Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
schoentje schreef:Bedankt allemaal!
Esther, bedankt voor de tip! Meestal lees ik het idd wel een aantal keer over, maar kan dan ff net niet de fout ontdekken. Nederlands op school is voor mij zo lang geleden en na school heb ik niet meer veel hoeven schrijven, dus de grammatica is verwaterd. Ik zou eigenlijk eens een opfriscursus moeten doen. Weet je iets? Een eenvoudig boek, website of online cursus die de basis weer wat opkrikt?
TessaB schreef:Leuk geschreven! Ik ben het helemaal met je eens dat het zeer de moeite waard is het parcourslopen van een wedstrijd te bekijken. Mooi spektakel altijd!
Wat betreft het balk wiebelen, volgens mij is dat om te kijken hoe makkelijk een balk uit de lepels valt wanneer het paard (of de windvlaag die het paard veroorzaakt als het over de sprong springt) de balk zou aanraken. Bij voorkeur ligt de balk ook hol, ipv bol (helemaal recht is zo'n houten boom immers nooit). Op sommige internationale concoursen zie je de ruiters er ook extra naar kijken en komt het zelfs voor dat de ruiter een parcourshulp naar een hindernis stuurt om de balk wat te draaien...

schoentje schreef:Parcoursverkennen, iets aparts om naar te kijken!
Wanneer het parcours word vrijgegeven voor verkenning dan luid de jury een bel, alsof er een ronde van een bokswedstrijd gaat beginnen. Het ziet er dan uit alsof er van alle kanten verdwaalde schaapjes de ring in komen sjokken, ze kijken, zoeken en mekkeren een beetje om zich heen totdat hindernis 1 door een van de schaapjes ontdekt word en de beestjes zich tot een kudde gaan vormen, die dan vervolgens een beetje rommelig door elkaar heen aan de wandel gaat.

Ik had hem op FB al gelezen; hij is echt treffend.
Ik zal er sowieso bij de volgende stukken op letten, omdat ik nu weet waarop ik moet en kan letten.

clarence schreef:Heel leuk stukje.
Wat betreft het balkje wiebelen: dat zal wel ontstaan zijn toen de lepels van heel diep naar plat gingen en de ruiters ineens dachten tijdens het parcourslopen: "Oei, heb ik Bessie wel genoeg getrixt?"