In je eentje naar de paarden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 15:45

Tuurlijk. Maar je kunt je paard poetsen en invlechten terwijl je gezellig staat te kletsen :D
Eigenlijk is het niet eens dat ik de hele tijd wil praten met iemand ofzo. Als er nog maar iemand rondloopt..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:47

ik mis die gezelligheid ook wel. laats kwam er een 7 jarig lekker bijdehande tante langs. Of ze keertje mocht komen borstelen. Uiteindelijk gingen we meer kletsen dan borstelen.. hahah paard viel gewoon in slaap.

Zelfs een 7 jarige kan gezelligheid brengen al kom ik niet meer aan werk toe.

Zou best een leuke meid of jongen hier over de vloer willen hebben met dezelfde passie voor de hobby.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:49

Mijn 4 jongens staan voor mijn deur en geen andere...dus altijd alleen...heerlijk *\o/*

Niets beters om je paarden te begrijpen ...door naar ze te luisteren...ze praten echt wel :j

Maar iedereen is anders, dus als je je zo niet goed voelt, probeer er dan verandering in te brengen ;)

Succes

Horses12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:51

Soms vind ik het wel even fijn dat het rustig is, maar bijna altijd vind ik met andere mensen om mij heen het veel leuker! :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:57

Ik ben ook bijna altijd alleen. Paard staat wel bij andere paarden op die wei maar die eigenaars zijn er niet vaak. Stond vroeger op een pensionstal waar altijd wel iemand rondliep om een praatje mee te slaan en daar kon ik na het rijden zo heerlijk blijven plakken. Dat mis ik soms wel. Al kan ik ook erg genieten van gewoon alleen met paard te zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:59

Ik ben altijd alleen, wel lekker hoor.. Al vind ik het ook wel gezellig als er een keer een fotograaf mee is ofzo. :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:59

Martine_R schreef:
Hmm.. toch veel mensen die het wel prettig vinden dus.
Ik zelf niet, het liefst doe ik niks alleen :') 'T is niet dat ik bevestiging nodig heb ofzo, maar ik ben gewoon niet graag alleen.

Precies hetzelfde voor mij. En net dat stukje veiligheid voor als er wat gebeurd vind ik. Het blijven beesten en je weet maar nooit. :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:02

*geeft zichzelf een schop richting de paarden

Ik ga maar weer eens.. Forever alone haha :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:04

Ik heb het jaren alleen gedaan en als je je een dagje niet zo lekker voelt is het allemaal best zwaar. Ik vond het wel leuk hoor, maar had geen idee dat het zoveel leuker was met z'n tweetjes.

Sinds anderhalf jaar gaat mijn vriend mee, en alle zware klusjes gaan dan dubbel zo snel. Ook heel gewone dingen als 1 paard uit de kudde halen gaat gewoon veel gemakkelijker. En is het koud is of het regent, nou dat vergeet je op slag als je gezellig aan het kletsen bent terwijl :)

Doe mij dus maar met z'n tweetjes :)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:08

Ik heb er juist moeite mee als het heel druk is haha.
Nee hoor, vind het heerlijk om alleen op stal te zijn.
Is altijd al zo geweest, gewoon lekker je eigen ding doen zonder rekening te hoeven houden met anderen.
Ik kom voor mijn pony naar stal en niet voor gezelligheid, dan ga ik wel ergens anders heen.

Neemt niet weg dat ik het soms wel leuk vind om wat aanspraak te hebben, maar als ik moest kiezen dan ben ik toch liever alleen.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:13

Ik ben sinds een tijdje ook weer alleen bij de paarden. Reed eerst voor een man met pensionstalling. Maar helaas werd het me er te druk dat je met 5/6 in de bak was aan het rijden. En zoals je kan begrijpen was er geen rijden meer aan.

Nu ben ik sinds Oktober terug bij iemand, waar ik toen ik 14 was ook reed.
Daar is helemaal niemand anders dan ik en de paarden. De paarden staan in weides in het veld.
Heel vaak vind ik het héérlijk. Maar af en toe bekruipt me toch het gevoel van 'wat als'.

Vriendin gaat ook vaker mee, rijd dan op het weidemaatje van Springtime. Maar helaas kan zij niet zo vaak.

love_Soraya

Re: In je eentje naar de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:31

mijn paard stond ( helaas overleden) op een prive stalling .. gelukkig heb ik een vriend die eigenlijk altijd gezellig mee ging :) ook vond ik het dan wel een keer lekker als ik alleen was maar vooral de donkere avonden in de winter was ik blij dat ik niet alleen was, stond ook achtergelegen bij de bossen..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:33

Bij ons er is eigenlijk bijna altijd wel iemand, altijd bak delen opletten en aardig doen. Dat ik het echt heerlijk vind als ik is alleen ben. :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:53

Ik was op m'n vorige stal ook vaak alleen..
Dat vond ik helemaal niet leuk, was ook 1 van de redenen dat
Ik m'n paard verhuisd heb :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:54

Mijn paarden staan aan huis, dus ik ga ook alleen naar de paarden. Verzorgen en longeren doe ik wel in mijn eentje. Alleen rijden niet meer. Dat doe ik alleen nog als er iemand bij is. Ik ben 2 1/2 jaar geleden van mijn pony gevallen en heb toen mijn heup gebroken. Gelukkig was mijn toenmalige man er toen bij, anders had ik daar toch mooi gelegen met een paniekerig paard los in de bak. Als ik buiten had gereden weet ik helemaal niet hoe het afgelopen zou zijn. Dus sinds die tijd nooit meer alleen rijden. Overigens heb ik nu al een hele tijd niet meer kunnen rijden vanwege mijn heup, maar als het over een maand of 2 weer kan, gaat mijn vriend lekker mee met de fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:55

Ik. Nou ja... Alleen...
De pony's staan bij iemand aan huis met z'n 2en, ik fiets er samen met een vriendin (die een van de pony's doet) heen en verder doen we alles apart... Ik vind het niet erg, beter dan die betweterige meiden op de manege die je arrogant aankijken omdat jij 'maar' een manegeruiter bent en zij een eigen pony hebben...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:56

Op mijn vorige stalling (met 7 pensionklanten incl mijzelf) was het zo dat ik inderdaad vaak alleen was als ik op stal kwam. Heel soms was er iemand, maar die was dan net klaar als ik aan kwam. Alles alleen doen dus.

