Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Iemand die lekker buiten wil rijden, heeft een koopje aan een fijn recreatiepaard voor 100 euro.
Ga eens 2x in de week een rit van 2 uur maken. Dan rij je 16 uur per maand.
Op een manege mag je niet lekker in je eentje weg, betaal je minstens een tientje per uur, én moet je op de tijd letten...
Sonja schreef:Tja kijk, dát is inside-information die ik natuurlik niet heb.
Verleasen = wat te bieden hebben + goede afspraken maken + loslaten.
Als je aan 1 van die 3 niet kunt voldoen, moet je niet gaan verleasen want dat komt niet goed.
kimberly1995 schreef:Qua de TS is sowieso een raar verhaal. Meid is 18 jaar, paard is 16 jaar van de familie en ouders hebben besloten nu ze 18 is dat zij het paard maar moet betalen en dat lukt haar niet.
shalana1995 schreef:jullie vind het mischien een raar verhaal maar ik kan het wel uitleggen.
vroeger waren we best rijk , daarom hebben we dus een paard gekocht. iedereen van het gezin reed er op. maar nu iedereen ouder is geworden hebben ze andere interesse gekregen denk daar bij aan kinderen en hun eigen gezin. ze vonden het paardrijden niet meer leuk en zijn er mee gestopt. toen bleven mijn moeder en ik over. wij bleven nog altijd het paardrijden leuk vinden. maar nu mijn ouders gescheiden zijn is er een stuk minder geld. en ook door de crisis is er minder geld. mijn vader wil geen alimentatie meer betalen. toen me vader nog wel allimentatie betaalde betaalde mijn moeder en ik samen het paard en kon het precies uit. maar nu mijn vader geen alimentatie meer wil betalen komen we krapper te zitten. mijn moeder is arbeidsongeschikt en ik heb een baan. dus ik blijf over om mijn paard te betalen. dus zo is de situatie een beetje. mijn paard staat nu op een goedkopere stal met zware bak maar daar is ze nu kreupel van geworden. dus we willen daar weer weg. want de gezondheid van ons paard staat voorop. haar verkopen is voor mij echt geen optie dat kan ik niet over me hart verkrijgen.
FriesWytske schreef:Denk ook dat als je je paard nu weer terugzet op zijn oude plaats. Je dubbele kosten hebt deze maand. Weet wel zeker dat een pensionhouder een paard niet een week gratis laat staan. Daar zul je ook voor moeten betalen. Bovendien ben je vanaf het begin al bezig geweest met het terug willen. Had je hier niet aan kunnen denken, voordat je haar had verplaatst. Vind dat je je paard niet eens de tijd geeft om ergens te wennen.
Ook heb ik van de pensionstalling begrepen dat je bijna niks met hen hebt besproken. En kan je vertellen dat ze het niet leuk vinden dat ze het allemaal via het internet moeten vernemen. Heb ze namelijk er op gewezen dat er hier over hun een aantal topics zijn geopend.
FriesWytske schreef:Tja, dat is niet aan mij. Als ze dat dan zouden doen, kan ik me het helemaal goed voorstellen. Want ze hebben wel de onkosten. En bovendien staat dan de rest van de maand de stal leeg. Terwijl ze hem anders aan iemand anders hadden kunnen verhuren.
kimberly1995 schreef:Dat zou goed kunnen. Ik snap jouw positie, maar ik denk dat jij ook wel kan begrijpen dat iemand liever geen opzegtermijn wilt, toch?