Heb ik genoeg tijd voor een eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:47

Kan je het paardje van je vriendin niet verzorgen? Krijgt die ook wat meer aandacht...

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:47

Bailey Mix, ik ben het helemaal met je eens. Bovendien staat in het profiel van TS dat haar moeder helemaal niets met paarden heeft, dus het kan zomaar dat TS ineens zonder taxi zit als moeder een keer geen zin heeft, of andere afspraken.

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:49

ik zou het ook zonde van m'n geld en liefde vinden,
als je een eigen paard hebt wil je er toch elke dag heen??!!
ook al rijd je niet; poetsten,lummelen,kijken en prutsen zou ik niet voor de helft van de week willen missen...

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:49

Heb je misschien ook al eraan gedacht om het paard te delen met iemand die je kent? Is ook makkelijker voor jou

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 21:50

@BaileyMix; ik mag van mijn moeder niet door dat bos fietsen (al genoeg discussies en ruzies over gehad haha) een andere route kan ik wel eens opzoeken

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:51

ilseloveyou schreef:
Hooii,
Maar mama heeft daar niet zo veel zin in aangezien een auto niet op water loopt :+

Graag jullie meningen/ervaringen

Groetjes Ilse

Hoi Ilse,
Het lijkt mij handiger om een verzorgpaardje te zoeken. In je profiel staat dat je ouders niets met paarden hebben, en als benzine al een "probleem" is, lijkt het onderhouden van een paard me een brug te ver.
Succes!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:51

Ah dat is wel begrijpelijk dan. Andere route moet er wel zijn, een weg gaat altijd naar 2 kanten toch!? Delen met iemand zou ik persoonlijk niet doen, dat loopt toch altijd uit op ruzie en het is gewoon fijn als je zelf alle keuzes kunt maken.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:53

Waar woon je dan precies? Kijk, ik woon ook gewoon in een gat.. maar door wat connecties kom je meestal wel aan een leuk verzorg/bijrijd paard. Ik heb ook de mogelijkheid om eigen paarden te rijden (ouders met paarden) maar rijd zelf ook op de paarden van iemand anders. Een "eigen" paard klinkt geweldig, maar het is gewoon wel héél véél werk.

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 21:54

@_Ashii_: ook al aan gedacht, maar dat wordt heel erg moeilijk omdat ik in België woon, maar wel in Nederland op school zit, ik ken dus eigenlijk bijna niemand hier in de buurt, tenminste niet van mijn leeftijd (en die van paarden houdt natuurlijk :))

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:56

4 dagen in de week naar paard gaan lijkt me het probleem niet zo, dat doe ik ook wel eens (mits ze gewoon elke dag hele dagen buiten komen, gemest en gevoerd worden).
Maar afhankelijk zijn van een ' vriendin', dat lijkt me niet werken. Stel dat haar paardje overlijdt of verhuist of weet jij het, dan kan je nog maar 2 dagen? Dat lijkt me niet echt de bedoeling.

' Vroeger' toen ik nog afhankelijk was van mijn ouders ging ik om de dag, omdat ze me moesten brengen en ophalen, dat gingen ze echt niet elke dag doen, maar om de dag moest wel. Soms ik tussen door met brommer maar het was uur enkele reis brommeren.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:57

vraag eens rond op de manege of je daar geen paard mag verzorgen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:58

Ik zie eigenlijk het probleem niet van over een zandpad fietsen? Ik vind dat als je een paard hebt, dat je die niet voor 4 dagen hebt. Je kunt wel overwegen een bijrijder te nemen.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:00

Mijn ouders hadden ook niks met paarden. Dus ik ging altijd fietsen, en heel soms kon ik met een vriendin mee rijden. En het heeft een tijd geduurd voor ik een eigen paard had. Ondertussen ben ik vaak op de manege geweest, paardrijles genomen, en daarnaast nog van alles en nog wat doen. Daar leer je ook weer van.

