Givar is 8 jaar mijn verzorgpaard geweest. Via een mega omweg heb ik hem toen kunnen kopen. Nu is hij al 2 en een half jaar van mij, en gaat het beter met hem dan ooit. Wie had dat ooit gedacht.
Twinklebel
Geplaatst: 21-11-03 21:06
Ik heb geprobeerd mijn verzorgpaard te kopen. Helaas was het ook mij niet gegund. Na haar 7jaar verzorgd te hebben hoorde ik via via dat ze verkocht zou worden. Ik heb toen aangeboden haar te kopen maar dat mocht niet. Ze wilden haar wel houden als ik een groot deel van het stalgeld betaalde. Dit heb ik niet gedaan en ben gestopt met haar verzorgen. Uiteindelijk hielden ze haar toch maar. Dus wat nou de bedoeling was?
beautyfull_mickey
Geplaatst: 21-11-03 21:31
ik was mickey ook gewoon gaan verzorgen,zonder echt een gedachten te hebben dat ik haar zou gaan kopen. todat de vrouw van de staleigenaar zei dat ze haar nu echt gingen verkopen,mocht ik haar meteen kopen van mijn moeder (ja oke beetje zielig gedaan heb ik wel ) en ik heb haar dus eerst twee maanden verzorgt,en nu is ze alweer een dik jaar van mij
Tigger
Geplaatst: 22-11-03 11:51
Ik hen Netty na ruim een jaar gekocht... en nog steeds geen spijt van...
Kitty
Geplaatst: 22-11-03 11:58
Ik reed al vier jaar op Muzefee toen ik haar uiteindelijk gekocht heb. Ze is nu inmiddels anderhalf jaar van mij. Zie mijn profiel voor foto's.
Aramat
Geplaatst: 22-11-03 14:13
Had ik t maar gedaan.. als je zo'n kans krijgt en t geld hebt, doen! Want je krijgt er spijt van als je t niet doet...
Pjelk
Geplaatst: 22-11-03 19:14
Ik heb Pjelk, na hem een jaar verzorgd te hebben, overgekocht. De voormalige eigenaar wilde hem namelijk ineens kwijt en zou Pjelk al bijna aan de manege verkopen. Gelukkig kon ik daar dus een stokje voor steken ! Ik vond dit zelf een hele prettige manier om een pony te kopen omdat je dan al weet wat je kopen gaat. Bij Pjelk en mij is het igg goed uitgepakt en heb nu al weer twee jaar een prachtpony aan hem. Bovendien was de aankoopprijs ook nog eens heel geschikt in mijn geval omdat de ex eigenaar zeker wist dat Pjelk goed terecht zou komen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 24-11-03 12:59
Ik weet niet of ik ook hierbij tel,maar goed
Ik kocht mijn nu 23jarige paard Orlando nu 5 jaar geleden. Hij was 18,en had al 10 jaar op manege Waarland gestaan. Het was geen lespaard,maar van de zoon van de eigenaar geweest. Ik kon hem ook al 10 jaar en wist dat het een goed paard was en ontzettend lief.Toen ik hoorde dat hij te koop was heb ik ook geen moment getwijfeld. Ik MOEST dat paard hebben. Het was immers ook nog eens een ideaal leerpaard. Ik heb in de 5 jaar ontzettend veel met hem meegemaakt,goed en mindere dingen,maar 1 ding is zeker. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik hem toendertijd gekocht heb,en ook al zijn er een aantal mensen die hem willen kopen en verklaard de rest van mijn omgeving me voor gek dat ik het niet doe.. Hij is NIET te koop!
Hij blijft lekker tot zijn dood bij mij
biepp
Geplaatst: 24-11-03 14:15
ik heb Heros gekocht toen het mijn verzorgpony was
Fleda
Geplaatst: 24-11-03 14:27
Wij hebben Fleur ook gekocht, nadat ik haar bijna 2 jaar verzorgd had. Ze werd verkocht en toen hebben mijn ouders haar gekocht. Dat is nu bijna 4 jaar geleden!
