Vindt jij dat een pony in een Attractiepark hoort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Re: Vindt jij dat een pony in een Attractiepark hoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:31

Ja, maar het is ook weer geen dierenmishandeling.
Je kunt er dus ook niet mee naar de dierenpolitie/bescherming gaan.
Lastig... :\

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:32

Cassidy schreef:
Pony's in een attractiepark of op een kermis zijn twee heel verschillende dingen, en ik ga er van uit dat er meer pony's zijn die om beurten een dagje meedraaien. In een attractiepark heb je iig niet die geluidscoulisse van een kermis, en van een aantal uurtjes stapritjes met een kind op de rug gaan ze echt niet slijten.

Dat ben ik inderdaad met je eens. Toch is het een klein beetje te vergelijken,bijvoorbeeld overal gillende kinderen.
Bij die kermispony 's viel het me wel op dat er een aantal mensen mee aan het rennen waren, dat vind ik nu niet zo heel erg, maar wel als die kinderen zo groot zijn dat ze mee kunnen wandelen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:32

Arc_En_Ciel schreef:
sillysoul schreef:
wat is het verschil met een doorsnee manege waar de kinderen ook hobbelen op een zadel dat meestal passend gemaakt wordt met een super dik dekje?

Meestal? Op welke maneges loop jij rond? :=

Hier zijn er zo ook 3, ken er ook maar 4.

Echt diep triest, paarden met scheve benen, doorgezakte ruggen waar je een rond zadel op zou moeten leggen (geen enkel zadel wat daar niet zou overbruggen), hoeven die 5 cm langer zijn dan zoals het hoort.

Hou op, het is allemaal niks.

Vind dat je onder goed beleid best je paard als 'attractie' kan gebruiken, hebben ook al tig kinderen op mijn d pony een rondje mogen stappen of draven door de straten als ik toevallig thuis was met de pony en de kinderen voren 't spelen waren, kleine kindertjes die niks fout kunnen doen (simpelweg het gewicht en de kracht niet voor).
Nu is mijn pony ook niet door, verpest...

Attracties mogen dus best als het goed gaat, enkel heb ik dit nog nooit gezien.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:34

xSlvna schreef:
Hier zijn er zo ook 3, ken er ook maar 4.

Echt diep triest, paarden met scheve benen, doorgezakte ruggen waar je een rond zadel op zou moeten leggen (geen enkel zadel wat daar niet zou overbruggen), hoeven die 5 cm langer zijn dan zoals het hoort.

Hou op, het is allemaal niks.

Maar veel te lange hoeven, dat wordt toch wel gecontroleerd? Dat is gewoon verwaarlozing.
Ik ken geen maneges waar dit gebeurt, maar dit is wel ziek. :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:38

Pony's per 2 in een 3 x 3 box, zelfde.
Ja, oké 5 cm is misschien wat overdreven denk ik, maar als ik kijk naar wat ik weet over hoeven, zijn die hoeven echt om te huilen (veel te lange tenen etc).

Een paard op een stalling heeft zijn staart opzij en laat bij iedere pas een 'vots', is toch ook iets goed mis in zijn darmen lijkt mij dan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:40

xSlvna schreef:
Ja, oké 5 cm is misschien wat overdreven denk ik, maar als ik kijk naar wat ik weet over hoeven, zijn die hoeven echt om te huilen (veel te lange tenen etc).

Een paard op een stalling heeft zijn staart opzij en laat bij iedere pas een 'vots', is toch ook iets goed mis in zijn darmen lijkt mij dan.

Hoeft niet, kan ook luchtzuiger zijn.
Pony's per twee in een box ligt aan de pony's en de tijd dat ze daar in staan.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:41

toen wij naar attractiepark slagharen zijn gegaan (geen ponyparkcity!) kon je daar ook ponyrijden,
maar dit was niet zielig. de werknemers hielden zich aan de regels. max 35 kilo en max 1.30 volgens mij. mijn zusje werd gewogen en opgemeten, ze was klein en licht genoeg en mocht rijden, en omdat ik als paardengek mee wilde lopen mocht ik haar begeleiden (want normaal doen de werknemers dat)... de kinderen hoefde zelf niet te sturen en/of te trekken. dat scheelt ook al heel wat. en ze reden op bepaalde tijden.. Dus attractiepark slagharen gaat er heel goed mee om..

