Welke kruising jouw interesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:47

ravvie schreef:
ik heb een kruising tussen een ijslander en een arabier :) deze is gefokt voor het uithoudings vermogen om hogerop in de endurance te komen , ook zitten in zijn bloedlijn engels volbloed en selle francais :)

Foto? :D

Team_Sublime

Re: Welke kruising jouw interesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:50

Afbeelding tadaa :3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:51

ook een leuke kruising. en hoe doet hij/zij het in de endurance? ik ben ook wel benieuwd naar de stokmaat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:54

Ik vind kruisingen van een fjord heel erg leuk en mooi zoals die fjordenkruising op de vorige pagina.

En verder vind ik een Berber x Arabier heel erg leuk en een Cruzado vind ik helemaal toppie, echt prachtige paarden komen daar uit (arabier met een PRE en of een Lusitano)
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 02-01-13 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:55

ik begin pas volgende zomer met endurance , heb hem nog niet zo heel lang. dat moet ik dus nog beginnen haha :) wel is zijn uithoudingsvermogen imens groot dus heb goede verwachtingen.

zijn stokmaat is 1.43 :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:56

Grappig dier, ben benieuwd hoe hij het gaat doen :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:56

Ik vind een fjord/IJslander mooi.
( heb er zelf een :o )

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:03

Wat een kicke kruising zeg, die Arabier met IJslander :D!

Ik zou mijn KWPN-merrie wel met een Frederiksborger willen kruisen, om de volgende redenen: Barok type paard, body zonder propperig te worden, wat ik al snel bij de Andalusiér vind. Zeer veelzijdig (net als de KWPN), Frederiksborgers werden vroeger overal voor ingezet. Gehard op het beenwerk, met vaak goede beenstanden. Werkwillig. Mooie uitstraling.

Mocht er een veulentje komen voor mijn paard, dan wordt het veulentje voor mezelf en ik zou alles met m´n kleine frummel willen kunnen doen in de toekomst :) .. Van een sprongetje, tot mennen en van een pootje over tot dagenlange trektochten! Vandaar mijn keuze. De hengsten van Moravita zijn prachtig! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 20:09

leuk WolinLotte.
Mijn Arabische merrie wordt deze zomer als alles goed gaat gedekt door een Rocky Mountain. Ik wil een veulen fokken voor mezelf als opvolger van mijn merrie, en wilde geen volbloed fokken. Deze kruising lijkt me mooi, compact, sterk met uithoudingsvermogen. Rockys hebben keihard beenwerk en goede hoeven. Daarnaast iets rustiger dan een volbloed. Arabieren en Rockys zijn beide erg vriendelijk en beide harde werkers. Daarnaast is er zo een onbelangrijke maar toch leuke kans op een speciaal kleurtje. Maar daar fok ik niet specifiek op.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:19

Ik zou mijn KWPN merrie wel willen laten dekken door een Lusitano of door een Barock Pinto
de enige reden waarom ik dat niet doe is omdat mijn merrie iets heeft wat voor 50% erfelijk zou zijn voor het veulen...daarom fok ik niet...

reden van deze kruising:
ik wil meer massa bij het paard, beter voorbeen met veel actie en van achteruit ook veel actie.
qua maat zou ik wel omhoog willen maar een veulen wat de 1.65 zou halen ben ik al dik tevreden mee al hoewel ik het niet erg zou vinden als het veulen groter word richting de 1.70...

je kan nou eenmaal niet alles hebben...
maar mijn merrie zal nooit geen moeder worden denk ik tenzij de dierenarts mij een positief (genoeg) advies geeft om eventueel wel te fokken...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:33

Ik had altijd in mijn hoofd om mijn twee favoriete rassen te kruizen. Namelijk mijn luxe Tinkermerrie met een mooie Lusitano. Veulen had ik dan graag zelf gehouden, maar dat ga ik financieel gezien niet redden, dus heb het idee maar weggeschoven. Ben nog wel steeds heel benieuwd wat dat voor veulen zou geven!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:38

Ik zou wel een Shire x Volbloed willen hebben. De Shire voegt maat en massa toe, waar de volbloed snelheid en uithoudingsvermogen toevoegt. In Engeland, Schotland en Ierland komt deze kruising regelmatig voor, omdat het fijne jachtpaarden oplevert.
Zelf zou ik er alleen nooit bewust mee gaan fokken, omdat ik de paarden te uiteenlopend vind. Hoewel ik erg leuke kruisingen heb gezien, heb ik ook echt mislukte exemplaren ervan gezien. Dit is denk ik dus echt een toevalstreffer!

