Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Ik denk dat als jij nu dit paard verkoopt, je altijd zult denken wat er nog zou kunnen gebeuren daar.
Bij slacht heb je dat nooit; je wéét exact wat er is gebeurd en vooral dat er nooit meer iets kan gebeuren.
LianneBos schreef:trysteffy schreef:wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer
vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.
want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?
en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!
Susyb schreef:jorika1986 schreef:Een van mijn verzorgpaarden is precies zo'n zelfde als jouw paard.
Hier is werkelijk geen weg mee te bezeilen. Met poetsen en tutten een fantastisch lief paardje.
Maar zodra het iets moet gaan doen wat enigsins op werken lijkt, gaat het volledig in staking.
(lees helemaal over de zeik) Steigeren, bokken, gericht slaan, hoofd schudden en nog meer wanpraktijken.
Longeren is levensgevaarlijk...
Maar voor de rest is het een heel lief knuffelbeestje!
De eigenaar heeft al gezegd dat hij even wacht tot de vleesprijs een beetje omhoog gaat, en dat ze dan naar de slacht gaat.
Want dit paardje ,ook al is het nog zo lief, zal nooit geschikt zijn om te rijden...
(Het paardje is bij hem ''gedumpt'' door de vorige eigenaresse.)
Maar is die al helemaal nagekeken door een DA (al de eigenaar dat wil).
In TS haar geval is het mogelijk letsel (op het linkerachterbeen dat sterker moet na dan, maar dat alleen met training kan) er niet om zo raar te doen. Omdat dit uitgesloten is vind het een weloverwogen keuze.
trysteffy schreef:wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer
vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.
want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?
en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.
LianneBos schreef:Vind ik ook, hij mankeert iets, vind de juiste persoon voor hem! Dan kan hij ver komen zei jezelf! Ik ben tegen het slachten, & paard kan het echt wel voelen,ze zijn niet dom! Hij verdient een betere kans dan de slacht! Hij verdient jet gewoon! Ik zou net zo lang doorzoeken totdat je het perfecte baasje voor hem hebt! Zou ik eens een foto van je paardje mogen zien? $ succes!
xxpinczowxx schreef:ik ben het hier ook helemaal mee eens!
een paard is slim, en voelt echt wel dat er iets gaat gebeuren hoor.
Susyb schreef:LianneBos schreef:Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!
Ik ben het hier niet mee eens.. Een paard denkt echt niet zo aan de dood als dat wij dat doen hoor![]()
En ook niet elke paard hoeft iets te hebben om onhandelbaar te zijn (ik heb zelf ook een paard meegemaakt die gewoon echt niet voor rijpaard weg kon gaan, gewoon echt levensgevaarlijk. En het beest mankeerde niks (behalve in zijn hoofd want dat vogeltje vloog zich te pletter tegen zijn hersenpan)).
Hij heeft al 3 kansen gehad.. En ik kan me voorstellen dat je dan als eigenaar niet de verantwoordelijkheid wil nemen om hem weer te verkopen.. Misschiend at de volgende eigenaar er wel afvalt en verlamd raakt vanaf zijn nek en de rest van zijn/haar leven dus zwaar gehandicapt is?
Ik zou dat risico niet durven nemen over iemand anders zijn leven!
Ik vind het een weloverwogen beslissing van TS en ben voor inslapen in dit verhaal.
Susyb schreef:LianneBos schreef:Vind ik ook, hij mankeert iets, vind de juiste persoon voor hem! Dan kan hij ver komen zei jezelf! Ik ben tegen het slachten, & paard kan het echt wel voelen,ze zijn niet dom! Hij verdient een betere kans dan de slacht! Hij verdient jet gewoon! Ik zou net zo lang doorzoeken totdat je het perfecte baasje voor hem hebt! Zou ik eens een foto van je paardje mogen zien? $ succes!
Sorry maar ze voelen het omdat jij je zo voelt als je hem wegbrengt..
Een paard ziet echt verschil niet tussen de wegrijden naar concours en wegrijden naar de slacht..
Als ze daar komen en je laad ze af en je loopt gelijk naar binnen dan is het zo klaar.. dan hebben ze echt niks door![]()
(gewoon uit intresse heb je wel eens gekeken in een goed slachthuis?)
Dus jij zou het risico nemen om dit paard te verkopen en dan vervolgens na jaar gebelt te worden door iemand die in een rolstoel zit en niet meer kan bewegen de rest van zijn/haar leven... kijk dat vind ik pas egoistisch..
En sorry maar dat is mijn mening.. Ik ga nu dit topic verwijderen uit mijn lijst want anders ga ik op alles reageren ..
TS ik wens je heel veel succes met je keuze