AltijdLente
Geplaatst: 24-11-03 14:44
ik heb jewel een jaar of 5 verzorgd en gereden tot ik hem 3 augustus 2002 overkocht. het was of kopen of m nooit meer terug zien en dan weet je al wat er gebeurt..wel veel pech gehad dit eerste jaar als eigenpaardeigenaar maar ik hoop dat vanaf nu het feest echt gaat beginnen
Linda_k
Geplaatst: 24-11-03 16:25
Ik heb vroeger een paar keer meegemaakt dat een verzorgpaard verkocht werd. Een paar jaar geleden ik toen Iowa gaan verzorgen en daar was ik helemaal gek op. En ja hoor, zelfde verhaal weer: ze werd verkocht. Mij werd eigenlijk niet de kans gegund om haar te kopen. Ik vind het nog steeds jammer dat ze mij niet gevraagd hebben of ik haar wilde hebben. Maar ze is goed terecht gekomen bij Margee en heeft het daar erg naar haar zin.
Daarna ging ik tijdelijk Nicolien rijden. Ik wist op dat moment al dat ze al te koop stond maar ik had bedacht dat ik er wel tegen kon als ze weg zou gaan omdat ik het van tevoren wist. Maar goed, het ging zo goed en het klikte zo leuk en na twee maanden moest ze toch echt weg. Daar was ik echt helemaal ziek van, niet weer! De eigenaar vroeg het eerst aan mij of ik haar wilde kopen en dat heb ik toen gedaan. En daar ben ik nog steeds zo blij mee!
Ik heb het al een paar keer willen doen maar daar had ik toen de mogelijkheden niet voor. Nu kon het eindelijk en kan ik het zelf betalen dus ik heb de kans gegrepen en ik vind het heerlijk dat ik nu zelf een paard heb en niet bang hoef te zijn dat ze zomaar verkocht wordt! Als je de kans hebt zou ik het echt doen!
Wesco
Geplaatst: 24-11-03 16:31
ik verzorgde een pony bij mensen en die werd te klein dus mocht ik van hun een andere pony kiezen stad en land afgereden en toen een pony gevonden en een half jaar verzorgd en uit eindelijk gekocht heb em nu al 6 jaar en eigelijk geen spijt gehad ik ou der nie meer willen missen ook al is het een klojo soms
DEESenJAMBO
Geplaatst: 24-11-03 20:46
Ik heb Jambo niet gekocht, voor de duidelijkheid. Ik zou m zo mogen kopen als ik dat zou willen. Maar op dit moment gaat dat financieel niet lukken. Ik beschouw en verzorg m als mijn eigen pony, mag er alles mee doen. Dus beter kan eigenlijk niet. En als ik de kans had om m te kopen weet ik niet of ik dat zou doen. Ik ben natuurlijk hardstikke gek op mijn lieverd, maar ik wil graag een wat groter paardje waar ik ook de sport mee in kan, maar das niet echt voor jambo weggelegd.
Patsy
Geplaatst: 24-11-03 23:24
Ik heb Gypsy ook eerst een jaar voor de vorige eigenaar gereden (zij deed er niets mee) en daarna overgekocht. Supergoed bevallen, waar mag je vantevoren een paard een jaar lang gratis uitproberen ....
Arjette
Geplaatst: 25-11-03 17:37
Ik heb Mydenos eerst een poos verzorgt en toen de eigenaar geen plaats meer voor haar had heb ik haar overgenomen. Dit is op zich een uitstekende manier om een paard te kopen, want je hebt al een band met het paard en je weet ongeveer wat zijn of haar gebreken zijn.
miesie
Geplaatst: 25-11-03 20:46
Ik heb mijn (ex) shetlander eerst 2 jaar verzorgd en daarna gekocht 4 jaar gehad en helaas afgelopen zondag verkocht, maar hij echt naar een super tehuis gegaan en is nu van een meisje van 6 en ze heeft ook een zusje van 3!