Hi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:32

Is er geen manege in de buurt waar jullie met de shetlanders kunnen rijden ? Dan hebben jullie les ( lijkt me verstandig ) en een dan rijden jullie in een bak ( lijkt me verstandig ) ?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:34

Tja, het voordeel en het nadeel van zon forum is dat je eerlijke antwoorden krijgt. Dat kan ook betekenen dat je dingen te horen krijgt die je eigenlijk niet zo leuk vind maar die wel waar zijn..

Dat je die wilt vertellen hoe lang je bent vertelt mij namelijk dat je heel goed weet dat je te lang bent en eigenlijk niet zou moeten rijden, en volgens weet je ook heel goed dat paardenhoeven niet tegen lopen op de stenen kunnen. Maw je bent slim zat!
Nu nog even niet alleen aan je eigen lol denken maar eerst aan die van je toffe verzorgpown. Er is zoveel meer dan alleen rijden. En als je dat alleen maar leuk vind dan zul je verder moeten kijken,ook al is dat ook niet leuk om te horen!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:43

Waarom.......
Waarom na al 1000 soortgelijke topics, vragen nog steeds 12-15 jarige (en soms nog ouder!!) meiden of ze op een shet kunnen rijden.. Het antwoord is heel simpel:

NEE

Redenen?
-te groot
-te zwaar (zeg niet dat je dik bent o.i.d., maar een shet blijft een klein ding)
-kunt nergens fatsoenlijk rijden
-bokken en steigeren.. Alles uitgesloten bv. zadel, rug,gebit?
en zo kunnen we nog wel ff doorgaan..

Leer ze alsjeblieft gewoon wat vd, doe lekker langelijnen, wandel lekker met ze, doe wat schriktraining.. Die dingen allemaal.. Dat kan ook leuk zijn voor jullie..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:00

Ik vind zowiezo schokkend dat je met shetlanders, eigen of niet, op stenen gaat rijden? Je heb duidelijk gebrek aan informatie en verstand van paarden als je dit gaat doen. Ik vind het onverantwoord van de eigenaar dat ze zulke jonge meiden zomaar met hun shetjes alles laat doen wat hun leuk vinden. Hoe groot de shetjes zijn vraag ik me ook af, wie en wat zet jij nummer 1? Dat jij kan rijden? of dat de shetjes zo goed mogelijk worden verzorgd? Als je echt wil rijden, zoek dan een grotere pony of mogelijk paard, maar ga niet shetjes gebruiken daarvoor als je al mogelijk te lang bent.
Dat ze bokken en dergelijke, mogelijk gedacht dat ze het helemaal niet fijn vinden hoe jullie ze verzorgen?

Denk eerst na wat voor de shetlanders goed is, en wat nr 1 is voor hun en niet aan jezelf denken.

eefxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:03

Arme diertjes

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:04

Ik zou niet meer rijden.
Je kunt wel poetsen, wandelen aan de hand.
Dingetjes leren zoals flemen bijvoorbeeld.
Als je wilt rijden kun je beter naar een manege of een grotere verzorgpony zoeken.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:56

Niet meer rijden ! Of desnoods in de wei maar NOOIT op stenen.
Jullie weten volgensmij genoeg en ik ben ook 12 maar weet heel goed dat dat slecht voor de pezen/hoeven is.
Ga lekker wandelen, VD doen, lange lijnen, vrij springen, naturel horsemanship.
En ik denk dat je wel weet dat je te groot bent.
Je ziet ook heeel veel topics. '''ben ik te groot voor een shet/pony''. moet je daar maar eens kijken.
Zijn jullie net zo groot dan weet je het antwoord.
Maar rijd noooiiiittt meer op die stenen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:03

Volgens mij heb je zelf ook wel door dat je er niet meer op kan rijden, want anders had je wel antwoord gegeven op de vraag hoe lang jullie zijn.

Zeker als je geen bak heb zou ik het rijden, maar achterwegen laten. Kun je niet vrijheidsdressuur met ze gaan doen? Of longeren in het weiland. Jullie kunnen ook met ze gaan fietsen of schiktraining met ze gaan doen.

Rijden zou ik echt maar niet doen als je al 12 bent. Anders krijgen ze er echt last van!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:13

Helaas ga ik wel echt met mijn voorgangers mee. Opzich is een keer wat stappen en draven op het verharde niet erg, dat doen menpaarden ook. Maar die gaan bijna continu rechtuit. Het erf zal niet oneindig groot zijn en dan zul je dus meer bochten moeten maken en dat lijkt me niet fijn voor de gewrichten in combinatie met de harde ondergrond.

De kans dat je te groot en/of te zwaar bent met je 12 jaar is erg groot. Helaas vinden veel eigenaren dat het prima kan, of het interesseert ze simpel weg niet. Dus ik zou als ik jullie was wel even nagaan of het echt nog kan. Je zou een foto kunnen plaatsen dat je op de shet zit. De meeste mensen hier kunnen goed inschatten of je nog past. Ga je toch door met rijden dan vind ik dat een beetje egoïstisch als je niet meer past. Het moet voor de pony ook leuk en gezond blijven natuurlijk en er zijn meer dan genoeg andere dingen die je kunt doen (wandelen, fietsen, vrijspringen, aan de hand springen, lange lijnen, mennen, longeren enz).