Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SteffiSara schreef:Ze krijgt sochtends 1/2 basisbrok en savonds ook 1/2 basisbrok.
Ik rijd haar met een enkel gebroken bit
Ik weeg 85 kg en ze komt zo'n 4/5 uur per dag buiten.
Ik rijd haar niet elke dag, ene dag rust, wandel dag.. Andere keer rijden, buitenritjes, ze krijgt elke dag genoeg aandacht!!
Ze heeft er lichamelijk niks aan over gehouden na dat ongeluk, maar ik wel. Heb nu scoliose dus mijn evenwicht is niet goed.
Op zondag wil de staleigenaar liever geem bezoek, maar ze worden dan wel buiten gezet. Somers worden ze sochtends in de weide gegooit en savonds weer binnen gezet
NeverGiveUp schreef:Hou op met die hulpmiddelen opperen alsjeblieft. Dat gaat je echt niet helpen. Ja je kan een scherp bit erin hangen zodat je hard kan gaan trekken. Je paard trekt heus wel terug hoor, daar gaat ze niet fijner en meer ontspannen van lopen.
Eerst zorgen dat ze geen pijn heeft, zadel, rug, gebit, benen?
Dan instructie. Misschien hou je veeeel te veel vast? Misschien zit jij uit balans en maakt dat het nog erger.
Of vind ze de bak vreselijk omdat je altijd hetzelfde doet?

SteffiSara schreef:Ik ben inderdaad veels te lief voor mijn paard!
En het Billy Allen Shank was enkelgebroken.
Ik zit niet constant aan haar kop te trekken, bij ons gaat het zo: hoe braver, hoe langer.
Ik gebruik helemaal geen kracht, ik doe het met mijn zit!
little_birdy schreef:misschien vlucht ze wel gewoon voor de ruiter![]()
aangezien je zelf al aangeeft dat je 85 kilo weegt en dat is natuurlijk niet heel licht
til daar minstens 5 kilo zadel en kleding bij op en een slechte balans
zet er eens een goede ruiter met balans op die wat lichter is
misschien vlucht ze gewoon voor jou als ruiter doordat je hem in de weg zit
SteffiSara schreef:Ik ben inderdaad veels te lief voor mijn paard!
En het Billy Allen Shank was enkelgebroken.
Ik zit niet constant aan haar kop te trekken, bij ons gaat het zo: hoe braver, hoe langer.
Ik gebruik helemaal geen kracht, ik doe het met mijn zit!
scooby14 schreef:little_birdy schreef:misschien vlucht ze wel gewoon voor de ruiter![]()
aangezien je zelf al aangeeft dat je 85 kilo weegt en dat is natuurlijk niet heel licht
til daar minstens 5 kilo zadel en kleding bij op en een slechte balans
zet er eens een goede ruiter met balans op die wat lichter is
misschien vlucht ze gewoon voor jou als ruiter doordat je hem in de weg zit
Sorry hoor, maar dit vind ik echt nergens op slaan. Hoezo best zwaar? Wie weet is ts wel aardig lang en dus prima in verhouding. Bovendien hebben we het hier over een tinker en niet over een rank arabiertje of zo.