Nu ben ik sinds een klein weekje verhuisd naar een stalling op een kilometer afstand, hier hebben ze een hele grote club en is er altijd iemand! Variërend van kinderen van 10/11 jaar tot volwassene. Altijd gezellig dus, vooral omdat ik het (tot nu toe) met iedereen kan vinden. :)

Maar als je het vervelend vind is verhuizen dan geen optie, om het voor jezelf ook leuk te houden?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:58

Ik ben bij mij op stal ook altijd de enige!
Er rijd nog wel eens meisje maar die zie ik zelden en als ze er is ben ik nog in mijn eentje bezig :=
Er is vaak ook wel een boer thuis dus meld me wel als ik er ben maar die komt niet op stal.
Ik vind het heerlijk, op mijn werk zie ik genoeg mensen dus ben blij als ik in alle rust bij mij op stal kan zijn.
Heb de gewoonte ontwikkeld om veel tegen al mijn paarden te praten en dat kunnen ze wel waarderen.
Ze ontspannen altijd en komen in grote getale op mij af als ze me zien.
Ze maken ruzie om wie het eerste een wortel of iets mag en dringen om aandacht.
Bij anderen zie ik ze dat niet doen, ze zijn mij erg gewend.

De enige nare gewoonte die ik heb ontwikkeld als er dan toch eens iemand is die zegt hoe ik het moet doen of het zelf doet en daar heb ik een hekel aan en kan best fel reageren omdat ik alle paarden dagelijks in de hand heb en ze het beste ken.
Fikse woordenwisselingen komen er dan aan te pas.
Gaat ook om dingen in en rondom de stal.. aangezien ik het bij houd in mijn eentje vind ik het nogal stik vervelend als iemand anders het weer verpest zeg maar door zooi te maken oid.
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 06-01-13 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:59

Mijn 2 paarden staan op een particuliere stal, dus ik heb niet eens stalgenootjes. En ik moet je eerlijk bekennen, ik vind het heerlijk!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:09

Soms alleen, soms samen.

Mijn verzorgpony staat bij mensen aan huis, er is daar altijd wel iemand thuis (of bij de buren) maar die gaan nooit aan de bakrand kijken, vind ik ook helemaal niet erg, anders zou ik me juist bekeken voelen denk ik :)) Af en toe komen de kinderen meehelpen borstelen en dat is wel erg lief <3
Demotivatie snap ik wel, sinds kort heeft mijn vriendin ook een verzorgpaard, precies naast mijn verzorgpony :D Dus dan rijden we vaak samen in de bak of buiten. Laatst waren we alleen al 20 minuten naast elkaar aan het instappen zonder het door te hebben. 'T was al bijna donker :+ Ik vind het wel gezelliger met anderen erbij :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:11

Als ik overdag naar mijn paard ga, ben ik ook altijd alleen. Denk dan wel eens, als ik er nu afval en er gebeurt wel iets ergs, ben ik flink de sjaak :=
's Avonds geeft de stalhoudster eigenlijk altijd les, dus als ik zin heb in mensen om me heen, ga ik 's avonds :))

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:13

Ik ben ook altijd alleen bij mijn verzorgpony. Natuurlijk is de eigenaar er af en toe maar meestal ben ik daar alleen. Gelukkig heb ik wel wat vriendinnen die in de buurt staan met hun paarden waar ik lekker samen mee op pad kan :) .
Maar soms heb ik ook geen zin om alleen te gaan hoor, maar als ik er eenmaal op zit ben ik altijd blij dat ik gegaan ben! Ondanks dat samen gezelliger is kan ik er enorm van genieten om alleen met ponylief op pad te gaan!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:17

Ik ben ook altijd alleen, pony's staan namelijk aan huis.
Aan de ene kant vind ik het wel fijn, want heb alles voor mezelf en geen 'zeurende' mensen.
Maar vind het meestal niks aan om er altijd maar alleen te zijn.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:17

ik sta op een pensionstal met heel veel paarden, maar kan gewoon lekker in mijn eentje mijn eigen ding doen! voordeel is dat er altijd wel iemand is om te kletsen!
de stal ligt in een bosrijke omgeving dus veel zijn er op buitenrit , af en toe iemand in de bak!
toch met zoveel mensen op stal , is er toch wel een bepaalde rust, die ik op de manege waar ik eerst stond totaal niet had! ben nu soms de enige , buiten de staleigenaren om, op stal! maa rje hebt van die dagen dat het wel druk is en ja daar zet ik mezelf wel overheen!

tylando

Re: In je eentje naar de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:19

en ga graag samen op buitenrit..in mijn uppie vind ik er niet zoveel aan...soms wel eens een klein rondje alleen, dat is wel weer lekker, maar meestal vind ik het heerlijk om op buitenrit lekker te kletsen met een stalgenootje!