijn lijstje eens op noemen.

Het zijn ontzettend onvriendelijke mensen en daar bedoel ik vooral kindonvriendelijk mee.

Een gsm is zo goed als verboden daar op kamp, die moet je inleveren en krijg je hooguit een half uurtje in de avond om je ouders of wie dan ook te bellen of een berichtje te sturen. Dat half uur besteedde ik dus toen aan mijn moeder sms'en dat ik het daar zo vreselijk vond!

Verder vond ik ze ook ontzettend gierig wat het eten en drinken betreft. Wij kregen alleen lauwe Ranja, terwijl de begeleiding aan een glas koude cola begon. We kregen ook geen macaroni met saus, maar macaroni met ketchup.

De stallen waren donker en de weides vies.

Nee, ik vind het geen aanrader! Ben het jaar daarna naar het Ponyhof Aagtekerke gegaan en die zijn stukken royaler haha.

Maar ik vind wel dat je er gewoon naar toe moet gaan :) Misschien heb jij het wel hartstikke naar je zin haha.

Wellicht ook zinvol om er even bij te zetten hoe lang geleden die ervaring is. Soms hebben zaken de vervelende eigenschap zich aan te passen..........

allychiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:34

xMercury schreef:
Sorry, ik typte op mijn mobiel en drukte al op verzenden :) Zal mijn lijstje eens op noemen.

Het zijn ontzettend onvriendelijke mensen en daar bedoel ik vooral kindonvriendelijk mee.

Een gsm is zo goed als verboden daar op kamp, die moet je inleveren en krijg je hooguit een half uurtje in de avond om je ouders of wie dan ook te bellen of een berichtje te sturen. Dat half uur besteedde ik dus toen aan mijn moeder sms'en dat ik het daar zo vreselijk vond!

Verder vond ik ze ook ontzettend gierig wat het eten en drinken betreft. Wij kregen alleen lauwe Ranja, terwijl de begeleiding aan een glas koude cola begon. We kregen ook geen macaroni met saus, maar macaroni met ketchup.

De stallen waren donker en de weides vies.

Nee, ik vind het geen aanrader! Ben het jaar daarna naar het Ponyhof Aagtekerke gegaan en die zijn stukken royaler haha.

Maar ik vind wel dat je er gewoon naar toe moet gaan :) Misschien heb jij het wel hartstikke naar je zin haha.

Okee dan ook raar ook een beetje vreemd maar de paarden hoe waaren die?

allychiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:37

[/quote]
Wellicht ook zinvol om er even bij te zetten hoe lang geleden die ervaring is. Soms hebben zaken de vervelende eigenschap zich aan te passen..........[/quote]
Ja inderdaad maar ik hoop dat het wel is gebeurd (dat veranderen)

C_estmoi

Re: Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:02

Maak je vooral niet te druk om die spookverhalen hoor ;) Ik ben zelf 6x bij de Zwaanhoek op kamp geweest, t lijkt me dat alleen dat al genoeg zegt. Verwacht inderdaad geen 5-sterren manege, maar gewoon een gezellig familiebedrijf, waar het welzijn van de paarden naar mijn idee op nummer één staat!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:39

De meeste paarden zijn tinkers/fjorden. Maar er zijn ook shetlanders, warmbloeden, van superbrave knuffels tot eigenwijze scheurponies. Er zijn ook een paar pensionpaarden die meedoen met de ponykampen/buitenritten.

Mri heeft ook zeker wel een punt hoor: je valt bij ons echt niet op als je geen merkkleding draagt en rubber laarzen ofzo. Het gaat echt om de lol met elkaar, met de paarden, en de manier waarop je je paard behandelt is gewoon heel belangrijk. Doe je het zadel achterstevoren en het hoofdstel om de staart dan komt iemand je gewoon helpen. Reageer je je frustraties af op een paard dan krijg je de wind van voren.
Je mag superveel fouten maken, zolang je maar eerlijk bent naar iedereen en de paarden.

Zo wordt er bij ons ook eigenlijk door bijna niemand met sporen gereden, en al helemaal niemand rijdt er met een slofteugel. Sowieso alle manegepaarden gewoon op een trensje; geen dichtgesnoerde koppies en ik kan je verzekeren dat de veterinaire zorg uitstekend is.