Edit: even een goed gelukte van internet gehaald :)

Afbeelding
(http://www.whiskeycreekfarms.com/TillieMHopening.JPG)

http://www.horsedeals.co.uk/horses-for- ... -12-956846

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:03

die is inderdaad wel goed gelukt. Ik heb ook wel eens gehoord dat als je een koudbloed en een warmbloed kruist dit qua karakter ook verkeerd kan uitpakken. De gevoeligheid aan de ene kant en de lompheid aan de andere kant :D

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:16

hhaaha dat is nderdaad zo ! mijn ijsje x arabier is echt een schat van een beest. maar haalt de lompste stunts uit en heeft nog wel een gevoelig teer hartje

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:18

ja, gek is dat he. Dan moet je eigenlijk net de goede eigenschappen van beide kanten proberen te vangen :P

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:38

ik zou wel graag een kruizing lipizaner X fries willen hebben.
ik droom namenlijk van een witte fries met mooi behang

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:04

ik wil ooit mijn konik laten dekken door een arabier(of een hengst met minstens 80% arabisch bloed)
vooral met het oog op de endurance

deze kruising word in polen regelmatig gedaan

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:16

leuk,Konik x Arab, misschien ook nog kans op een leuk kleurtje en ik denk dat er een erg leuk paard uit kan komen, harde werker waarschijnlijk.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:29

iloveyoujorg schreef:
Ik vind een fjord/IJslander mooi.
( heb er zelf een :o )

Ik vind jouw Jorg ook erg mooi gelukt! ( heb hem al vaker voorbij zien komen :D prachtig beest. )

@ Van, ik ben heel benieuwd naar het veulen als je Wolf laat dekken!
Heb jij toevallig een plaatje van een Konik x Arab?

Verder.. Fjord x Arabier :D
Een absoluut gewaagde kruising, die waarschijnlijk vaker fout gaat dan goed.
gelukkig is mijn meisje goed gelukt <3

Oh.. en Fjord x Tinker is leuk! Misschien laat ik mijn knappe Fjarab nog ooit dekken door een mooie driekleur tinker

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:30

Ik heb een kruising ijslander x kentucky mountain horse. Ook bewust gefokt. Hij heeft toltaanleg, maar is wat groter en luxer dan een ijslander. Denk dat ie kwa uithoudingsvermogen ook beter zal presteren.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:40

set_elkol schreef:
leuk,Konik x Arab, misschien ook nog kans op een leuk kleurtje en ik denk dat er een erg leuk paard uit kan komen, harde werker waarschijnlijk.

de meeste koniks zijn homozygoot voor dun/wildkleur en geven dat dus altijd door, het liefst zou ik aar dan door een zwarte laten dekken zodat ik sowieso een grullo krijg, een schimmel ga ik sowieso niet doen :Y)

shadow19871 schreef:
@ Van, ik ben heel benieuwd naar het veulen als je Wolf laat dekken!
Heb jij toevallig een plaatje van een Konik x Arab?

gaat nog wel even duren voor ik er het geld voor heb :=

paar plaatjes van arabokoniks:
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 3a1057.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... cef3d4.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 0eaf09.png
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 6b952d.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 126a8e.jpg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:52

wauw ik vind de eerste/enalaatste erg gaaf qua kleur, beide kruisingen (ook de bruine) zijn erg mooi qua uitstraling. Jammer van de (littekens?)

shadow19871, inderdaad die van jou is goed gelukt :)
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 03-01-13 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:53

Dat is toch gewoon hetzelfde paard?

Grappig om te zien dat ze vooral erg veel van de Arabier hebben meegekregen, die je laat zien iig dan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:54

ja dat bedoel ik ook, zo van het paard op de eerste en ena-laatste foto :) inderdaad veel arabier, vooral de achterhand :D met beide bedoelde ik dat ik ook de bruine wel mooi vind.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:56

Hmm ik zou een exmoorXdraver wel willen zien, hoe zou dat uitpakken?
In ieder geval gehard en trouw