jasmijn78 schreef:Maflinger_S schreef:ik ga er bij mijn opmerking van uit dat TS niet een echte beginner is: ze heeft de haf ingereden en ja, het rijden gaat niet makkelijk maar er wordt door anderen gezien dat ze een goede ruiter is.
Ze geeft zelf aan dat de pony een maatje te groot/sterk voor haar is, dus het inrijden kun je dan niet geheel succesvol noemen. Als ze meer ervaren was/een betere combi was met deze pony had ze dit probleem niet. Bovendien is ze maar 14; hoe ervaren kun je een kind van 14 noemen? Kinderen van die leeftijd kunnen onmogelijk zo'n traject en wat daar bij komt kijken overzien. Kinderen moet je ook tegen zichzelf in bescherming nemen en ze niet laten aanmodderen met een kilo of 400 welke ze niet onder controle hebben.
Wellicht hebben de mensen die haar adviseren een passendere (sport)pony te kopen best wel kijk op de zaak en hebben ze het beste met haar voor. In dat geval doet ze er verstandig aan zulk advies op te volgen, ipv advies van mensen op te volgen die de situatie niet kennen, maar vaak puur vanuit de emotie reageren omdat ze gek zijn op haflingers.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn natuurlijk zat kinderen van 14 die echte beginners zijn, maar ik heb zelf ook voor het eerst een pony (deels) ingereden toen ik 12 of 13 was. Die pony loopt mee in beginnerslessen op een manege nu en is zeker geen oude knol die alles maar best vind. Je hebt kinderen van 14 die dat wel kunnen, je hebt ook volwassenen die het nog niet eens kunnen. Natuurlijk heeft je leeftijd er ook mee te maken of je een paard kan inrijden of niet, maar zeker niet alles.
.