Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:44

jury schreef:
Ik baal er altijd van als er geen prijs genoemd wordt. Is toch wel 1 van de belangrijkste criteria.

Ik zet er dus juist geen prijs bij.

Als ik dan reacties krijg met de vraag:"wat is de vraagprijs", is het 99% van de tijd zo dat mijn paard boven hun budget ligt.
Als ik reacties krijg waarin gevraagd wordt naar meer informatie, en dan in de 3e of latere mails/pb's een keer de prijs naar boven komt heb ik zelf altijd het idee met veel serieuzere mensen te maken te hebben.

Ik erger mij vooral aan dat er juist bij de sportpaarden advertenties, zulke slechte foto's staan...

In mijn advertentie vind ik persoonlijk dat duidelijk staat. Al is het per persoon ook wel verschillend wat je in een advertentie graag wilt zien.
Daarnaast ook per paard. Ik verkoop geen dressuurwonder oid, dus om nu allerlei bewegingsfoto's erin te doen heeft niet zoveel nut, Ze heft een 2e premie wat er wel in vermeld staat, daaruit kan je halen dat haar gangen in orde zijn.
Ik heb de foto's uitgezocht bij het doel waar iemand de merrie hoogstwaarschijnlijk voor koopt.

http://www.bokt.nl/markt/ad/123153/liev ... fok-merrie

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:45

Ninx schreef:
kohtje schreef:
Kosten keuren voor koper, dan ben ik al geweest.

Oh ja? Is dat tegenwoordig niet heel gebruikelijk?
Vroeger (oud wijf ben ik), was het zo dat wanneer het paard goedgekeurd werd de koper de kosten droeg voor de keuring. Wanneer het paard werd afgekeurd, betaalde de verkoper dit.
Feitelijk omdat de verkoper stelt 'deugdelijke waar' te verkopen, die moet daar dan ook 'achter staan'...

Zeker waar! Dat vind ik nog steeds, en zou zeker weigeren te betalen als het paard afgekeurd zou worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 14:46

Baal schreef:
@NienkeV1994
Goed voorbeel van 'n slechte foto: staat sinds enkele uren een D-schimmeltje op BM te koop, met een heel slechte foto -O- !

In alle eerlijkheid... juist die advertentie zette mij ertoe aan nu toch eens een topic als dit topic te openen.
Ik kreeg wel een pb met de stelling: 'juist goed dat zo'n foto erbij staat, dan weet je dat je het paard niet moet kopen'.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:46

" een blijvend thuis gezocht' Vind ik zo dom staan. Als je je paard een blijvend thuis gunt waarom verkoop je het dan zelf?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:47

cp112 schreef:
jury schreef:
Ik baal er altijd van als er geen prijs genoemd wordt. Is toch wel 1 van de belangrijkste criteria.

Als ik dan reacties krijg met de vraag:"wat is de vraagprijs", is het 99% van de tijd zo dat mijn paard boven hun budget ligt.Als ik reacties krijg waarin gevraagd wordt naar meer informatie, en dan in de 3e of latere mails/pb's een keer de prijs naar boven komt heb ik zelf altijd het idee met veel serieuzere mensen te maken te hebben.

Ik erger mij vooral aan dat er juist bij de sportpaarden advertenties, zulke slechte foto's staan...

In mijn advertentie vind ik persoonlijk dat duidelijk staat. Al is het per persoon ook wel verschillend wat je in een advertentie graag wilt zien.
Daarnaast ook per paard. Ik verkoop geen dressuurwonder oid, dus om nu allerlei bewegingsfoto's erin te doen heeft niet zoveel nut, Ze heft een 2e premie wat er wel in vermeld staat, daaruit kan je halen dat haar gangen in orde zijn.
Ik heb de foto's uitgezocht bij het doel waar iemand de merrie hoogstwaarschijnlijk voor koopt.

Ik wil ook altijd de prijs weten, inderdaad om mijn budget.
Denk dat het toch wel belangrijk is dat je dat als eerste vraagt, straks ben je helemaal vol van het paardje, heb je niet genoeg geld (oftewel: vraagt de koper boven jou budget)
Dat is voor koper, en voor verkoper niet fijn lijkt me.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:48

zsaza, probeer echt duidelijke standfoto's te maken, paard wassen en goed opstellen.

Dit was de advertentie van mijn 3 jarige merrie (zelfde stond op MP)
http://www.bokt.nl/markt/ad/60039/3-jar ... ker-merrie

het belangrijkte vindt ik duidelijkheid en toch wel zakelijk. niet te veel eromheen maar gewoon waar het om gaat

Chantal,
Mijn eerste vraag is de prijs als het er niet bijstaat ik ga me niet verlekkeren op een paard dat ik niet kan betalen