ik wil over een tijdje met mijn pony op de rommelmarkt rondjes lopen voor het goede doel. ik hou ook bepaalde regels aan
en ik zorg dat er een of 2 pauzes worden gehouden. zodat de pony kan rusten,eten of drinken.

dus ja ik vind best dat een pony rondjes mag lopen bij een attractiepark maar alleen als er regels zijn (die ook na worden gekomen) en dat er begeleiding is door de werknemers.

ponyparkcity is een ander verhaal. hier hebben ze wel regels (max 12jaar enzo) maar worden volgens mij niet nagekomen. ik hoor genoeg verhalen dat er oudere kinderen op rijden. ook kan iedereen een pony krijgen dus ook mensen met geen enkel verstand van pony's
Laatst bijgewerkt door dalena op 06-04-13 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:43

Cassidy schreef:
xSlvna schreef:

Hoeft niet, kan ook luchtzuiger zijn.
Pony's per twee in een box ligt aan de pony's en de tijd dat ze daar in staan.

A/b pony's, maar de rug is vreselijk van een van die, ken paarden met een doorgezakte rug, maar het lijkt alsof er een komeet is ingeslagen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:33

Het zullen waarschijnlijk geen piepjonge dieren zijn die daar meelopen. Is ook niet vertrouwd, een hupsig jong ding met een kind op zijn rug. Dus ja, dan mag de rug wat minder strak zijn ja.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:35

Ik vind het geen enkel probleem als er maar goed toezicht is :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:37

Pony park city, moet gewoon gaan stoppen met het meegeven van de ponys, zodat er mee gerommeld kan worden en of te zware kinderen toch op gaan zitten hobbelen.

Het zijn gewoon soort van slaven van de kinderen en een soort van speelgoed. Zodat kinderen erop kunnen rijden. zelfs om 12 uur snachts staan ze ervoor in de rij, bah gestoord dit.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:16

Ragdollcat schreef:
Pony park city, moet gewoon gaan stoppen met het meegeven van de ponys, zodat er mee gerommeld kan worden en of te zware kinderen toch op gaan zitten hobbelen.

Het zijn gewoon soort van slaven van de kinderen en een soort van speelgoed. Zodat kinderen erop kunnen rijden. zelfs om 12 uur snachts staan ze ervoor in de rij, bah gestoord dit.

ja aan de ene kant moeten ze stoppen.
maar ik weet zeker dat er ook genoeg kinderen zijn die wel normaal omgaan met met de pony's.
en het zou jammer zijn dat ponyparkcity geen ponys mag uitlenen omdat er kinderen zijn die niet naar de regels luisteren.
want op zich was het idee heel leuk. een echte ponyvakantie! maar ze moeten wel strengere regels hebben

(staan ze echt al zo vroeg in de rij voor een pony?! :oo )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:18

Ragdollcat schreef:
. Zodat kinderen erop kunnen rijden. zelfs om 12 uur snachts staan ze ervoor in de rij, bah gestoord dit.

Dan ben je als ouder toch ook hartstikke gek? :')

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:30

vuurneon schreef:
Ragdollcat schreef:
. Zodat kinderen erop kunnen rijden. zelfs om 12 uur snachts staan ze ervoor in de rij, bah gestoord dit.

Dan ben je als ouder toch ook hartstikke gek? :')

ja idd

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:31

Nee, geen enkel dier hoort in een attractiepark thuis.
Ze moeten de hele dag toegeven aan de grillen van onwetende kinderen..

chica2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:39

ik vind ook dat dat echt niet hoort!
ik heb het eens gezien en je moet denken er hing echt schuim aan die armen paarden en ze wandelen alleen!
is dat normaal? nee dus!

Paardenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:11

Dan is een manege ook zielig

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:01

Is het aan de ene kant ook wel hoor.
Daarom probeer ik altijd zo goed mogelijk om te gaan met
de lespony's. Niet trekken of schoppen, en veel belonen
als ze braaf zijn.
Dit gebeurt dus niet bij pony's in een atractiepark :n

KimmetjeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:11

Bij Pony parc mag je de pony's pas om 10 uur 's ochtends ophalen en moeten ze om 5 uur/half 6 weer terug gebracht worden. Er word absoluut gekeken naar lengte en gewicht van de kinderen en krijgen daar dan een passende pony voor mee.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:33

dalena schreef:
Ragdollcat schreef:

ja aan de ene kant moeten ze stoppen.
maar ik weet zeker dat er ook genoeg kinderen zijn die wel normaal omgaan met met de pony's.
en het zou jammer zijn dat ponyparkcity geen ponys mag uitlenen omdat er kinderen zijn die niet naar de regels luisteren.
want op zich was het idee heel leuk. een echte ponyvakantie! maar ze moeten wel strengere regels hebben

(staan ze echt al zo vroeg in de rij voor een pony?! :oo )

Dat is het probleem. Niet iedereen houdt zich eraan = ponys zijn er van de dupe.

Hoe dan ook, maak van dieren geen gebruiksvoorwerpen in pretparken enz. enz.

Dan gaan ze maar naar een manege of een verzorgpony zoeken. Daar is tenminste veel meer toezicht op.

Ja, dat wordt hier meerdere malen gezegd overal in de topics over, waardoor de andere kinderen geen kans krijgen de grotere pony te krijgen, er worden zelfs om gekrijst en gehuild omdat het weer niet gelukt was en een ander het voor hun hadden weggekaapt, ik vind het maar gestoord hoor.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:36

Tja, dat is het ook wel.
Maar als je daar nu maar 3 daagjes bent,
en de dag dat je kán rijden, wordt de pony
waar je op kunt voor je neus weggekaapt!
En het zijn ook vooral kleine kinderen he,
die gaan huilen en krijsen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:38

KimmetjeG schreef:
Bij Pony parc mag je de pony's pas om 10 uur 's ochtends ophalen en moeten ze om 5 uur/half 6 weer terug gebracht worden. Er word absoluut gekeken naar lengte en gewicht van de kinderen en krijgen daar dan een passende pony voor mee.

Natuurlijk krijg je ze pas mee met 10 uur maar ze staan wel al met 12 u snachts om maar vooraan te kunnen staan, achterlijk toch, ga toch eens lekker slapen en van je vakantie te genieten ipv je tijd te verklooien aan dit idiote gedoe. En dat er gekeken wordt naar een kind en een passende pony meegeven, zit geen garantie aan, want een grotere broer of zus of neef, nicht noem maar op wil er ook op natuurlijk ergens anders in het park, er zitten veel te veel te dikke vetgemeste kinderen erop schandalig gewoon.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:40

XEefjuhX schreef:
Tja, dat is het ook wel.
Maar als je daar nu maar 3 daagjes bent,
en de dag dat je kán rijden, wordt de pony
waar je op kunt voor je neus weggekaapt!
En het zijn ook vooral kleine kinderen he,
die gaan huilen en krijsen

Ja en dat is toch niet normaal, gebeurd niet in pretparken zonder dieren. Dus het is gewoon zielig en totaal verkeerd voor de kleine kinderen en ponys.

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:43

Ik vind niet dat een pony een attractie is..
Is ook een dier met gevoel!
Maar beter toezicht vind ik wel dat dat wel moet komen, want hoe sommige mensen met hun pony omgaan daar zeg je ook niet tegen "goed zo ga zo door"...
Maar als er ieder geval ook grotere pony's komen voor de wat grotere kinderen zou je het probleem ook niet krijgen dat ze zich kapot lopen elke dag. En ik zeg dat er niets mis is met ponyparkCity alleen meer begeleiding en toezicht zou beter zijn!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:43

amberguyt schreef:
Ik vind niet dat een pony een attractie is..
Is ook een dier met gevoel!
Maar beter toezicht vind ik wel dat dat wel moet komen, want hoe sommige mensen met hun pony omgaan daar zeg je ook niet tegen "goed zo ga zo door"...
Maar als er ieder geval ook grotere pony's komen voor de wat grotere kinderen zou je het probleem ook niet krijgen dat ze zich kapot lopen elke dag. En ik zeg dat er niets mis is met ponyparkCity alleen meer begeleiding en toezicht zou beter zijn!

Aub niet dat er nog meer en grotere komen, gewoon afbouwen en afschaffen.

Hoe lang bestaat deze form van vermaak al? en nog altijd niks verbeterd. Dus dan is het klaar en moeten ze ermee stoppen vind ik.

Het is niet meer van deze tijd.