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 19:18

@delerium Heb je misschien foto's van Wampie want dat lijkt me zo'n leuk paardje?

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:30

Ik ben ook op kamp geweest op de Zwaanhoek, is alleen wel 8 jaar geleden. Ik heb het daar toen super naar mijn zin gehad.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:40

Zal eens kijken of ik Wampie op de foto krijg. Ghina is ook een aanrader trouwens hoor, die heeft denk ik bijna het allerschattigste hoofd dat ik ooit gezien heb.

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 16:43

Dank je, zou je misschien ook foto's willen sturen vaan Ghina?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:18

Ik heb ook een aantal jaar op de manege gereden.
Heb het er altijd erg naar mijn zin gehad!
Mijn lievelingen Irming en Bliksem staan er nog steeds (beide fjord, Bliksem is pension paard).
De nieuwe paardjes ken ik allemaal niet, ben er ook al jaren niet meer geweest.

Leuk dat Carlito het ook zo naar zijn zin heeft daar!

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:12

Ik reageer hier maar weer op met mijn vragen want mijn andere topic is gesloten en de was recenter. Ik had 2 vragen:
Kan iemand foto's van de manege paarden sturen(graag recente foto's)?
Wie komen er op ponykamp op de Zwaanhoek in de week van 14 juli tot 19 juli?

Alvast bedankt

xxxxx Megan

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:55

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:17

ctlovertje

Net terug van manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 15:12

Dit is een vervolg op mijn topic dat ik een tijdje geleden heb geplaatst.
Allereerst wat een ontzettend onaardige mensen zeg,er was bijvoorbeeld een meisje van haar pony(chinou)gevallen deeerste rit,toen werd de schuld aan haar gegeven omdat ze haar teugels 'te strak' had. Die avond werd er gezegt dat ze zo de week niet door zouden komen en dat ze het nu al schijtbeu waren in hun woorden. Op maandag heeft dat meisje haar vader gebeld en was de leiding ineens een stuk aardiger. Gelukkig maar want iedereen wilde naar huis... De dagen erna is er 1 meisje naar huis gegaan omdat ze niet meer kon rijden door verbranding. Maar ons grootste irritatiepunt was toch wel dat steeds dezelfde mensen werden voorgetrokken. 1 hiervan was deze week gewoon op kamp en de volgende week leiding maar werd behandeld alsof ze nu al leiding was, terwijl wij ranja dronken zat zij aan een milkshake bijvoorbeeld. Ook mocht steeds deze groep als eerste hun pony's kiezen en met het groepswerkstuk waar al onze namen op moesten komen moesten wij inschilderen en toen wij later beneden kwamen hadden hun het anders ingeschilderd en dingen aangepast zoals ganzebord onerdelen groot in het midden gezet omdat hun de hele week ganzebord hadden gespeeld waar wij niet bij waren ook dit was allemaal niet overlegt. Hier waren wij allemaal boos over. Laat het duidelijk zijn ik ga NOOIT meer naar de Zwaanhoek, waarschijnlijk zijn ze ook aardiger tegen pensionklanten...

Annabel

Re: Net terug van manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:56

Wat ontzettend balen.. :( ik ben ook niet zo'n fan van deze manege.

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 16:01

Ik vond het vreselijk

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:16

Ik vond het ook vreselijk en ben blij dat het over is. ik kwam vandaag thuis en zat in week 29 de topicstarter ook want het is een van mijn vriendinnen hihi :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:25

Jammer dat het zo gegaan is -O-

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:31

balen meid, verheug je je zo op een week en dan heb je het niet naar je zin. Hopelijk dat de volgende die je uizoekt je een beter gevoel geeft ;).

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:04

Dat is echt niet leuk

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:06

:n he wat jammer. Helaas staat deze manege inderdaad niet goed bekend. Dit is weer een ' bewijs '. Jammer van je kamp , waren er wel leuke mensen?

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 10:27

Ja op een paar mensen na was het een superleuke groep

Evatjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:30

Jaa op die slijmers na

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 16:02

@Evatjuuhh inderdaad.. :j

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:23

kan je dit niet ergens aangeven? dat jullie dit zo ervaren hebben? want zo'n week moet leuk zijn en leerzaam! op een leuke en gezellige manier. en niet zo! misschien als je dit aangeeft openen ze daar hun ogen en gaan der hopelijk iets aan doen!