Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NaomiJouke schreef:Zijn ze met ze 2en de pony's aan het ophalen want dan heb je nog een groter probleem?
Ze zijn 11 dus nog minderjarig. Als de politie hier achter komt moet degene wie ze heeft verkocht in de gevangenis of een taakstraf en de minderjarigen een boete betalen. Dus ik hoop niet dat ze het alleen aan het ophalen zijn want dan kan het fout aflopen..
NaomiJouke schreef:Zijn ze met ze 2en de pony's aan het ophalen want dan heb je nog een groter probleem?
Ze zijn 11 dus nog minderjarig. Als de politie hier achter komt moet de gene wie ze heeft verkocht in de gevangenis of een taakstraf en de minderjarigen een boete betalen. Dus ik hoop niet dat ze het alleen aan het ophalen zijn want dan kan het fout aflopen..
Shirley schreef:Dat het onverwachts voor jou is, wil niet zeggen dat e.e.a. ondoordacht gaat
Zo te horen is er hier en daar toch al flink wat overlegd en geregeld en komen de dieren gewoon op een juiste plek terecht qua verzorging.
Sorry dat ik het zeg, maar zou het niet kunnen dat je ouders het hebben stilgehouden voor je om aan je negatieve bijdrage te ontkomen ?
Ik vind je knap jaloers overkomen ... gun je zusjes hun plezier !
Shirley schreef:Dat het onverwachts voor jou is, wil niet zeggen dat e.e.a. ondoordacht gaat
Zo te horen is er hier en daar toch al flink wat overlegd en geregeld en komen de dieren gewoon op een juiste plek terecht qua verzorging.
Sorry dat ik het zeg, maar zou het niet kunnen dat je ouders het hebben stilgehouden voor je om aan je negatieve bijdrage te ontkomen ?
En belazerd ?
Door wie en waarom ?
Zijn je ouders jouw verantwoording verschuldigd voor hun doen en laten en uitgaven ??
Ik vind je knap jaloers overkomen ... gun je zusjes hun plezier !
Benfan schreef:Ik persoonlijk zou mijn handen er vanaf trekken. Hoe sneu ook voor de pony's het ook mag zijn. Jij bent er niet om voor je ouders of je zusjes te zorgen, ze moeten toch echt eens leren op hun eigen benen te staan als het om dieren gaat. Je draagt wat dat betreft het complete gezin op je schouders als het om dieren gaat en dat is gewoon niet gezond. Laat hun zelf maar aanklooien, want het zou best zo kunnen zijn dat zij verwachten dat jij het allemaal wel voor hun oplost. En als ze die verwachting eenmaal hebben (die gegrond is overigens, want jij bent nu al alles aan het uitzoeken wat zij behoren te doen) zul je je leven lang de zondebok zijn als het om dieren gaat. Want als het niet goed gaat, dan komt het door jou lak aan hulp.. heel makkelijk voor hun want ze kunnen doen en laten wat ze willen en iemand die alles wel voor ze regelt.
Ik snap je volkomen als je denkt 'maar het is zo zielig voor die beesten' maar zolang jij dat blijft denken, en hun verzorger blijft zul je nooit hun veranderen. En jezelf op een ongezonde manier een plek geven in jullie gezin. Of te wel, laat hun het oplossen. Als ze je wat vragen dan zeg je dit hun dan ook maar.. hun pony's hun probleem zij hebben het op te lossen.