Leaser nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Re: Leaser nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:33

Ik zou een leaser niet eens overwegen. Dan zorg ik wel dat ik mn paard kan bekostigen, door een extra baantje te nemen ofzo. Maar daar heb ik het al met jou over gehad hé, TS.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:38

Weet niet of ts wel naar alle adviesen luisterd. Heb er haar ook al verschillende gegeven in een ander topic van haar.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:42

FriesWytske schreef:
Weet niet of ts wel naar alle adviesen luisterd. Heb er haar ook al verschillende gegeven in een ander topic van haar.

Ik ga met je mee.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:43

Sonja schreef:
Iemand die lekker buiten wil rijden, heeft een koopje aan een fijn recreatiepaard voor 100 euro.
Ga eens 2x in de week een rit van 2 uur maken. Dan rij je 16 uur per maand.
Op een manege mag je niet lekker in je eentje weg, betaal je minstens een tientje per uur, én moet je op de tijd letten...

Paard in kwestie kan echter (nog) niet alleen naar buiten. Daarnaast zou je in dit geval een paard leasen van iemand die telkens van gedachten verandert en niet weet wat ze wil, daar zou ik dus echt gek van worden. Mag je de ene keer dit, de andere keer moet je weer dat. En daar dan ook nog eens 100 euro per maand voor betalen, nee, dank je de koekoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:48

Tja kijk, dát is inside-information die ik natuurlik niet heb.

Verleasen = wat te bieden hebben + goede afspraken maken + loslaten.

Als je aan 1 van die 3 niet kunt voldoen, moet je niet gaan verleasen want dat komt niet goed.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:00

Qua de TS is sowieso een raar verhaal. Meid is 18 jaar, paard is 16 jaar van de familie en ouders hebben besloten nu ze 18 is dat zij het paard maar moet betalen en dat lukt haar niet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:03

Sonja schreef:
Tja kijk, dát is inside-information die ik natuurlik niet heb.

Verleasen = wat te bieden hebben + goede afspraken maken + loslaten.

Als je aan 1 van die 3 niet kunt voldoen, moet je niet gaan verleasen want dat komt niet goed.

Tja, TS viel me nogal op omdat ze zoveel op de eerste pagina stond met telkens weer nieuwe topics. Voor elk twijfeltje moet een topic geopend worden schijnt en hieruit blijkt dat ze gewoon niet weet wat ze wil. Dat is niet persé erg natuurlijk, maar het is geen goede basis voor een leaser.

Zelf zou ik ook zeker niet (meer) voldoen als verleaser hoor, want ik voldoe ook niet aan alledrie jouw punten. Ik zou het namelijk niet los kunnen laten. Alhoewel, ik zou het vast wel kunnen, maar niet meer willen.

edit:
kimberly1995 schreef:
Qua de TS is sowieso een raar verhaal. Meid is 18 jaar, paard is 16 jaar van de familie en ouders hebben besloten nu ze 18 is dat zij het paard maar moet betalen en dat lukt haar niet.

Inderdaad, het was echt een gezins-/familiepaard waar iedereen op reed. Ik moet ook zeggen dat ik, als familie zijnde, het niet over m'n hart zou verkrijgen om de verantwoording voor het paard dan zo af te schuiven (zo komt het nu wel op mij over namelijk).
Ik vind dat het eigenlijk toch nog steeds de verantwoordelijkheid van de hele familie is wat er met het paard gebeurt. Tuurlijk, als TS de enige is die ermee rijdt en bepaalt waar het dier staat dan mag zij ook het meerendeel van de kosten dragen. Maar ik vind dat iedereen financieel best een steentje bij kan dragen, al is het alleen maar voor de periode dat TS financieel krap zit.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:34

jullie vind het mischien een raar verhaal maar ik kan het wel uitleggen.
vroeger waren we best rijk , daarom hebben we dus een paard gekocht. iedereen van het gezin reed er op. maar nu iedereen ouder is geworden hebben ze andere interesse gekregen denk daar bij aan kinderen en hun eigen gezin. ze vonden het paardrijden niet meer leuk en zijn er mee gestopt. toen bleven mijn moeder en ik over. wij bleven nog altijd het paardrijden leuk vinden. maar nu mijn ouders gescheiden zijn is er een stuk minder geld. en ook door de crisis is er minder geld. mijn vader wil geen alimentatie meer betalen. toen me vader nog wel allimentatie betaalde betaalde mijn moeder en ik samen het paard en kon het precies uit. maar nu mijn vader geen alimentatie meer wil betalen komen we krapper te zitten. mijn moeder is arbeidsongeschikt en ik heb een baan. dus ik blijf over om mijn paard te betalen. dus zo is de situatie een beetje. mijn paard staat nu op een goedkopere stal met zware bak maar daar is ze nu kreupel van geworden. dus we willen daar weer weg. want de gezondheid van ons paard staat voorop. haar verkopen is voor mij echt geen optie dat kan ik niet over me hart verkrijgen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:41