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:01

Qua rijden moet 3 á 4 keer makkelijk kunnen. Ik snap niet dat sommige mensen 4 keer in de week rijden weinig vinden qua training.. Ik ken genoeg mensen die in hogere klassen rijden, die maar 3 á 4 keer per week rijden. Maargoed, ieder zijn mening. Ik vind 3 á 4 keer per week aandacht geven aan het paard wel te weinig. Ik ga minimaal 6 dagen per week en meestal 7. Al is het maar even om haar een kwartiertje te poetsen. Ik zou er nog even goed over nadenken!! Maar je bent 15 hè. Waarom wacht je niet tot je je rijbewijs hebt? Of scooterrijbewijs? Dan kun je voor je eigen vervoer zorgen!

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:05

@Abiola; eigenlijk is het allemaal een beetje een ingewikkeld verhaal, maat het komt er dus zeg maar op neer dat mijn ouders vroeger een goed lopende zaak hadden, mijn ouders gescheiden zijn, mijn vader de zaak heeft gehouden (en dus het geld). Het paard krijg ik dan van mijn vader ( ik ga er zelf natuurlijk ook voor werken) maar het probleem is dus echt daar te komen, want mijn vader kan bijna niet rijden omdat hij pas laat terug is van zijn werk, en voor mij moeder is de benzine wel duur

Ilse_Ven

Re: Rijd ik te weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:07

@ZeSteigert: ik had al gezegd dat ik van mijn moeder niet door dat bos mag fietsen....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:09

Ik rijd ook maar 3 à 4 x per week en rijd wedstrijden, binnenkort Z1 :)

Maar mijn paard staat volpension, ik hoef dus niet iedere dag te gaan, hij staat het hele jaar overdag buiten in een groep en wordt super verzorgd!

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:09

Het scooterrijbewijs is trouwens wel een goed idee

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:10

@listlistje; ik ben echt heel erg blij met jou reactie, want bij mij zou het dan precies hetzelfde zijn! Haha

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:12

Tooske schreef:
Ik vind dat je een paard hebt voor 7 dagen in de week geen 4.

mee eens,
ik ga ook elke dag en anders gaat mijn vriend.
bij ons houd iedereen elkaars paard wel in de gaten maar we moeten zelf voer klaar zetten,
dus we moeten wel elke dag.

daarnaast rijd ik ook niet elke dag en met heel slecht weer soms langer niet.
maar je hebt een paard om elke dag naartoe te gaan vind ik.

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:12

Ow @listiglistje bedoel ik

Ilse_Ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:14

Iedereen trouwens bedankt voor jullie reacties, ik ben hier al heel erg mee geholpen! +:)+

Nu nog maar hopen dat ik mijn vader kan overtuigen :=

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:16

ilseloveyou schreef:
@_Ashii_: ook al aan gedacht, maar dat wordt heel erg moeilijk omdat ik in België woon, maar wel in Nederland op school zit, ik ken dus eigenlijk bijna niemand hier in de buurt, tenminste niet van mijn leeftijd (en die van paarden houdt natuurlijk :))

ah ja dat is natuurlijk wel oliebol..
Dan zou ik er toch goed over gaan nadenken.. een paard heeft toch zijn zorg nodig en is niet zomaar iets.
Succes met je beslissing!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:17

ik vind 4 keer in de week nog 'best veel', de overige dagen wordt je paard ook verzorgt, ik zie het probleem niet zo.

Ik woon zelf op kamers, m'n 2 paarden staan bij mijn ouders thuis 24/7 op de wei en die lijden er niks onder dat ik ze niet dagelijks verzorg hoor :+ Ik ben er in het weekend altijd, maar als het echt ellendig weer is dan doe ik ook dan vrij weinig met ze. Mensen hechten waarde aan het paard genoeg aandacht geven, maar paard zelf lijdt er weinig van als hij gewoon maar lekker de wei enzo op kan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:17

Als het paard gewoon vol pension staat en dus eten, drinken en vrije beweging heeft en wat andere paarden om zich heen is het niet echt nodig om perse elke dag te gaan.
Zijn genoeg mensen die daar voor kiezen. Heel veel mensen hebben een bijrijder voor een paar dagen dus dan kun jezelf ook maar een dag of 4 rijden.
Het is maar net wat jezelf wil. Ik persoonlijk zou daar niet zo gauw voor kiezen dan zoek ik liever een bijrijdpaard waar ik een dag of 3 kan rijden.
Paard heeft het niet nodig om elke dag gepoetst of geknuffeld te worden door z'n baasje. Die staat veel liever lekker op de wei met andere paarden.