Ik wil een pony maar heb geen geld .geen geld geen pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauriiieee

Re: Ik wil een pony maar heb geen geld .geen geld geen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:55

Geen geld geen verkoop,
ook niet wachten tot mensen het hebben gespaard.
in die tijd vind je meschien iemand anders ,
maar zeker nooit op afbetaling verkopen :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:18

tamary schreef:
Ik ben het niet helemaal eens met de opmerking dat als je de aanschaf niet kan betalen dat de rest er ook niet is. Sommige mensen hebben daar een reservepot voor waar enkel noodgevallen als DA, etc. uit betaald worden. Het kan best dat die tegen "hun" dier aanlopen als de pot voor extra uitgaves/aanschaf leeg is.

Maar het gaat hier om 750 euro. Als het nou 5000 euro is oké. Maar als je 750 euro niet kan uitgeven aan aanschaf, dan kun je imo ook geen paard onderhouden. Een reservepot is leuk, maar als die leeg gaat vanwege hoge dierenartskosten moet hij wel weer aangevuld kunnen worden, en dan niet met 50€ per maand, want als je dan kort iets achter elkaar hebt of iets hebt en er moet aansluitend speciaal beslag komen of medicijnen, heb je toch echt een probleem.

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 21:36

Ik heb ook een recerve potje mijn paarden staan naast huis dus geen stalings kosten. Maar heb besloten de pony te houden. Ik vertrouw het niet zo .hij mag oud worden bij mij.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:37

nanjaluna schreef:
Ik heb ook een recerve potje mijn paarden staan naast huis dus geen stalings kosten. Maar heb besloten de pony te houden. Ik vertrouw het niet zo .hij mag oud worden bij mij.

Ik denk dat je nu een goeie keus hebt gemaakt!
:D

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:37

Goed dat je hem aanhoudt en niet op '' afbetaling '' verkoopt. Als mensen echt heel graag een paard willen zonder gespaard te hebben dan nemen ze maar een lening bij een bank en niet bij de verkoper van het paard. Ik begrijp niet dat mensen dit tegenwoordig zomaar durven vragen. Nog even en ze bellen aan bij een willekeurig huis voor een tientje.

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:49

Ja oke zo'n reserve potje kan inderdaad, maar je weet het maar nooit met paarden, wat op de ene dag nog totaal.geen sprake van is is op de andere dag een noodzaak. Als ze plotseling zik worden heb je idd een reserve nodig. Waar haal je alles anders zo even doodleuk vandaan? Het hoeft niet veel te zijn maar geef toe, je kunt het geld soms niet zomaar missen :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:26

Je kan hem altijd in de verkoop houden, wie weet reageren over een tijdje wel hele leuke mensen die je pony kunnen betalen en die je pony een leuk tehuis kunnen bieden. Tot die tijd gewoon lekker bij je houden en die onzin berichten verwijderen.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:33

Niet op afbetaling een paard verkopen. Mensen moeten er geld voor hebben en anders niet...... stel dat ze alles zo "kopen" dan komt er een tijd dat ze niets meer kunnen betalen.....en dan, wat gebeurt er dan met dat paardje.....
Ik heb altijd geleerd: eerst sparen en dan kopen....

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:06

Buiten het feit om dat je heel waarschijnlijk op den duur gezeur gaat krijgen bij het verkopen op afbetaling, als iemand al geen geld heeft voor het aanschaffen van een paard, dan heeft diegene ook geen geld als er een keer een dikke dierenarts rekening komt. Dus dat is voor mij gewoon een no go.
En als ik een paard verkoop, verkoop ik het dier niet voor niets, dan wil ik hem niet nog een jaar houden zodat pietje in die tijd kan sparen, want in die tijd zit ik wel vast aan alle onderhoudskosten, en wie weet bedenkt pietje zich wel.
TS, ik zou gewoon lekker vasthouden aan de gedachte geen geld geen paard.