shalana1995 schreef:
jullie vind het mischien een raar verhaal maar ik kan het wel uitleggen.
vroeger waren we best rijk , daarom hebben we dus een paard gekocht. iedereen van het gezin reed er op. maar nu iedereen ouder is geworden hebben ze andere interesse gekregen denk daar bij aan kinderen en hun eigen gezin. ze vonden het paardrijden niet meer leuk en zijn er mee gestopt. toen bleven mijn moeder en ik over. wij bleven nog altijd het paardrijden leuk vinden. maar nu mijn ouders gescheiden zijn is er een stuk minder geld. en ook door de crisis is er minder geld. mijn vader wil geen alimentatie meer betalen. toen me vader nog wel allimentatie betaalde betaalde mijn moeder en ik samen het paard en kon het precies uit. maar nu mijn vader geen alimentatie meer wil betalen komen we krapper te zitten. mijn moeder is arbeidsongeschikt en ik heb een baan. dus ik blijf over om mijn paard te betalen. dus zo is de situatie een beetje. mijn paard staat nu op een goedkopere stal met zware bak maar daar is ze nu kreupel van geworden. dus we willen daar weer weg. want de gezondheid van ons paard staat voorop. haar verkopen is voor mij echt geen optie dat kan ik niet over me hart verkrijgen.

Zoals ik jou al aangegeven heb, zou ik dan kijken voor bijvoorbeeld een ruime folderwijk erbij. Dan zou je het wel kunnen bekostigen en dat kost maar een paar uur werk.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:23

Jij zegt dat ze kreupel is geworden van de bak. Maar misschien heeft ze gewoon een spiertje verrekt op het land. Dat ze daar lekker gek heeft gedaan. Of is ze gewoon wat stijf door de snelle temperatuurswisseling. Dat kan ook met een oudje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:29

Het lastige aan het verhaal is dat je dus een paard wilt verleasen dat 18 jaar oud is. Op zich geen probleem ware het niet dat je dus nu een kreupel paard hebt (niet te verleasen) en een paard hebt dat niet naar buiten kan (ook niet handig bij het verleasen).

Om dus je paard weer goed te krijgen moet je gezien je andere topic terug naar je vorige stal. Maar om je vorige stal te betalen moet je een leaser hebben. Dat noem ik een visueuze cirkel waar je niet zomaar uit komt.

Oplossing: je paard terug plaatsen, zorgen dat hij/zij weer goed wordt en dan een leaser zoeken.
Tussentijds zelf zorgen voor extra financiële middelen om de herstelperiode en zoekperiode naar een geschikte leaser te overbruggen.

Als je het extra budget niet op kan hoesten zie ik geen andere oplossing dan verkopen. Alleen zit je momenteel met een vrij onverkoopbaar paard als ik het zo lees.

Snap dat het vreselijk moeilijk is om in deze omstandigheden aan verkoop te denken maar denk vooral aan wat het beste voor je paard is. Als jij dat niet kan betalen en een ander kan en wil dat wel dan zul je je gevoel wat aan de kant moeten zetten en voor haar/hem de beste keuze maken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:34

Denk ook dat als je je paard nu weer terugzet op zijn oude plaats. Je dubbele kosten hebt deze maand. Weet wel zeker dat een pensionhouder een paard niet een week gratis laat staan. Daar zul je ook voor moeten betalen. Bovendien ben je vanaf het begin al bezig geweest met het terug willen. Had je hier niet aan kunnen denken, voordat je haar had verplaatst. Vind dat je je paard niet eens de tijd geeft om ergens te wennen.
Ook heb ik van de pensionstalling begrepen dat je bijna niks met hen hebt besproken. En kan je vertellen dat ze het niet leuk vinden dat ze het allemaal via het internet moeten vernemen. Heb ze namelijk er op gewezen dat er hier over hun een aantal topics zijn geopend.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:39

FriesWytske schreef:
Denk ook dat als je je paard nu weer terugzet op zijn oude plaats. Je dubbele kosten hebt deze maand. Weet wel zeker dat een pensionhouder een paard niet een week gratis laat staan. Daar zul je ook voor moeten betalen. Bovendien ben je vanaf het begin al bezig geweest met het terug willen. Had je hier niet aan kunnen denken, voordat je haar had verplaatst. Vind dat je je paard niet eens de tijd geeft om ergens te wennen.
Ook heb ik van de pensionstalling begrepen dat je bijna niks met hen hebt besproken. En kan je vertellen dat ze het niet leuk vinden dat ze het allemaal via het internet moeten vernemen. Heb ze namelijk er op gewezen dat er hier over hun een aantal topics zijn geopend.

