De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:39

Britt_Sisi schreef:
Samen met een vriendin op haar haflinger willen zitten, Ik zat er op zonder zadel, zij wilde via de bakrand achterop klimmen, pony doet een stapje opzij, vriendin had mijn schouders vast dus ik was uit evenwicht..
Resultaat: Ik ernaast, zij op der pony der kont en van het lachen gleed zij er ook af!
je kan wel raden hoe hard wij gelachen hebben haha!

Hwb ik ook gehad. vriendin trok mij mee omdat paard 1stap olzij deed tijdens opstappen. ik hard om me kont vriensin op dr hoofd en een gat en enorme wi op dr hoofd. (Zij haf geen cap op ikke wel)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:42

Ik wilde afstappen van een pony die ik voor de eerste keer reed, bijna op de grond al, gaf ze een bokje. Nou daar zat ik dus op mijn kont in het muffe zand... En die pony maar kijken van mij naar haar eigen rug...
HOOR JIJ NIET DAAR!?!?!

Of op de manege, 3 keer in een kwartier van dezelfde oerbrave pony afvallen.
Ach sommige mensen hebben gevoel voor evenwicht en sommige niet?

Op de pony die ik nu rijd zit ik wel eens op zonder tuig en dan kan in in galop gewoon sms'en (jaja onverantwoord :P)

Nwktje

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:50

Op de manege een keer, paard staat er nog al bekent om dat ze overal van schrikt en er van door gaat. Ik zat die les op haar ging goed af en toe schoot ze er vandoor ook soms een bok uitzitten alleen toen ging het mis. Ze schrok weer eens ergens van dus ik nam haar een beetje terug en zei 'ho' paardje lief wist niet hoe snel die moest stoppen en stond meteen stil. Alleen ik had daar niet op gerekend dus ik schoot naar voren en viel er zo af na eerst nog heel lang worstelen aan dr nek om niet te vallen.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:57

Op mn eigen paard, was aan het uitstappen; beugels uit, teugels los en totaal niet opletten, paardlief schrikt en draait zich ineens rond zijn as. Wat resulteerde dat ik met mn bips op de grond zat en paard me raar aan stond te kijken.

In manege tijden; het befaamde beugeltjes over het zadel heen, pony gaf een complete rodeo sessie weg, niks aan de hand. Totdat de pony eindelijk klaar was en stil stond, ik gleed er zo naast haha.

CBF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:59

Ik wilde afstappen van m'n paard maar ze liep weg (waardoor ik een beetje onzeker werd ofzo) maar mijn voet bleef hangen. Daardoor duikelde ik over haar rug, draaide mezelf wel om en kwam (hard) op mijn billen terecht.......
Er zijn sierlijker manieren om af te stappen := _O-

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:14

Geweldig die verhalen :P

1: Manege pony Doortje...op de lange zijde de galop versnellen (deed ze zelf, terugnemen lukte niet), en dan in de hoek 180 graden draaien.
Ik vloog er met een salto vanaf en kwam op mijn voeten terecht :+
Doortje vond het ook vreemd :P

2: Manege paard Kaline, vrijrijden...zij bokken en steigeren. Ik was mn linkerbeugel kwijt, zij bokt nog een keer, ik zit scheef, zij steigerd en ik stap tijdens het steigeren soort van af aan de rechterkant :+
Kaline snapte er niets van en ik ook niet hahaha

3: Manege paard Loco, springwedstrijd. Zij weigerd, ik wil opnieuw de sprong nemen, wij keren om, sprong ze er zijwaarts overheen! Ik hang aan dr hals, zij schrikt en steigerd, ik wacht tot ze rustig is en laat me rustig zakken :+

4: Op een pony in de wei, zonder zadel, alleen halster en touw.
Zij maakt ruzie met een andere pony (veulen verdedigen, niet van haar :+ ), bokken/steigeren/slaan ik blijf zitten.
Even later weer verder, maakt ze een mini bokje en ik glij zo langs dr hals op de grond :P

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:22

maaikman schreef:
lrtj_ schreef:
Op de manege tig jaar geleden,
Ik reed op roza en zat in galop. Ze stopte en ik viel er voorover af en nam het hoofdstel mee.
En dan sta je daar al 8 jarige verontwaardigd met een hoofdstel in je hand.
En iedereen lachen en ik stond daar van huh.

