Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
abbycootje schreef:Paardendeo!
Dacht ik vliegenspray te hebben gehaald was het een deo voor paarden, en t stonk nog eens ook.
imo totaal nutteloos
Cami_x schreef:CM_ schreef:Idd bandages ...
En die dikke pads en bontjes die gebruikt worden voor de mooi en de pasvorm van het zadel verknoeien.
Ik dacht dat die bontjes juist een goede fuctie hadden? of heb ik het mis?
dieketje schreef:Veulen84 schreef:Luchtzuigbanden.
nou sorry maar ik ben blij dat dit er is!
aangezien ik een luchtzuigend paard heb en als die de band niet om heeft om de dag lucht koliek heeft!
Veulen84 schreef:dieketje schreef:
nou sorry maar ik ben blij dat dit er is!
aangezien ik een luchtzuigend paard heb en als die de band niet om heeft om de dag lucht koliek heeft!
Als gedragskundige kan ik je vertellen dat er andere oplossingen zijn voor luchtzuigen.
Verder is aangetoond dat paarden geen koliek krijgen van luchtzuigen, maar van zaken er omheen.
Veulen84 schreef:Luchtzuigbanden.

xSlvna schreef:Veulen84 schreef:Luchtzuigbanden.
Precies deze, maakt enkel kapot, is niet mooi en niks![]()
Luchtzuigen zorgt niet voor maagproblemen (koliek), maagproblemen zorgen voor luchtzuigen, is dat nu zo lastig?
Weet je wel wat luchtzuigbanden met de nek (atlas ed) van het paard doen? Hou op. Zorg dat je paard laag kan zuigen mocht die uit stres/verveling doen, dan krijgt die tenminste de spieren op de goeie plek.
Paard hier op stal is prachtig bespierd omdat die bij het luchtzuigen zijn rug, billen etc etc gebruikt.
dieketje schreef:nou mijn paard is ook mooi bespierd maar jij hebt denk ik nog niet op dat paard gereden aangezien paarden die luchtzuigen bij de nek een heel andere bespiering hebben en daardoor minder goed buigen met hun hoofd!
en waarschijnlijk heeft mijn dierenarts goed geleerd en kan die mij echt wel vertellen waardoor mijn paard koliek krijgt! maar het kan zijn dat jullie meer geleerd hebben?
xSlvna schreef:dieketje schreef:nou mijn paard is ook mooi bespierd maar jij hebt denk ik nog niet op dat paard gereden aangezien paarden die luchtzuigen bij de nek een heel andere bespiering hebben en daardoor minder goed buigen met hun hoofd!
en waarschijnlijk heeft mijn dierenarts goed geleerd en kan die mij echt wel vertellen waardoor mijn paard koliek krijgt! maar het kan zijn dat jullie meer geleerd hebben?
Paard loopt fijn (ook zijn hals met mooie buiging), rug is goed bespierd...
Hoe zou een paard van luchtzuigen koliek krijgen volgens jou (of je dierenarts)?