Hmm, ik zou persoonlijk nooit dan voor de volle maand betalen, maarja. :p

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:42

Tja, dat is niet aan mij. Als ze dat dan zouden doen, kan ik me het helemaal goed voorstellen. Want ze hebben wel de onkosten. En bovendien staat dan de rest van de maand de stal leeg. Terwijl ze hem anders aan iemand anders hadden kunnen verhuren.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:00

FriesWytske schreef:
Tja, dat is niet aan mij. Als ze dat dan zouden doen, kan ik me het helemaal goed voorstellen. Want ze hebben wel de onkosten. En bovendien staat dan de rest van de maand de stal leeg. Terwijl ze hem anders aan iemand anders hadden kunnen verhuren.

Ook risico van het vak dat de stal leeg staat. Als ik de dag van te voren zeg, stel 30 maart: Ik vertrek morgen naar een nieuwe stal. Is die stal voor morgen/overmorgen wss ook niet bezet meer.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:05

Daarom wordt er in de meeste stallen een opzegtermijn van 1 maand gehanteerd. Als hij dan nog niet bezet is. Hebben ze in ieder geval een maand overbrugging gehad.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:06

FriesWytske schreef:
Daarom wordt er in de meeste stallen een opzegtermijn van 1 maand gehanteerd. Als hij dan nog niet bezet is. Hebben ze in ieder geval een maand overbrugging gehad.

Daar zou ik nooit aan beginnen xd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:27

kimberly1995 schreef:
FriesWytske schreef:

Dan zou jij bij mij nooit pensionklant worden :')

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:28

Sonja schreef:
kimberly1995 schreef:

Dan zou jij bij mij nooit pensionklant worden :')

Dat zou goed kunnen. Ik snap jouw positie, maar ik denk dat jij ook wel kan begrijpen dat iemand liever geen opzegtermijn wilt, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:29

Nee.
Dat heet normaal Nederlands recht en eerlijk zaken doen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:36

Ik vind het geen gek idee om een bijrijder/ vrzorgster/ of zoals jij het noemt leaser te nemen als je de maandelijkse kosten niet meer kan betalen.
Maar het moet wel redelijk zijn.

Jij hebt een recreatie paard van 20 jaar, welke ook nog kreupel? is...
Ik denk niet dat je iemand vind die 100 euro per maand wilt gaan betalen om dan een paar keer in de maand jouw paard te gaan verzorgen

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:38

kimberly1995 schreef:
Dat zou goed kunnen. Ik snap jouw positie, maar ik denk dat jij ook wel kan begrijpen dat iemand liever geen opzegtermijn wilt, toch?

Die opzegtermijn is wederzijds.
Een stalhouder zit niet graag onverwachts met een lege stal, dat kost hem een maand stalling
Een paarden eigenaar staat niet graag onverwachts met zijn/haar paard op de dijk.

Er zijn overigens nog maar weinig stallen waar geen opzegtermijn meer geld

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:40

@ frieswytske , ik vind het niet zo leuk van je dat je het hebt door verteld. dit is mijn zaak en daar heb jij niks mee te maken. en je hoort je daar niet mee te bemoeien

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:41

Ben het met Marlies eens, lange termijn afhankelijk --> geen optie...

En succes vinden met een leaser, heb het idee dat zelfs mensen die gratis een paard aanbieden waar in verhouding meer mee kan, aantrekkelijker (leeftijd, mensen schrikken daar vaak op af! Terwijl het echt niets uit hoeft te maken) al moeite met iemand vinden... Laat staan voor 100 euro per maand...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:43

@MirandaDvG : ik had inpricipe al iemand gevonden die er 100 euro voor wou betalen. ik hoop dat ze snel beter word en ik denk niet dat het voor altijd is dat ze kreupel is. het hoort er wel bij en dat weet je denk ik ook wel als leaser.