Bij mij op de manege ook een keer, maar dan met springen. Kindje aan de ene kant van de sprong met hoofdstel, pony aan de andere kant :D

Hahaha ja bij ons ook!!

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 01:28

Ik wilde ook een keertje mijn bijrijdpony in de wei zetten. Normaal is ze heel rustig en braaf als het daarom gaat, maar toen ik het poortje opendeed (terwijl ik haar nog vasthad) sprong ze zo weg. Ik lag met m'n snoet in de modder en de pony kwam totaal gedesoriënteerd teruglopen. Gelukkig konden ik en m'n moeder er wel om lachen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:33

Lous schreef:
1.
Op je paard springen omdat je zonder zadel gaat rijden en er vervolgens aan de andere kant weer afvallen.

Deze, ja :+

Ook een leuke: in volle rengalop met poown door het bos crossen op de meest onverantwoorde manier, en er vervolgens afkukelen tijdens het stappen omdat mevrouw zich even verstapte en ik niet op zat te letten...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:37

Ik had een hele lieve C-pony waar ik veel indiaantje mee speelde samen met mijn buurjongen. Op een gegeven moment had de indiaan gewonnen en zat de cowboy met strotouwtjes aan de appelboom in de wei vastgebonden... De indiaan (ikke dus) stapte daar al oorlogskreten uitslakend omheen op de pony met een touwje aan het halster zonder zadel. Touw was niks te lang helaas. Terwijl indiaan bleekgezicht aan de boom zo aan het toespreken was viel het oog van de pony ineens op een appel.... Het hoofd ging abrupt naar beneden en de indiaan ging op een onelegante wijze aan de voorkant over de hals met een vreemde zwaai zo een bult stront in. De vastgebonden cowboy moest natuurlijk heel hard lachen waarom de vieze stinkende indiaan naar huis ging en de cowboy achterliet. Een voorbijganger heeft hem uiteindelijk uit zijn benarde positie bevrijdt en we hebben een paar weken niet gespeeld.... :')

Maar ik heb een heel arsenaal aan vreemde valverhalen met een goede afloop...

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:50

1. Op kamp: pony stopte ineens fel vannuit galop en ik maakte een mooi salto'tje overzijn nek...
2. Vorige week: iemand had pony vast aan rechterkant, ik probeer op te stappen aan linkerkant, pony begint toertjes te draven rond de persoon aan de rechterkant en ik viel recht op mijn kont, gelukkig is het een heel kleine pony en dus niet zo hoog ;)

etutnlg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:20

Toen ik voor de vierde keer als 10 jarig meisje op m'n nieuwe pony zat viel ik er ook af..
We waren heel rustig aan het stappen helemaal aan het ene uiteinde van de baan
Toen ineens schrok ze, en scheurde ze keihard naar de andere kant (60 m)
En toen stopte ze plotseling en ik maakte een salto voorover en viel plat op me rug
Moest gelukkig wel lachen en ben er weer gewoon opgestapt haha
Het is ook nog heel veel vaker gebeurd hierna, maar ik leerde het uit te zitten gelukkig :D

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:01

Jaren geleden met een vriendin samen aan het rijden in de binnenbak, toen we klaar met rijden waren zouden we zonder zadel uitstappen. Mijn vriendin vertelde dat ze altijd dan het zadel los maakt, achter het zadel gaat zitten (dus op de kont zeg maar) en dan het zadel op de bakrand legt, zo hoefde ze dan niet af en weer op te stappen. Dat ging ik dus ook proberen, ik maak het zadel los, ga achter het zadel zitten en pak het zadel op, en op dat moment begint de pony te rennen dus die ging onder mij door zeg maar. Zat ik daar op de grond met het zadel in m'n handen :')

sis97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:21

Ik stapte op zonder hem aan te singelen...
resultaat: aan het galloperen in het bos. zadel schuift naar de zijkant. IK BLIJF ZITTEN!
maar val er naar 10 meter toch af! :P
heb nog nooit zo hard moeten lachen! vooral toen je het hoofd van het paard
zag toen hij terug naar me kwam lopen haha!
zo van, het is toch je iegen schuld dat je me niet hebt aangesingeld! :+

