Stal Hoursinne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:23

Ik ben daar laatst ook geweest. Het klopt inderdaad dat ze traag reageren op mails, ik heb er zelf een aantal keer achter aan moeten bellen voordat mijn rit bevestigd was.

De omgeving is echt super mooi, de tocht zelf vond ik erg bijzonder omdat je echt midden door de natuur gaat. Wel vind ik dat er iets te veel risico wordt genomen wat betreft de 'paden' die je soms ook echt geen paden kan noemen!!

De eigenaren waren vriendelijk, maar verzorgde de paarden echt op hun eigen manier, een klopje op de hals of aansporen was dan ook not done. Maar heb al met al een leuke rit gehad!

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:52

Ik vrijwillig nu al 3 jaar op stal hoursinne en ik heb een hele goede band met alle paarden ten eerste heeft de tinker nog nooit gebokt en word er van tevoren gezegd dat de paarden op stem gereden worden zonder been. Ik vind het juist mooi dat ze de paarden lekker hun gang latengaan in kudde verband en wel inzijn voor een grapje als een paard opeens de andere kant opgaat inplaats van gelijk een tik te geven of een schop in de buik.
Mensen komen om daar een rit te rijden enniet om te leren paardrijden natuurlijk worden mensen ondersteund waar nodig maar als dat niet nodig is....

pelka

Re: Stal Hoursinne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:56

Er word niet altijd over paden gereden omdat die hier in de omgeving vaak worden omver gereden door vrachtwagens met hout en dat is dan veel gevaarlijker. De paarden kunnen dr omgeving zeker aan en er gebeuren heel zelden ongelukken. De reden dat de paarden niet aangespoord worden en er niet geklopt word is omdat de paarden mishandeld zijn en daar in sommige gevallen niet goed op reageren vanwege hun verleden

tineborghijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:47

Deze zomer daar voor het eerst op kamp geweest en het tofste kamp in heel mijn leven gedaan heb
echt een huislijke gezellige sfeer de paarden en eigenaars zijn ook een voor een toppertjes zeker een aanrader
wel spijtig dat ze verhuizen naar frankrijk want dit gaat waarschijnlijk een beetje ver zijn om naar toe te gaan
Voor de mensen die toch nog twijfelen zeker doen
(beetje ervaring is toch wel nodig naar mijn idee)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:30

pelka schreef:
Ik vrijwillig nu al 3 jaar op stal hoursinne en ik heb een hele goede band met alle paarden ten eerste heeft de tinker nog nooit gebokt en word er van tevoren gezegd dat de paarden op stem gereden worden zonder been. Ik vind het juist mooi dat ze de paarden lekker hun gang latengaan in kudde verband en wel inzijn voor een grapje als een paard opeens de andere kant opgaat inplaats van gelijk een tik te geven of een schop in de buik.
Mensen komen om daar een rit te rijden enniet om te leren paardrijden natuurlijk worden mensen ondersteund waar nodig maar als dat niet nodig is....

Dat de tinker bokte heeft de vrouw die meeging zelf gezegd toen ik opsteeg. En tuurlijk komen mensen daar voor een rit, maar ik had op voorhand gevraagd of mensen die nog nooit hadden gereden meekonden en hierop werd geantwoord geen probleem. Ik vond dat er dan minimaal iets uitleg van dit moet je doen gegeven mocht worden.