vippie gezien in bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 08:01

Miran schreef:
Sorry, maar ik vind het artikel kenmerkend voor de afnemende kwaliteit van de Bit (al was de rest van dit nummer deze keer wel goed).
De Haflinger, Fjord en Tinker bijzondere buitenrijrassen? Pak dan wat echt bijzondere rassen en maar daar een buitenrit mee, of noem het artikel een buitenrit met standaard buitenrijrassen. Volgens mij zijn dit op de KWPN na de meest voorkomende rassen in Nederland.

T ging ook om buitenrijden met koudbloeden voor zover ik begreep en niet zozeer bijzondere rassen (dan hadden ze beter bv de singelfooter kunnen nemen), en juist omdat het allemaal standaard buitenrijrassen zijn wilden ze kijken of er nu veel verschil tussen zat...... geloof dat dat de opzet was...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 10:21

Ik denk ook dat koudbloeden uitermate geschikt zijn om mee buiten te rijden. ZE schrikken over het algemeen toch minder snel. En daarom zullen ze die rassen wel gepakt hebben, dat zijn de meest gangbare in Nederland, op de shire na.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:13

Desiree schreef:
met haar paard Tjody! vond het een heel leuk onderwerp ook, want ik zelf hou van buiten rijden en ik vind haflingers erg mooi, en een shire helemaal geweldig (maar duur in onderhoud). Tjody zag er heel mooi uit. Was het een leuke rit?

Ik was het hier ook niet echt mee eens en vond het geen geweldige promotie voor het ras Boos! . Ik had zelf nog gemaild met Frans en we hadden het er onder andere over gehad dat 1 van de vooroordelen over Shires is dat ze zo duur in onderhoud zijn en dat dat helemaal niet waar is, het zijn juist erg sobere paarden. Ik ben voor mijn paard (Clydesdale= het Schotse neefje van de Shire) 80 Euro in de maand kwijt aan voer, hooi, stro en ontworming. En dat is toch wel een heel ander bedrag!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:06

Ik vond de foto's van de paarden appart wel heel mooi!!
Knap dat ze zo braaf bleven staan met dat stro erachter!! Als ik aan onze Haf denk........ was niet gelukt denk ik!! Vingers aflikken
En de grote foto ben ik niet kapot van!! Die tak voor Vip d'r hoofd slaat natuurlijk nergens op en ook de Shire komt niet helemaal tot zijn recht!
Lijkt net of hij al happend de rest op afstand wil houden!!

Fotografen hebben vaak een andere kijk op het geheel

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:54

he viv, ik moest het eerst hier lezen voordat ik door had dat jij het wazs, maar ja wat wil je met zo'n tak voor je kop, idioot zeg !!!!
Had hem snel doorgebladerd en had er niet bewust naar gekeken, gelukkig staat er nog een herkenbare foto van je in......

maar lekker suf in ieder geval, heb je al iets aan de bit laten weten ?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:54

Dan hier ook maar even mijn reactie, die ik op de nshs ook al had gegeven..

ik heb zelf die info gegeven. We zijn samen aan het rekenen gegaan! Reken maar mee dan.
1 baal hooi per dag a E2,50 is E75,-
2 kg brokken per dag is 40 kg per maand a E10,- per 15 kg = E40,-
en dan nog idd de wormspuiten 2 per paard dus eigenlijk 1 per maand, en het stro ongeveer een halve baal per dag a E2,- per baal is E30 per maand

Kom je al gauw aan een bedragje van E150,- per maand. Maar als je dan goedkoop stro hebt en goedkoop hooi van eigenland, en je hebt een wei, en je voert anders, tja dan kun je goedkoper uit komen. Anders zit je gewoon op dit bedrag! Die pony's eten voor minstens E50 per maand weg, de helft dus van een shire, en dat klopt ook, want die eten ook maar de helft, en gebruikn minder stro.
Even een kwestie van logischrekenen op een manier zoals dat voor de meeste mensen gebruikelijk is.
Ik heb kuil van eigen land, en nog erbij gekregen ook van de buurman. Stro ook van de buurman, erg goedkoop! En dan heb ik mijn brok in bulk. Per maand eten ze bij mij een E75 weg. Dus zo gek is die berekening niet, als je na gaat dat ik alles voor de helf van de prijs krijg hier bij de buurman.
Bij jou thuis liesbeth is het misschien ook wel E80 per paard, maar dat mag je zo niet rekenen. Je moet rekenen op een paard in een stal, en een klein weitje, zoals de meeste paarden worden gehouden in nederland. En mensen die geen bulk hoeveelheden kopen, maar in het klein inkopen, daar wordt hooi en stro duur van.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:56

p.s. bas eet wel meer dan dat...... Maar die heeft ook aardig wat in te halen van het dekken en het rijden. Max idem, maar die eet veel minder hooi (kuil) en de rest zit ook op meer brokken. Nou weet ik dat ik dat meer voer dan jullie, dus heb ik het gezet op 2 kg per dag en 1 baal hooi, een halve baal stro. Allemaal veel minder dan er bij mij thuis in gaat.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:45

Vippie schreef:
T ging ook om buitenrijden met koudbloeden voor zover ik begreep en niet zozeer bijzondere rassen (dan hadden ze beter bv de singelfooter kunnen nemen), en juist omdat het allemaal standaard buitenrijrassen zijn wilden ze kijken of er nu veel verschil tussen zat...... geloof dat dat de opzet was...

Zo stond het toen wel in de advertentie, een reportage over bijzondere buitenrijrassen...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:42

Ik heb nooit een advertentie gezien Miran, ik ben in contact gekomen via de endurance lijst en toen waren ze op zoek naar een fjord een haf en een tinker. Maargoed het stuk staat erin dus niks meer aan te doen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:20

wie scant het artikel even in, ben wel erg benieuwd maar hij ligt hier nog nietin de winkels.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:51

Vippie, je bent zelfs beroemd in het oosten: onze stalhoudster had jullie in de Bit gezien! *LOL*

Toch een onuitwisbare indruk achtergelaten na die wedstrijd in Holten!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 08:30

Karin schreef:
Vippie, je bent zelfs beroemd in het oosten: onze stalhoudster had jullie in de Bit gezien! *LOL*

Toch een onuitwisbare indruk achtergelaten na die wedstrijd in Holten!

Hahahaaha doe dr maar de groeten en zeg maar dat mn arm weer werkt en dat we komend jaar weer komen logeren.
Tsja zo'n oranje hoofdstel doet wonderen, hiihihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:33

wie kan/wil het scannen en plaatsen? Ben erg benieuwd nu Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:06

Hee Viv.Sta je in de Bit,is je gezicht weg.Goed uitgezocht die foto!!!
Verder vond ik het wel een leuk stukje.