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:26

Haha deze is leuk!
Ik ging opstappen op mijn pony, ik zat er op en wou de bak in stappen. Ik bleef met mijn beugel aan de deur hangen waardoor hij los schoot. Beugel valt op de tegels en dit maakt lawaai. Mijn pony schrok hiervan en zette een paar draf pasjes. Maar aangezien ik uit evenwicht was omdat die beugel gevallen was raakte ik nog meer uit balans en viel ik zo van haar af :+

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:27

Achterste voren :')

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:28

Met paard en al in de sloot, op dat moment niet grappig en veel stress maar achteraf heelhuids vanaf gekomen :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:28

Pas de Deux :+
We hadden het laatste kwartier van de les een carrousel gereden. Ik reed samen met iemand anders voorop, maar zodra we in galop gingen viel alles achter ons uiteen, maar wij bleven netjes naast elkaar rijden.
De week erop, wat er precies gebeurde weet ik niet meer, maar onze paarden gingen er tegelijkertijd vandoor, om tegelijkertijd op de rem te gaan waarna wij tegelijkertijd kennis maakten met de grond. Toen waren we helemaal het perfecte Pas de Deux koppel _O-

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:29

Oh en de "voor het eerst zonder zadel, dus in de bocht glij ik in galop van poownie af", moeten we ook niet vergeten :+
Tenminste...dat had ik toen ik net reed en de eerste keer zonder zadel ging :P

Dorus: hebben jullie wel gewonnen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:30

Was op ponykamp eens hyper :') , ik vol enthousiasme erop maar ging zo raar dat ik half over het paard op mijn kop hing :') voet zat netjes in de beugel vast :') , ook weleens in rengalop schoof het zadel recht in de brandnetels

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:32

Hahaha ik niet maar mijn vader wel.
We waren op buitenrit en mijn vader reedt op mijn moeder haar paard.
Is hij zo druk met mij aan het praten en kijkt achterom naar mij toe,
heeft ie niet in de gaten dat paard langs een lantaarnpaal loopt met genoeg ruimte ertussen voor m zelf..
Wordt ie zo uit t zadel gewipt over de kont van paard en boem op de grond..
ja daar zat ie dan :Y)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:33

maaikman schreef:
lrtj_ schreef:
Op de manege tig jaar geleden,
Ik reed op roza en zat in galop. Ze stopte en ik viel er voorover af en nam het hoofdstel mee.
En dan sta je daar al 8 jarige verontwaardigd met een hoofdstel in je hand.
En iedereen lachen en ik stond daar van huh.

Bij mij op de manege ook een keer, maar dan met springen. Kindje aan de ene kant van de sprong met hoofdstel, pony aan de andere kant :D

Haha..! Wat grappig.. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:35

De raarste actie was toch wel toen mijn pony in galop opeens op zijn snufferd ging en ik een koprol maakte :+

En niet gevallen, was het rijden op een shetters, stijgert die (maar ik bleef tegenover de grond gewoon 100% verticaal) dus stond ik er opeens achter, vriendinnen waren dom 't kijken wat ik opeens erachter deed :')

Fair

Buikschuiven door de bak, voelt heel lekker *\o/*

Mastrootje

dark_nijnte schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

Ik heb hier echt heel hard om moeten lachen :') Dapper dat je ook daadwerkelijk jezelf gewoon laat vallen _O- Bij mij zou het bekertje toch echt aan het kortste eind trekken, wat (ik denk dat) mijn instructrice ook zegt. Haha!