Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gasselte schijnt ook leuk te zijn, maar mijn zusje is 12 en vond het een beetje kinderachtig en de lessen waren volgens haar ook niet echt spectaculair. Patrss_ schreef:Manege Bergemo http://www.bergemo.nl/ponykamp-en-ruite ... ntrum.html
Hier heb ik het echt onwijs naar mijn zin gehad! Ik ben er 3 jaar achter elkaar geweest, super mooie omgeving, hele lange bosritten, mooie bak(ken), mooi complex en super leuke activiteiten!
LoTjEeExXx_ schreef:Reelaer vond ik erg leuk!! Maar dat is meer superveel buitenrijden (trektocht) als je meet wilt dressuren en/ of crossenkan je naar het sgw kamp op de treekhoeve.. Vond het daar erg leuk alleen het was niet echt hygiënischGasselte schijnt ook leuk te zijn, maar mijn zusje is 12 en vond het een beetje kinderachtig en de lessen waren volgens haar ook niet echt spectaculair.
lucaa2 schreef:het fjordenpaard is een hele leuke als je vooral van het rijden houd. Wel een nadeel dat je niet zo veel met je eigen paard of toegewezen paard mag doen. een gemiddeld dagprogramma ziet er zo uit:
-je staat op dmv mensen die beneden met een bel aangeven dat het eten klaar is.![]()
-na het ontbijt ga je je klaarmaken en aankleden enz.
-daarna moet je je eigen paard of de toegewezen pony uit de wei plukken![]()
-dan moet je je pony vastzetten en even snel poetsen en opzadelen. (helaas krijg je hier heéél weinig tijd voor en moet je binnen een half uur klaarstaan)
-dan volgt er meestal een buitenrit van ca. 2 uur (wel veel dezelfde route)
-als je weer terugbent moet je afzadelen en nog even na-wassen/poetsen als ze vies/nat/bezweet zijn.
-daarna ga je als het mooi weer is naar het Ronostrand of blijf je op de manege (wel een beetje saai). Soms ga je ook met zijn allen spelletjes doen of mag je even bij je pony in de wei.
-later gaat de bel voor het avond-eten en na het eten doe je soms nog een buitenrit als je dat 's ochtends niet gedaan hebt.
-daarna maar gewoon weer naar bed
Hopelijk helpt dit een beetje met je keuze