112 weekend!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:37

Ik weet niet of je echt vee roosters en wild roosters heb, maar bij ons in de omgeving zijn heel veel WILD roosters waar je echt met je paard over kan en zelfs "moet"om in het bos te komen cq je route te vervolgen.
Maar ook in Wildroosters heb je verschillende maten idd. De ene heeft grotere ruimte tussen de spijlen dan de andere. Maar wees altijd voorzichtig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:11

Ik heb het gezien en hoe dom het ook was ik had medelijde met zo wel het paard als de amazone. Ze was meerdere roosters tegen gekomen en daar netjes af gestapt, toen bleek dat de roostersspijlen klein genoeg waren bleef ze er bijde volgende gewoon op zitten, helaas zaten deze wel verder uit elkaar. Gelukkig is alles goed gekomen met het paard en de amazone zal er nu wel van geleerd hebben.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:15

er zijn idd twee soorten roosters, wildroosters, en vee kerende roosters. Over wild roosters schein je wel heen te kunnen, maar ik zou het zelf nooit doen. En die andere roosters, naam zegt het al, zijn echt om al het vee tegen te houden. cht stom gewoon dat je zoiezo al over een rooster probeert heen te lopen.

fjordentinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:57

Carolien007 schreef:
er zijn idd twee soorten roosters, wildroosters, en vee kerende roosters. Over wild roosters schein je wel heen te kunnen, maar ik zou het zelf nooit doen. En die andere roosters, naam zegt het al, zijn echt om al het vee tegen te houden. cht stom gewoon dat je zoiezo al over een rooster probeert heen te lopen.

idd, wou ik net zeggen

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:15

tsja heb het ook gezien en ikheb best wel zitten vloeken op de bank

hoe dom ben je als je daar over heen gaat met je paard?

damn echt heel stom , gelukkig is het paard er nog goed vanaf gekomen , de ruiter heeft geluk gehad !!

arm paard ...
domme ruiter !!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:39

Erg sneu inderdaad, heb het ook gezien. Amazone is bij de eerste twee roosters afgestapt en is er bij de derde op blijven zitten en toen ging het dus mis. Volgens mij was het een Friese merrie. Ze zat ontzettend vast met haar achterbeen. Mensen uit de kliniek uit Emmeloord hebben het dier verdoofd en de brandweer heeft met een slijptol het paard bevrijd uit het rooster. Of het nou een veerooster of een wildrooster is, ik zou mijn paard er in beide gevallen niet aan wagen. Heb er al vaker ellendige verhalen over gehoord en dit beeld van het paard dat vastzat was ook bepaald geen pretje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 02:21

anhiza schreef:
wij gaan namelijk weleens in hoenderloo met de paarden op vakantie en om in het bos te kunnen komen moet je daar over wildroosters (zijn ook geen hekjes naast)

Ik ben ook enkele weken met pony op vakantie geweest in Hoenderloo en kon gewoon het bos in zonder over een wildrooster te hoeven. Overal waren hekken of roosters met een hek ernaast. Ben je wel over het ruiterpad gegaan?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:28

Wij hebben bij ons in het park ook wildroosters (2) en wij hadden daar 2 planken neergelegd in de bosjes, zodat we die over de roosters konden leggen. Ze liggen er nu niet meer, maar we gaan er ook niet meer over.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:18

Zag er niet zo prettig uit! snap zowiezo niet dat je met je paard over een rooster gaat! Of het nu wild- of veeroosters zijn, ik zou het never nooit niet doen. Dan loop ik maar een stukje om of ik ga ergens anders heen!

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:15

CCCCorine"]
[quote="anhiza schreef:
wij gaan namelijk weleens in hoenderloo met de paarden op vakantie en om in het bos te kunnen komen moet je daar over wildroosters (zijn ook geen hekjes naast)

Ik ben ook enkele weken met pony op vakantie geweest in Hoenderloo en kon gewoon het bos in zonder over een wildrooster te hoeven. Overal waren hekken of roosters met een hek ernaast. Ben je wel over het ruiterpad gegaan?
[/quote]

wij logeren dan altijd bij de witte hoeve en cor (de eigenaar)gaat vaak met ons mee als we aangespannen weg gaan en als we onder het zadel gaan,tekent hij vaak routes voor ons uit die heel mooi zijn.
het zijn ook altijd ruiterroutes want daar wijk ik niet vanaf (ben veel te bang dat ik verdwaal in die bossen daar)
en we moeten dan op een rit van een uur of 3 soms wel 2 of 3 wildroosters over.........
die spijlen daar zitten bijna tegen elkaar aan, heb cor nog even gebeld,omdat het me toch niet lekker zat.
volgens hem gaan 9 v/d 10 over die roosters,omdat je sommige ruiterroutes dan niet verder kan zonder over zo'n wildrooster te gaan.
hij had het ook gezien en vertelde dat dat in geen geval de roosters zijn die bij hun in het bos liggen.
er zitten ook geen hekjes naast dus je kunt daar niet kiezen tussen een hekje of erover....