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:49

Prijs vind ik juist belangrijk. Wij hadden toendertijd een redelijk budget om te kopen maar het maakt het meteen prettiger of het paard geschikt voor je is of niet. Is hij boven je budget kun je het meteen schrappen

veronique100

ik vind het juist heel irritant als er in een advertentie een hele rij met 'eisen' van de verkoper staat, en als ze bijvoorbeeld nog contact willen houden. Ik snap dat het heel moeilijk is om je paard te verkopen, en dat je wil dat hij het zo goed mogelijk krijgt, maar op een gegeven moment moet je de koper ook gewoon vertrouwen. Ik bedoel als je in een winkel een nieuwe broek hebt gekocht, en je hebt hem dan een keer aangehad, ga je de winkel waar je de broek hebt gekocht toch ook niet bellen, zo van " Ja, die nieuw broek die ik een week geleden bij jullie heb gekocht, die zit echt heerlijk, het is echt een goed koop geweest"
nu snap ik dat een broek heel wat anders is dan een paard. Maar het gaat om het punt.

cp112

Alexandra_ schreef:
cp112 schreef:

Als ik dan reacties krijg met de vraag:"wat is de vraagprijs", is het 99% van de tijd zo dat mijn paard boven hun budget ligt.Als ik reacties krijg waarin gevraagd wordt naar meer informatie, en dan in de 3e of latere mails/pb's een keer de prijs naar boven komt heb ik zelf altijd het idee met veel serieuzere mensen te maken te hebben.

Ik wil ook altijd de prijs weten, inderdaad om mijn budget.
Denk dat het toch wel belangrijk is dat je dat als eerste vraagt, straks ben je helemaal vol van het paardje, heb je niet genoeg geld (oftewel: vraagt de koper boven jou budget)
Dat is voor koper, en voor verkoper niet fijn lijkt me.

Het is wel eens gebeurd dat inderdaad het paard alsnog boven het buget ligt. Dat kan :j Maar iemand die veel gemaild heeft, informatie heeft gevraagd en gegeven over waar het paard terrecht komt, wil ik best wat voor zakken in de prijs. Puur omdat je dan een gevoel bij iemand krijgt.

ALs je alleen de vraag van de prijs krijgt, en ja, soms echt een pb met alleen: 'vp?' erin. Daar hoor je vaak niks van terug.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:50

veronique100 schreef:
ik vind het juist heel irritant als er in een advertentie een hele rij met 'eisen' van de verkoper staat, en als ze bijvoorbeeld nog contact willen houden. Ik snap dat het heel moeilijk is om je paard te verkopen, en dat je wil dat hij het zo goed mogelijk krijgt, maar op een gegeven moment moet je de koper ook gewoon vertrouwen. Ik bedoel als je in een winkel een nieuwe broek hebt gekocht, en je hebt hem dan een keer aangehad, ga je de winkel waar je de broek hebt gekocht toch ook niet bellen, zo van " Ja, die nieuw broek die ik een week geleden bij jullie heb gekocht, die zit echt heerlijk, het is echt een goed koop geweest"
nu snap ik dat een broek heel wat anders is dan een paard. Maar het gaat om het punt.

Ik vind het niet storend als ze contact willen houden hoor, is dat mailtje of belletje zóveel moeite?
Ik zou niet zomaar nooit meer wat willen horen als ik mn paard verkoop die een x aantal jaar bij me is geweest.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:50

Even als toevoeging. Je kan natuurlijk wel in je eerste berichtje naar de prijs vragen. Maar dat kan ook anders dan alleen de zin 'wat is de vraagprijs'.
Daar zit echt veel verschil in. Ik kan persoonlijk veel uit de eerste mail/pb van mensen halen :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:51

Yeah Butengeweun! DE eerste met echt goede foto's (wellicht wat veel maar goed dat zou zeuren zijn ;-) )! Hier kan een potentiele koper wat mee!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:52

cp112 schreef:
Het is wel eens gebeurd dat inderdaad het paard alsnog boven het buget ligt. Dat kan :j Maar iemand die veel gemaild heeft, informatie heeft gevraagd en gegeven over waar het paard terrecht komt, wil ik best wat voor zakken in de prijs. Puur omdat je dan een gevoel bij iemand krijgt.

ALs je alleen de vraag van de prijs krijgt, en ja, soms echt een pb met alleen: 'vp?' erin. Daar hoor je vaak niks van terug.
[/quote]
Vind ik heel asociaal ind.
Niet alle mensen willen graag zakken hoor! ik heb denk ik geluk gehad, heb mijn merrie voor 750 euro gekocht :+ En 31 maart kunnen we al starten, en ze is gekeurd.. Maar denk niet dat iedereen dat geluk heb.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:54

soeraya schreef:
Prijs vind ik juist belangrijk. Wij hadden toendertijd een redelijk budget om te kopen maar het maakt het meteen prettiger of het paard geschikt voor je is of niet. Is hij boven je budget kun je het meteen schrappen

Hier ben ik het helemaal mee eens, ik vindt prijs ook belangrijk, gewoon vanwege dat je niet weet ik hoe ver over je budget heen zit, en als het toch een beetje boven mijn budget ligt, kun je nog altijd onderhandelen, om een klein beetje van de prijs af te krijgen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:54

troi schreef:
Yeah Butengeweun! DE eerste met echt goede foto's (wellicht wat veel maar goed dat zou zeuren zijn ;-) )! Hier kan een potentiele koper wat mee!

Bedankt
Daar zaten dan ook wel wat was uren in :+ , ik maak ze eigenlijk wedstrijd/keurings klaar voor zulke foto's.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:56

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:58

Alexandra_ schreef:
veronique100 schreef:

Ik vind het niet storend als ze contact willen houden hoor, is dat mailtje of belletje zóveel moeite?
Ik zou niet zomaar nooit meer wat willen horen als ik mn paard verkoop die een x aantal jaar bij me is geweest.

Ja, maar dat bedoel ik ook, af en toe, bv. een keer in de maand het eerste en misschien ook tweede jaar een mailtje sturen vindt ik ook niet erg, maar niet heel veel gaan eisen, en eens in de zoveel tijd komen kijken hoe het met het paard gaat vindt ik gewoon wel irritant, ik bedoel het paard is op dat moment gewoon mijn eigendom, dan heb ik geen zin om regelmatig 'controle' te krijgen of ik hem nog wel goed verzorg.
En een contract zodat de verkoper weer als eerste recht heeft om het paard te kopen, vindt ik ook geen probleem, maar de voormalige verkoper, moet we begrijpen, dat op het moment dat ik het paard wil verkopen, en zij/hij er op dat moment geen tijd/geld enz. voor heeft, dan heb ik gewoon het recht om het paard aan iemand anders te verkopen, op het moment dat er iemand is met interesse.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 14:58

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:58

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:00

cp112 schreef:
Even als toevoeging. Je kan natuurlijk wel in je eerste berichtje naar de prijs vragen. Maar dat kan ook anders dan alleen de zin 'wat is de vraagprijs'.
Daar zit echt veel verschil in. Ik kan persoonlijk veel uit de eerste mail/pb van mensen halen :j

Hier ben ik het ook mee eens, mensen die alleen vragen naar de vraagprijs, hebben vaak niet 'echt' interesse, maar mensen die eerst nog wat andere dingen vragen, of vertellen, zou ik wel eerder de vraagprijs erbij doorgeven.

fokfanaat

Re: Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:01

nou ik vind een richtprijs wel heel fijn in een advertentie

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:03

Wat roept wantrouwen op?

Let je bijvoorbeeld ook op de achtergrond van de foto's? (vieze slordige bende, onguur tiep met peuk die paard vasthoudt... of juist een smetteloze omgeving, blij lachende frisse eigenaar erop?) Of kun je dat loskoppelen en kijk je alleen naar het paard?
Ofwel: wegen vooroordelen of veronderstellingen dan ook mee?
Zo van: "kijk nou wat een bende, dat dier is vast nooit goed ontwormt en heeft vast slecht zittend tuig op gehad en goedkoop voer gegeten".

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:04

fokfanaat schreef:
nou ik vind een richtprijs wel heel fijn in een advertentie

Lijkt mij ook. Je zult op basis van een aantal criteria advertenties moeten schiften, de prijs is daar 1 van.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:08

Richtprijs is wat anders. Met mijn advertentie nu lukt dat niet omdat het om eventueel ook een veulen gaat. Maar normaal gesproken heb ik er óf NOTK, richtprijs of bieden vanaf:.... (eigenlijk ook een richtprijs dan al).

Bij veulens zet ik er geen prijs meer bij. Ik verbaas mij altijd weer over sommige mensen. Dan heb ik een veulen te koop staan voor een (binnen ons ras) normale prijs van circa 1800 euro.
Krijg ik een mail van iemand(meerdere keren voorgekomen) dat ze hem op kwam halen voor 400 euro want er stond er ook 1 voor die prijs op.
Heb mevrouw gezegd dat ze die dan maar op ging halen en niet die van mij.

Het is bijv hier in het topic ook weer goed te zien wie meer aan de kopende en verkopende kant staat.
Ik sta bijna altijd aan de verkopende kant. Ik probeer mijn advertenties zo helder mogelijk te maken en duidelijk beschreven wat voor doel het paard zich het beste bij voelt. Dit zodat je later niet krijgt dat het doorverkocht wordt omdat het toch niet past (even daargelaten dat dat bij ruiters kan veranderen natuurlijk).

Maar juist door er soms geen vp bij te zetten kan ik in de reacties die ik krijg goed peilen wie er oprecht geinteresseerd zijn. Het klinkt misschien raar maar als ik echt een goed gevoel bij iemand heb zet ik een lagere vp neer dan wat ik eigenlijk in gedachten had, als er naar gevraagd wordt dan bij iemand die puur een bericht stuurt met 'wat is de vp'.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:08

Als ik een advertentie open, is dat in eerste instantie de foto die het doet, of een goeie titel.

Verder wil ik graag weten,
Hoe hoog, afstammeling, fokkerij, behaalde premie's verder goed gezond.

Qua foto's wil ik een goeie duidelijke stand foto, een goeie bewegings foto dus met de voetjes van de vloer, en niet zo half neerkomt.
Het liefst met een filmpje.
Verder vraag ik altijd het registratienummer om het paard na te trekken via het stamboek.